Spring naar bijdragen

Website redirecten: hoe?


Marlyvk

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi,

Voorheen had ik een website op domeinnaam A. Nu heb ik een nieuwe website gemaakt en deze staat op domeinnaam B. Omdat het oude webadres en content nog online staat, her en der bekend is en ook nog binnen Google gevonden wordt, wil ik domeinnaam A redirecten naar domeinnaam B.

Ik heb zelf al zitten googelen en dit zou als ik het goed begrepen heb op verschillende manieren mogelijk kunnen zijn. Alleen vraag ik me nu af, hoe kan ik dat het beste doen? Belangrijk om te weten is misschien dat beide domeinnamen bij verschillende webhosters staan.

Groetjes Marly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

+ marcelvn, wat een uitgebreid goed antwoord!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Super bedankt Marcelvn! Heel helder en duidelijk :) Ik ga eerst kijken of het me met htacces gaat lukken. Dat was overigens ook mijn eerste keuze, ook al was ik nog niet op de hoogte van alle voor- en nadelen van alle opties.

Dan nog een aanvullende vraag. Het abonnement voor domeinnaam A verloopt in januari en ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik het redirecten dan kan verzorgen. Het liefst wil ik de domeinnaam nog een tijd aanhouden, maar een echt pakket op dit domeinnaam wil ik natuurlijk niet meer. Redirecten met htacces kan dan waarschijnlijk niet meer? Zou ik in januari dan het beste domeinnaam A naar mijn webhoster waarmee ik voor domeinnaam B zit verhuizen en daar alleen een domeinnaamregistratie als abonnement nemen? Redirecten zal dan zonder pakket toch ook mogelijk zijn toch? Ik meen bij Starthosting binnen de beheeromgeving wel eens zoiets gezien te hebben, maar weet niet of Antagonist die mogelijkheid ook biedt.

Groetjes Marly

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ben net met mijn htaccess bezig, maar ik denk dat ik nu toch even wat hulp nodig heb.In het publieke deel vind ik in de map webstats, die door de webhost is aangemaakt, inderdaad een htaccess bestand. Geen idee of dit dè htaccess is die ik zoek? Ik heb deze zowel geopend als gedownload, maar er staat helemaal niks in dit document. Is dat normaal, of betekent dit dat de webhost wijzigingen in dit document niet toestaat? En als ik aanneem dat dit bestand echt leeg is, kan ik dan gewoon de redirect daarin plaatsen en het bestand uploaden?Alvast bedankt!

bewerkt door Marlyvk
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ha ha, opgelost! :D

Gevonden in de beheeromgeving van de webhost van domeinnaam A:

De module 'Domeinnaam beheer' genereert een .htaccess bestand in jouw /www map, hiermee stuur je je (sub)domeinen door naar een map binnen je account of naar een andere website.

Even webadres intikken waarnaar verwezen dient te worden en klaar! Nu alleen nog even uitzoeken of ik domeinnaam A tzt naar Antagonist kan verhuizen en daar met enkel een domeinnaamregistratie kan redirecten naar domeinnaam B. Maar daar heb ik gelukkig nog een paar maanden voor :)

Rest me nog één vraag: Zou ik nu de content van domeinnaam A af kunnen halen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

  • Bijdragen:  949
  • Waardering:   113
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ha ha, opgelost! :D

Gevonden in de beheeromgeving van de webhost van domeinnaam A:

Even webadres intikken waarnaar verwezen dient te worden en klaar! Nu alleen nog even uitzoeken of ik domeinnaam A tzt naar Antagonist kan verhuizen en daar met enkel een domeinnaamregistratie kan redirecten naar domeinnaam B. Maar daar heb ik gelukkig nog een paar maanden voor :)

Rest me nog één vraag: Zou ik nu de content van domeinnaam A af kunnen halen?

Behalve de .htacces, ja. Mischien handig om er wel een backup van te maken voor de zekerheid, dan heb je altijd je orginele bestanden nog.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 113
  • 949

  • Bijdragen:  66
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Backup van de oude website heb ik sowieso. Moet er niet aan denken dat mijn pc crasht en ik alles kwijt ben. Dus dat zit goed ^_^

Bedankt voor alle hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 66

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...