Spring naar bijdragen

Vraagje i.v.m nieuwe android


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  43
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo allemaal,

Sinds een 6 tal maanden ben ik gebruiker van android. Ik heb me namelijk een samsung galaxy S plus aangeschaft.

Daar staat nog steeds android versie 2.3.5. Nu voor mijn smartphone geven ze geen android updates meer voor.

Nu zou ik graag toch wat vernieuwing in mijn telefoon willen en eventueel de nieuwste android software erop zetten.

Nu dacht ik wel ooit gelezen te hebben dat android smartphones ook gekraakt kunnen worden, maar dat dit wel risico's hebben...

Kan iemand me hier bij helpen? Ik zou heel graag de nieuwste android software op mijn galaxy s plus hebben.

Ik wil natuurlijk wel niet dat mijn telefoon trager gaat werken of crasht na enkele weken.

Hopelijk kan iemand me helpen, alvast heel erg bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 43

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

Het blijft een afweging die je moet maken. Je moet je toestel namelijk rooten. Bij dit proces verlies je wel je fabrieksgarantie van samsung. Wil je meer info bezoek dan eens het forum van xda

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  43
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het blijft een afweging die je moet maken. Je moet je toestel namelijk rooten. Bij dit proces verlies je wel je fabrieksgarantie van samsung. Wil je meer info bezoek dan eens het forum van xda

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Hey,

Ja, ik heb er niet echt een idee van hoe snel het kan mislopen of er ook risico's aan vast zitten die je zelf totaal niet in de hand hebt?

Ik heb ook even op het forum rond gekeken dat je zei maar ik ben er niet echt wijzer uit geworden. Het was 1 rommeltje van topics...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 43

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.123
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ja klopt idd dat het een rommeltje is. Maar je moet je telefoon gewoon rooten en als het goed is word CWM geinstalleerd op je telefoon. Als je geen gegevens kwijt wil hebben als je een nieuwe ROM er nu op gaat zetten moet je een backup maken met Titanium Backup. Vervolgens download je een ROM naar keuze van XDA (wel voor jou telefoon) en die zet je op je SD kaart. Je kijkt of je aan de eisen voldoet om die ROM te installeren en vervolgens boot je in CWM en wipe je alles en flash je de .zip (de ROM). Dat is het.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  43
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ja klopt idd dat het een rommeltje is. Maar je moet je telefoon gewoon rooten en als het goed is word CWM geinstalleerd op je telefoon. Als je geen gegevens kwijt wil hebben als je een nieuwe ROM er nu op gaat zetten moet je een backup maken met Titanium Backup. Vervolgens download je een ROM naar keuze van XDA (wel voor jou telefoon) en die zet je op je SD kaart. Je kijkt of je aan de eisen voldoet om die ROM te installeren en vervolgens boot je in CWM en wipe je alles en flash je de .zip (de ROM). Dat is het.

Klinkt volkomen als chinees en ik heb bang dat ik mijn smartphone ga kapot maken.

Ik wil echt niet dat hij crasht of dergelijke. Iemand die me hierbij kan helpen of een heel betrouwbare bron op youtube heeft die alles in een duidelijk filmpje uitlegt?

Groeten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 43

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.123
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Nouja al je dat precies doet kan er niks misgaan. Heb geen galaxy s plus dus kan niet veel helpen. Kijk anders op www.androidworld.nl daar staan vaak ook behulpzame dingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  5.250
  • Waardering:   101
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  39

moet toegeven, je weg vinden op het xda forum is soms wat lastig.

Hier 2 topics waar je alle info kan vinden.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1581237

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1578821

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 101
  • 5,3k

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik zou wel even wat fabels uit de wereld helpen.

Rooten is niet illegaal. Je verliest wel garantie, maar in veel gevallen is de installatie ongedaan te maken en is je garantie weer terug.

Rooten heeft bijna geen risico's. Bij het Rooten kan bijna niks misgaan. Dit omdat het relatief weinig aanpast en ook weinig handelingen van jou als gebruiker vergt. Je moet het overigens niet verwarren met flashen, waarbij je dus een nieuwe versie installeert. Dit is wat lastiger en vergt meer kennis van zaken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.123
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik zou wel even wat fabels uit de wereld helpen.

Rooten is niet illegaal. Je verliest wel garantie, maar in veel gevallen is de installatie ongedaan te maken en is je garantie weer terug.

Rooten heeft bijna geen risico's. Bij het Rooten kan bijna niks misgaan. Dit omdat het relatief weinig aanpast en ook weinig handelingen van jou als gebruiker vergt. Je moet het overigens niet verwarren met flashen, waarbij je dus een nieuwe versie installeert. Dit is wat lastiger en vergt meer kennis van zaken.

Moet er wel bij zeggen dat als je gaat rooten dat er een kans is dat het misgaat en dat je telefoon dan blijft opnieuw opstarten. Dus maak een backup van belangrijke dingen die je niet kwijt wil voordat je het doet als het gebeurd. Dan installeer je gewoon weer opnieuw je rom en probeer je dat weer te rooten.

bewerkt door DHRJ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ja dat is waar, echter is de kans dat het misgaat wel echt klein en zoals jij ook al zegt is het dan ook wel weer te repareren...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...