Spring naar bijdragen

x264 en DVD9 branden op een DVD?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-10-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedenavond,

ik ben ook sinds kort begonnen met een eigen collectie films. Nu download ik meestal alles als DVD5 en brand ik het vervolgens met Nero 11.

Zo gepiept allemaal en werkt prima. Maar nu ben ik gaan kijken of ik ook films kan vinden in hogere kwaliteit. DVD 9 en x264 zie ik er wel eens tussen staan, en mij is verteld dat dit bestanden zijn met een hogere kwaliteit als DVD 5. Maar kan ik dus zo'n x264 film ook gewoon branden met Nero? Zo ja, heb ik daar dan wel grotere schijfjes voor nodig of kan dat gewoon met een standaard DVD+R 4.7 GB.

Alvast bedankt

Groetjes....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4
  • Reacties 2
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Een DVD9 kan je zien als een duel layer DVD. één die je in de videotheek huurt. Een DVD met 2 lagen.

Een DVD5 is een enkel laags DVD. Dit zijn de lege DVD die je veelal koopt. In de "scene" verkleinen ze een DVD9 zodat hij op een DVD5 gebrand kan worden voor de mensen thuis. Anders dien je een lege Dubbel laagse DVD te hebben die veel duurder is. Daarbij is het verschil in kwaliteit nog te doen. Overigens download ik altijd DVD9 en "mount" de ISO. Branden doen we toch bijna niet meer ;)

Over X264 -> BluRay

Een kopie van de uiteindelijke retail BluRay, doorgaans gecodeerd in x264 formaat. Indien mogelijk worden deze nog voor de uiteindelijke verschijning van de retail BluRay aangeboden. De BluRay is wat beeld en geluid betreft superieur aan de DVDRip en op minimaal niveau aan de BRRip en BDRip. De BluRays hebben een minimale bestandsformaat van 4.30 GB, wat daarna vrij snel en tot het behoorlijke kan oplopen. Beeld en geluid zou van uitstekende kwaliteit moeten zijn, en is van alles dat te krijgen is het beste binnen de 'scene'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  25-10-12
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je reactie :)

Maar is het voor mij dan de moeite om x264 te downloaden en te branden indien mogelijk? Of kan ik het beste het gewoon bij dvd 5 houden.

Heb namelijk niet echt een idee hoe dat allemaal precies werkt enzo :P Wilde alleen even informeren naar de opties wat betreft beeld en geluidskwaliteit, die dus bij de x264 wel beter zijn als een gewone DVD5.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...