Spring naar bijdragen

Heb ik een goed antivirus programma?


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Geen idee, gebruik het iets langer dan een jaar niet meer, toen werkte de crackfix niet meer zoals voorheen. Hoe zit het daar nu mee? (als ik dat hier mag vragen?)

Ik gebruik ESET Smart Security 5 (Is toch van NOD32?) al 2 jaar ondertussen denk ik en elke versie (ook 6) werkt prima met een bepaalde crack. Alleen die mag ik denk ik niet hier opnoemen haha. Wilde binnenkort Smart Security 6 erop zetten alleen nog geen tijd voor gehad, maar de crack had ik erop geprobeerd en werkt ook gewoon prima. Maakt mijn computer ook niet slomer, maar ik gebruik een SSD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  1.157
  • Waardering:   9
  • Prestatiepunten:  50
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  09-04-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Of je wel/geen gebruik maakt van een SSD zou niks uit mogen maken in dit geval. Ach, ik zit bijna nooit meer op Windows en op Linux heb ik geen enkele virusscanner. Ken overigens ook niemand die dat wel heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 9
  • 1,2k
  • 6 maanden later...

  • Bijdragen:  19
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

heb ook eerder gratis virusscanners gehad, maar toch kleine problemen zo nu en dan. Nu sinds 2de jaar eset, dacht van NOD32 ja. Niet zo duur en werkt goed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 19
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-04-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb hier pc met antivir en een laptop met AVG free versie. Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad, weet ook redelijk wat je wel en niet moet doen. Maar af en toe vraag ik me af of een betaalde versie toch niet beter is. Maakt dit echt veel verschil of is een free version ook prima met een beetje gezond verstand?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 8

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Tsja, dan moet je het doen zonder degelijke anti-spywaresoftware. Het is mogelijk als je precies weet wat je doet inderdaad.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb hier pc met antivir en een laptop met AVG free versie. Tot nu toe geen enkel probleem mee gehad, weet ook redelijk wat je wel en niet moet doen. Maar af en toe vraag ik me af of een betaalde versie toch niet beter is. Maakt dit echt veel verschil of is een free version ook prima met een beetje gezond verstand?

Eventjes een quote die wel duidelijk maakt wat het verschil is:

Het grootste verschil tussen de gratis virusscanners en de betaalde virusscanners zit hem met name in de aanwezige functionaliteiten, de gratis virusscanners zijn dan vaak ook een uitgeklede of beperkte variant van de betaalde versies. En als we dan kijken naar de voornaamste verschillen dan is een gratis virusscanner over het algemeen niet uitgerust met een firewall, anti-spam functie, beschermingsmodule tegen exploits, extra bescherming voor online winkelen en bankieren of een uitgebreide behaviour blocker die malware kan detecteren voordat er definities beschikbaar zijn. Aan de hand van deze ontbrekende beveiligingsfuncties zouden we inderdaad ook kunnen stellen dat gratis virusscanners geen betrouwbare bescherming bieden, of beter gezegd in mindere mate bescherming bieden. Maar in de basis is een gratis virusscanner eigenlijk prima te gebruiken, en wanneer je deze zou combineren met een aanvullende malwarescanner / behaviour blocker of een firewall met goede HIPS (Host Intrusion Prevention System) dan is een gratis virusscanner een prima basis.

Bron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...