Spring naar bijdragen

Vermoedelijk virus


Maikuul

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  188
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Hallo,

Ik wilde laatst een tooltje downloaden van een forum (betrouwbaar, goedgekeurd door admins en gebruikers).

Helaas lag de server van dat forum er toen even uit en konden er geen bestanden gedownload worden.

Na een tijdje googelen zag ik precies hetzelfde topic op een ander forum onder een andere naam.

Er waren geen reactie's op geplaatst dus eigenlijk had ik hier al moeten weten dat het wel eens een neppe versie kon zijn.

Helaas dacht ik daar pas aan toen ik het bestand al gedownload en uitgevoerd had, erg dom van me.

Als ik nu alt + tab gebruik is er een verborgen venstertje te zien (zie screenshot (middelste venstertje)).

Misschien kan iemand me hiermee helpen?

Ik ben nu de pc volledig aan het scannen maar hij heeft tot nu toe nog niets gevonden, ik gebruik Microsoft Essentials als antivirus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 188

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Het lijkt mij verstandig even anti malwarebytes te downloaden en deze even een volledige scan te laten draaien. Wellicht dat je dan gelijk ook ESET online scanner kan proberen. Beide erg goede ervaringen mee.

Mochten hier log bestanden uitkomen dan zie ik die graag voorbij komen.

Sent from my iPhone 6S using TapaTalk

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

  • Bijdragen:  188
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  29-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  27

Dankje voor je reactie! Hier is het logbestandje.

EDIT: Ik heb anti malwarebytes de bedreigingen laten verwijderen en nu is het verborgen venstertje verdwenen als ik alt + tab gebruik.


Malwarebytes Anti-Malware 1.70.0.1100
www.malwarebytes.org
Databaseversie: v2012.12.31.03
Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS
Internet Explorer 9.0.8112.16421
Maikel :: MEDION_MAIKEL [administrator]
31-12-2012 12:01:51
MBAM-log-2012-12-31 (13-03-14).txt
Scan type: Volledige scan (C:\|D:\|)
Ingeschakelde scan opties: Geheugen | Opstartitems | Register | Bestanden en mappen | Heuristiek/Extra | Heuristiek/Shuriken | PUP | PUM
Uitgeschakelde scan opties: P2P
Objecten gescand: 334323
Verstreken tijd: 1 uur/uren, 1 minuut/minuten,
Geheugenprocessen gedetecteerd: 1
C:\Users\Maikel\AppData\Local\Temp\LoL.exe (Trojan.Agent.Gen) -> 3384 -> Geen actie ondernomen.
Geheugenmodulen gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Registersleutels gedetecteerd: 1
HKCU\Software\DC3_FEXEC (Malware.Trace) -> Geen actie ondernomen.
Registerwaarden gedetecteerd: 1
HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run|LoL (Trojan.Agent.Gen) -> Data: C:\Users\Maikel\AppData\Local\Temp\LoL.exe -> Geen actie ondernomen.
Registerdata gedetecteerd: 0
(Geen kwaadaardige objecten gedetecteerd)
Mappen gedetecteerd: 1
C:\Users\Maikel\AppData\Roaming\dclogs (Stolen.Data) -> Geen actie ondernomen.
Bestanden gedetecteerd: 4
C:\Users\Maikel\AppData\Roaming\dclogs\2012-12-30-1.dc (Stolen.Data) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Maikel\AppData\Roaming\dclogs\2012-12-31-2.dc (Stolen.Data) -> Geen actie ondernomen.
C:\Users\Maikel\AppData\Local\Temp\LoL.exe (Trojan.Agent.Gen) -> Geen actie ondernomen.
C:\Rundll32.exe (Heuristics.Reserved.Word.Exploit) -> Geen actie ondernomen.
(einde)

bewerkt door b0wnedbymy
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 188

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ziet er goed uit! Nu nog even ESET online scanner gebruiken en kijken of daar nog wat uitkomt.

Verander voor alle zekerheid nog even de wachtwoorden en geheimenvragen van je E-mail en belangrijke accounts zoals van de bank en Paypal etc.

Sent from my iPhone 6S using TapaTalk

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...