Spring naar bijdragen

Optimale instellingen convertxtodvd 4


slein

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Mischien een hele rare vraag maar ik hoop dat iemand er een antwoord op heeft.

Als ik met het programma convertxtodvd een een dvdtje wil maken van een serie met bijvoorbeeld vier afleveringen van dan krijg ik de instellingen niet zo dat ik een dvd krijg van rond de 4.3 Gb. Het maakt niet uit welk formaat ik pak bij het omzetten. 720p of 1080p, als het programma klaar is met omzetten blijft de grote van de dvd altijd steken tussen de 2.5 en 3 Gb.

Is er iemand die weet hoe ik dit op kan lossen?

Groetjes

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 5

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

U zou eventueel even op de volgende link even kijken http://www.duken.nl/convertxdvd/ , indien dan nog geen oplossing kan u de vraag opnieuw stellen of verdere uitleg vragen. Ik zal deze topic even volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hey Trizomu, bedankt voor de reactie. Ik heb de handleiding doorgelezen maar helaas nog geen oplossing gevonden, heb je toevallig nog meer iedeen? Heb naar mijn idee alles al uitgeprobeerd met het programma maar ik kom er niet meer uit.

Alvast bedankt.

Gr. Niels

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 5

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Dit zijn mijn belangrijkste instellingen, de andere zijn niet zo van belang omdat die instellingen bevatten qua uitzicht van het programma.

8174473109_13cc7cb8db.jpg

8174473071_72ba6476e0.jpg

8174473039_c4874e7f01.jpg

Bij afb. 1: kan u dezelfde instellingen overnemen zonder probleem

Bij afb. 2: ziet u dat de multicore processor op 8 staat, dit is natuurlijk afhankelijk van de processor die in uw pc/laptop aanwezig is. Bij mij is dat een i7 en is dat dus geen probleem om die instelling te gebruiken, zo wordt de volledige mogelijkheid van de processor gebruikt.

Bij afb. 3: kan u dezelfde instelling gebruiken indien u brand voor een 16:9(wide screen) scherm

Indien convertXtoDVD links onderaan, aan de hand van het verkeerslicht, een rood lichtje aangeeft wil dat zeggen dat de dvd niet kan gebrand worden op een dvd5(enkellayer dvd), wil u de ingeladen film(s - pjes) toch branden op een dvd dan zal u een dubbel layer (dvd 9) moeten gebruiken en de instelling in afbeelding 1 moeten veranderen naar dvd - 9

ps: indien het programma toch aangeeft dat het mogelijk is van het te branden aantal film(jes) en het bestand is kleiner dan de mogelijke hoeveelheid Mb/Gb van de dvd, kan dit zeer zeker geen kwaad maar komt het juist de kwaliteit van de gebrande dvd ten goede.

bewerkt door Trizomu
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goede support Trizomu!!

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  5
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hey trizomu,

bedankt voor de goede en heldere uitleg, ik heb de instellingen ook zo staan alleen blijf ik hetzelfde probleem houden. Heb een dvd gemaakt van een serie met 4 afleveringen die per stuk ongeveer 1.34 Gb zijn. Als ik ze dan omzet komt de totale grote van de dvd uit op 2.76 Gb terwijl ik bij targetsize de DVD5 van 4300 Mb heb aangehouden. Zou het programma die grote dan niet moeten aanhouden?

gr.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 5

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Hey trizomu,

bedankt voor de goede en heldere uitleg, ik heb de instellingen ook zo staan alleen blijf ik hetzelfde probleem houden. Heb een dvd gemaakt van een serie met 4 afleveringen die per stuk ongeveer 1.34 Gb zijn. Als ik ze dan omzet komt de totale grote van de dvd uit op 2.76 Gb terwijl ik bij targetsize de DVD5 van 4300 Mb heb aangehouden. Zou het programma die grote dan niet moeten aanhouden?

gr.

Dus als ik het goed begrijp, als ik je tekst lees, zou u met een soort van data verlies zitten bij het omzetten. Ik moet toegeven dat ik daarvoor niet meteen een passende verklaring kan voor geven, daar ik dit probleem nog niet zelf ben tegen gekomen. Eerlijkheid verplicht me ook om u het volgende te zeggen: ik heb er eigenlijk nog nooit bij stilgestaan dat dit zou kunnen gebeuren daar alle dvd's die ik maak en brand met dit programma altijd van goede kwaliteit zijn geweest, ook als ik film converteer en brand voor iemand anders. Maar op de volgende link heb ik misschien een verklaring, of althans toch een kleine, gevonden. http://www.filmbranden.nl/index.php/vergelijking-film-bestanden.html hierin staat eveneens vermeld dat er een kwaliteitsverlies optreed bij het converteren, wat althans volgens mij zou kunnen verklaren dat er uiteindelijk een kleinere totale opslag tot gevolg zou kunnen door hebben. Maar niet de hoeveelheid die u vernoemd. Ik heb meteen even, ongeveer, na gerekend. Indien u 4 x 1.34 Gb op een dvd5 wil zetten gaat dat niet, of zou niet mogen kunnen gaan, dan komt u boven de 5Gb en dat is hoger dan een dvd5 toelaat (dvd5 kan maar 4.7Gb bevatten). Dus kan ConvertXtoDVD eventueel 1 of 2 afleveringen niet branden op die dvd of zal die niet omzetten. Dat zou dan meteen verklaren waarom de uitkomst 2.76 Gb is, 2 x 1.34 zou op dat getal uitkomen (rekenkundig niet juist, maar in die 2.76GB zit wel de omzetting ook.

Mijn conclusie is: of u probeert het eens met 3 afleveringen (en dat zou dan wel moeten gaan) of u probeert het meteen met een dvd9 (indien u brander dit toelaat) en dat zou zeker moeten gaan.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    "Belangrijke Tip" Het is belangrijk om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands Nintendo Switch-games. Er is een nieuw apparaat op de markt dat het kopiëren van Switch-games eenvoudiger maakt, en Nintendo kan je Switch mogelijk blokkeren als straf. ROM's en emulators zijn al geruime tijd een zorg voor Nintendo, en het bedrijf heeft actie ondernomen tegen piraterij.  Voorheen waren ROM's echter geen exacte replica's omdat ze geen digitaal echtheidscertificaat hadden. Met de komst van de MiG Switch Card en de mogelijkheid om met een Switch Dumper ROM's op een microSD-kaart te zetten, is het nu mogelijk om exacte kopieën van games te maken, inclusief het Nintendo-certificaat. Nintendo kan via internetverbindingen de unieke codes van games identificeren en als ze zien dat meerdere spelers hetzelfde unieke nummer gebruiken, kunnen ze actie ondernemen, zoals het blokkeren van de betreffende Switch. Het is belangrijk op te merken dat als je per ongeluk een gekloonde Nintendo Switch-game koopt of uitleent aan iemand die de game kopieert, je mogelijk het slachtoffer kunt worden van het blokkeren van je Switch door Nintendo. Hoewel dit een risico is dat vooral van toepassing is op mensen die kopiëren of illegale kopieën gebruiken, is het raadzaam om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands games, zelfs bij betrouwbare winkels.

    Drifter

    Geplaatst

    Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows codec download die je kan vinden onder deze link.

    Mafketel

    Geplaatst

    Mss een andere versie van de anime/film te zoeken?  Vermoed dat de manier van encoding hier het probleem is.  Ik weet niet wat de volledige bestandsnaam is van de anine/film..   
  • Recente prestatie

    • mldekker heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...