Jump to content

Actie: Probeer PIA VPN voor slechts €2,50 per maand!

  • Hoog gebruiksgemak en snelle VPN
  • Goede kwaliteit voor een scherpste prijs
  • Torrents, Usenet en Netflix mogelijk
  • Plus 2 maanden gratis en 30 dagen niet goed geld terug

Handleiding: Private Internet Access :goed:



GetMp3 - Direct muziek bestanden downloaden



Recommended Posts

post-1-0-97740800-1358105130.png

GetMp3, een tool waar ik op geattendeerd werd door een andere bezoeker. Dit is een zeer handige en makkelijke tool om losse MP3 bestanden te downloaden zonder poeha. Gewoon zoeken, klikken en downloaden. Geen accounts nodig, geen reclame, geen gedoe.

post-1-0-47721700-1358105104_thumb.png

Na downloaden het zipbestand Getmp3 2.02.zip uitpakken. In de map GetMP3 vind je het bestandje GetMP3. Hiermee ken je het programmatje starten. Installeren is dus ook niet nodig.

Je kunt de liedjes meteen downloaden door middel van een dubbelklik op de titel. GetMP3 vraagt dan in welke map je het bestand wilt opslaan. Je kan de nummers ook eerst luisteren.

Download hier: Getmp3 2.02.zip

Programma wilt wel eens vastlopen, maar daar moet je dan doorheen bijten ;)

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

  • Replies 31
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Video handleiding gemaakt

GetMp3, een tool waar ik op geattendeerd werd door een andere bezoeker. Dit is een zeer handige en makkelijke tool om losse MP3 bestanden te downloaden zonder poeha. Gewoon zoeken, klikken en download

Lees even het volgende artikel op http://www.computeridee.nl/nieuws/grooveshark-kloon-biedt-alsnog-illegaal-muziek-aan/

Posted Images

Waar haalt dit programma de files vandaan dan?

Link to post
Share on other sites

Lijkt me een handig tooltje, heb alleen zelf Spotify, dus heb dat niet nodig.

Link to post
Share on other sites

Ze worden gedownload via de bekende streaming sites als Grooveshark etc.

Link to post
Share on other sites

Hoe is de geluidskwaliteit van de muziek?

Edited by Farid.
Link to post
Share on other sites

Kun je zien aan de bitrate 95% van de keren (Tenzij de track geript is en hoger gerendered ofzo). 128kbps geeft goed luisterbaar geluid maar 320 geeft professioneel geluid. Vanaf 128 hoor je al weinig verschil eigenlijk, tenzij je scherpe oren hebt.

Link to post
Share on other sites

Of goede gear... Ik hoor meestal wel het verschil tussen 320 kbps en FLAC. En mijn oren zijn crap.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Edited by Tom
Link to post
Share on other sites

Hoe is de geluidskwaliteit van de muziek?

Volgens mij 256bits, dus erg goed te doen ;)

Link to post
Share on other sites

Mmm, dat ga ik morgen even proberen.

Interessant programmatje!

Bedankt voor de tip/handleiding ;)

Link to post
Share on other sites

Geen dank! Best handig tooltje hoor :goed:

Link to post
Share on other sites

Ik vind het programma op dit moment erg buggy. Als ik het wil afsluuiten loopt het vast, als het programma een nummer zoekt dan loopt t vast...:mellow:

Link to post
Share on other sites

Mwah, de enige bug die ik kan vinden is het "geforceerd" afsluiten.

Dus de melding "GetMP3 werkt niet meer".

Maar downloaden doet hij goed! (En zoeken ook :))

Link to post
Share on other sites

Hij deed het goed, heb er een paar nummers mee gedownload. maar als ik nu voor een liedje ga zoeken vind hij steeds niets, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Link to post
Share on other sites
Hij deed het goed, heb er een paar nummers mee gedownload. maar als ik nu voor een liedje ga zoeken vind hij steeds niets, iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Je kan bovenin (pijtje naast 'search') selecteren welke website hij moet gebruiken voor het ophalen van muziek

Edited by Farid.
Link to post
Share on other sites

Vind het zelf ook wel erg handig. Gaar dat hij crashed als je hem sluit maar verder top

Link to post
Share on other sites

Je kan bovenin (pijtje naast 'search') selecteren welke website hij moet gebruiken voor het ophalen van muziek

Ja klopt, heb ik ook al wat mee zitten pieren, maar doet het niet. Misschien dat opnieuw downloaden helpt.

