Spring naar bijdragen

Bezig met java


Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Aanbevolen reactie

Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Oke ik moet nu een opdrachtje maken met een list. Deze is iets lastiger maar weet iemand een lijstje van codes die je bij list kan gebruiken? Dus bijvoorbeeld kijken hoeveel dingen in je list staan en je ervoor kan zorgen dat degene die je selecteerd word verwijderd.

Oke ik heb al een drietal vraagjes:

1. Hoe zorg ik ervoor dat hij in een label telt hoeveel items er in de list staan?


eindLabel.setText("aantal items is: "+ ""+tel)

Hij werkt zo wel alleen hij refreshed niet zeg maar dus hij blijft altijd op nul staan :(

2. Hoe controleer ik in een if structuur of er een item in de list is geselecteerd?


if (lijst.getSelectedIndex()=0) {
lijst.clear();
}

Hij zegt dat dit niet mag, en dat het aan het eerste stukje van de code ligt.

3. Hoe zet ik een item uit het field een plekje naar boven of naar onder door middel van een knop ik heb geen idee hoe dat moet?

bewerkt door ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  949
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Oke ik moet nu een opdrachtje maken met een list. Deze is iets lastiger maar weet iemand een lijstje van codes die je bij list kan gebruiken? Dus bijvoorbeeld kijken hoeveel dingen in je list staan en je ervoor kan zorgen dat degene die je selecteerd word verwijderd.

http://docs.oracle.com/javase/1.4.2/docs/api/java/util/List.html

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 949

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Moet jij of marcel het maken? Als alles voorgekauwd wordt steek je er zelf niets van op...

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Dat weet ik ook wel Erwin maar wat moet ik dan? Mijn leraar legt bijna niks uit hij zegt gewoon zoek het zelf maar uit dusja als ik vragen heb dan stel ik ze toch liever aan marcel dan dat ik ze niet oplos, ik probeer het eerst wel zelf maar dat lukt ook niet altijd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hoe doen je medeleerlingen dat dan? Ik neem aan dat Marcel niet iedereen kan.helpen ;p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Oke ben ietsje verder gekomen maar ik snap dat verplaatsen omhoog nog steeds niet.


int a = lijst.getSelectedIndex();
if (a==0) {
controleLabel.setText("Hij kan niet omhoog!");
} else {
lijst.setDropTarget(???);
}

Je krijgt dus eerst de locatie van het geselecteerde item en hij kijkt of die niet bovenaan staat. Maar hoe verplaats ik hem vervolgens want dat snap ik niet helemaal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Nou heb het eindelijk opgelost was toch makkelijker dan ik had gedacht, ik heb het zo opgelost:


int a = lijst.getSelectedIndex();
if (a==0) {
controleLabel.setText("Hij kan niet omhoog!");
} else if (a<0) {
controleLabel.setText("Selecteer eerst een item!");
} else {
String ok = lijst.getSelectedItem();
int ao = a-1;
String oko = lijst.getItem(ao);
lijst.replaceItem(oko, a);
lijst.replaceItem(ok, ao);

Oke nu nog een laatste dingetje en dan is deze applet ook weer af. Ik moet de items nu gaan sorteren op alfabet, kan iemand me hiermee op weg helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...