Verstuurd vanaf mijn mobiel!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

mooie how to duken!

Met welk programma heb je dit trouwens opgenomen wil ik een filmpje ergens voor maken met het klikken en zomen wat bij jou gebeurt haha.

Link to post
Share on other sites

Ik gebruik gewoon Pirate. Moet je alleen je op VK registeren maar verder werkt die heel goed en snel.

Link to post
Share on other sites
Ik gebruik gewoon Pirate. Moet je alleen je op VK registeren maar verder werkt die heel goed en snel.

Wat zie ik nou? Een nieuwe avatar? Doet me aan iemand denken... De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Verstuurd van mijn Nexus 4 met Tapatalk

Link to post
Share on other sites

Aan wie dat dan releases?

Latinbabe of hoe heette ze hier op het forum toen. :P

Link to post
Share on other sites

Duken is gewoon een hele fijne website waar leden van houden ;)

Link to post
Share on other sites

Latinbabe it is. :D

Je hebt al een vrouwke hè Releases :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Link to post
Share on other sites

hahah redelijk ernstig dat ik me dat nooit gerealiseerd heb dat ze haar naam veranderd heeft,

dacht dat ze haar account verwijderd had of gewoon niet meer actief was.

Faal voor vandaag laten we maar zeggen haha.

Link to post
Share on other sites
  • Duken unpinned this topic

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Vergeten jullie de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem. Een vereiste tegenwoordig.... Gelukkig hebben we een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/handige-tips/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Similar Content

    • By William
      Toen de Duitse ingenieur Karlheinz Brandenburg begin jaren 90 voor het eerst het mp3-formaat uitbracht, begon het een reeks gebeurtenissen die de muziekindustrie ontwrichtten. De RIAA zag digitale muziekbestanden aanvankelijk als een kans, maar toen Napster kwam, werden ze een bedreiging. Steve Jobs kwam te hulp, maar dat was tijdelijk. Streaming veranderde al snel het hele bedrijf weer en de verstoring gaat vandaag door.
      Het idee om muziek te comprimeren tot digitale bestanden begon decennia geleden, maar de geboorte van de mp3 was een doorbraak.
      De Duitse ingenieur Karlheinz Brandenburg en zijn collega's maakten het mp3-formaat voor het eerst openbaar in 1993. Dit maakte het mogelijk om de grootte van muziekbestanden te verkleinen zonder significant verlies van hoorbare geluidskwaliteit.
      Destijds brak de muziekindustrie dankzij de cd alle verkooprecords, maar dat zou snel veranderen.
      "Systeemschok"
      Filmmaker Jed I. Rosenberg regisseerde een documentaire voor Bloomberg genaamd " System Shock " die een intrigerend en inzichtelijk overzicht geeft van hoe de "MP3" een reeks gebeurtenissen in gang zette die de muziekindustrie volledig ontwrichtten.
      Hoewel we iedereen aanbevelen om alle drie de delen volledig te bekijken, zullen we enkele citaten in het onderstaande artikel belichten.
      Nadat Brandenburg het mp3-formaat had gepubliceerd, duurde het niet lang voordat hobbyisten het begonnen te gebruiken om cd's te rippen. Sommige mensen deelden of ruilden deze bestanden met vrienden, wat aanvankelijk grotendeels offline gebeurde. Beetje bij beetje kwamen deze mp3's echter op internet terecht.
      De muziekindustrie zag mp3 als een kans
      Deze nieuwe ontwikkelingen bleven niet onopgemerkt door de muziekindustrie. De voormalige CEO van de RIAA, Hilary Rosen, herinnert zich dat ze gecomprimeerde muziek vooral als een kans zagen.
      “Eind jaren '90 begon mijn personeel de online ruimte in de gaten te houden en we zagen ineens echt een aanzienlijke hoeveelheid interesse in mp3 vanwege de mogelijkheid om een muziekbestand te comprimeren.
      “Ik denk dat er in het begin echt geen paniek in de branche was. Mijn team bekeek het en zag het als niet zozeer een bedreiging als een kans, ”zei Rosen.
      De hemelse jukebox
      Eind jaren negentig, voordat de boom van het delen van bestanden was begonnen, speelden insiders in de muziekindustrie al met het idee van een 'hemelse jukebox' die toegang zou hebben tot alle muziek ter wereld.
      De RIAA realiseerde zich dat dit jukebox-idee met compressie dichter bij de realiteit zou komen, een positie die door anderen werd gedeeld.
      "De 'hemelse jukebox' was destijds een theoretische constructie", herinnert Al Teller, een voormalig directeur bij MCA Records en CBS Records. "Elk nummer dat ooit is gemaakt, zou nu in wat we de cloud noemen, onmiddellijk beschikbaar zijn voor iedereen op de planeet door simpelweg op een knop op je gizmo te drukken."
      Terwijl de muziekindustrie erover 'nadacht', was er in die tijd weinig behoefte aan innovatie. De sterke stijging van de cd-verkoop resulteerde jaar in jaar uit in recordomzet, en computers werden door de meeste mensen gezien als spreadsheet- en tekstverwerkingshulpmiddelen.
      Het Napster-moment
      Dit veranderde allemaal toen een jonge student genaamd Shawn Fanning Napster bedacht. Op dat moment deelden Fanning en Sean Parker al mp3's op IRC-kanalen, maar Fanning had iets groters voor ogen. Een centrale database waar iedereen ter wereld toegang toe heeft.
       
       
      Om deze droom te realiseren stopte Fanning met naar school gaan. Hij legde alles maandenlang opzij en stopte pas toen de eerste versie van Napster het licht zag. Dat moment kwam in 1999. Kort daarna ging het viraal.
      De documentaire laat zien hoe miljoenen mensen massaal naar de nieuwe app kwamen. Sommige mensen, vooral tieners, waren er helemaal door in beslag genomen en downloadden duizenden mp3's alleen maar omdat ze dat konden.
      De aanvraag bereikte al snel ook de kantoren van de RIAA. Ze waren net zo onder de indruk.
      'Mijn hoofd van de antipiraterij, Frank Creighton, kwam mijn kantoor binnen en zei:' Ik heb zojuist het meest fascinerende ding gevonden. ' Het was Napster ”, herinnert Rosen zich, de voormalige CEO van RIAA.
      Rosen probeerde Napster onmiddellijk en ging op zoek naar Madonna's 'Holiday' die veel resultaten opleverde.
      "Ik had zoiets van: 'Ho, dat is best verbazingwekkend.' Dat is net als de hemelse jukebox. We praten hier al jaren over. "
      Nadat de eerste opwinding was weggezonken, realiseerde Rosen zich dat Napster een schat aan illegale inhoud was. Ze nam contact op met Napster in een poging om de inbreukmakende inhoud te verwijderen, te beginnen met de Billboard 200. Napster zei dat het zou proberen te helpen, maar er gebeurde niets echt.
      Music Titans waren doodsbang
      In de maanden die volgden, groeide en groeide de revolutie in het delen van bestanden. De muziekindustrie veranderde in paniek en in februari 2000 bespraken alle leidinggevenden van grote labels de dreiging tijdens een RIAA-bestuursvergadering in het Four Seasons Hotel in Los Angeles.
      “Ik zal deze dag nooit vergeten. Alle hoofden van de labels, letterlijk de titanen van de muziekbusiness, waren in die kamer. Ik had iemand het wiel in een pc en zette een paar luidsprekers op en ik begon een naam te maken die deuntje was, ”zegt Rosen.
      De belangrijkste muziekbazen begonnen nummers te noemen, waaronder enkele die nog niet eens waren uitgebracht, en keer op keer kwam Napster met resultaten. Onnodig te zeggen dat het bestuur doodsbang was.
      “Vroeger hadden we deze lijn in de platenbusiness dat er een soort van niets was dat een goede hit niet kon oplossen. Er was geen fout die een goede hit niet kon repareren. Er ging geen geld verloren bij een deal die een goede hit niet kon oplossen.
      "Ik denk dat dat het moment was waarop mensen zeiden: 'Ooh, misschien kan een goede hit deze niet repareren'," voegde Rosen eraan toe.
      Napster had ook voordelen
      Terwijl de grote muziekbazen bang waren, zagen anderen kansen. Niet alleen de piraten, maar ook artiesten die Napster gebruikten om hun muziek rechtstreeks naar de rest van de wereld te brengen. Onder hen was rapper Benefit , voor wie Napster een grote doorbraak was .
       
       
      Benefit deed mee en won een wedstrijd die werd georganiseerd door Chuck D van Public Enemy , die zelf een groot voorstander was van Napster. Hij was een van de eerste grote muzikanten die beweerde dat dit goed zou kunnen zijn voor artiesten.
      "Ik zie Napster als een nieuwe radio en mensen vinden manieren waarop je nu een miljoen artiesten en een miljoen labels zult hebben, nu allemaal in het recordspel", zei Chuck D destijds.
      De grote labels en de band Metalica waren het daar duidelijk niet mee eens en klaagden Napster aan. Dit leidde tot publieke verontwaardiging, waaronder massale protesten, maar uiteindelijk besloot de rechtbank dat Napster de inbreuk op het auteursrecht moest stoppen. Het bedrijf sloot later zijn servers af, amper twee jaar na de eerste lancering.
      Napster werd spoedig vervangen
      De problemen voor de muziekindustrie hielden daar niet op. Al snel verschenen er nieuwe en betere tools voor het delen van bestanden, en deze werden steeds meer gedecentraliseerd. Fromm Kazaa, via Morpheus naar LimeWire, het delen van muziek was opeens niet meer te stoppen.
      Het probleem was dat de muziekindustrie niet echt een goed alternatief had. Er was nog geen digitaal equivalent van de muziekwinkel, zoals Larry Kenswill, een voormalig manager bij Universal Music Group, uitlegt:
      “Het enorme, enorme probleem in die tijd is dat het erg moeilijk was om mensen te vertellen dat ze geen peer-to-peer-methoden moesten gebruiken en ze zullen zeggen: wat moeten we gebruiken? En het antwoord was: ga naar een platenwinkel en koop een cd. Dat is niet wat ze wilden horen. "
      Steve Jobs heeft een oplossing
      De labels waren wanhopig op zoek naar een oplossing en net rond die tijd kwam Steve Jobs, die net was teruggekeerd bij Apple, op het toneel. Apple had hun iPod en werkte stiekem aan een eigen muziekwinkel.
      Eind 2002 nam Jobs contact op met de grote labels om zijn plan te delen. Verschillende grote leidinggevenden waren uitgenodigd in Cupertino, waar de CEO van Apple persoonlijk een demo van een uur van de iTunes Store gaf.
      'Het werkte beter dan alles wat we ooit eerder hadden gezien. En het werd duidelijk dat dit een goede zaak was, ”herinnert Kenswill zich. "Het enige aan de iTunes Music Store was natuurlijk dat hij wilde dat elk nummer een cent zou opleveren."
      Ontbundeling van het album
      Met deze eis veranderde Steve Jobs de muziekbusiness waarschijnlijk meer dan piraten. Het betekende dat een nummer niet meer dan een dollar kon kosten en dat de tracks van een volledig album zouden worden losgekoppeld.
      Hoewel dit vandaag redelijk klinkt, was het toen een revolutie. Decennialang hebben artiesten volledige albums verkocht, terwijl veel mensen hoogstens in een paar nummers geïnteresseerd waren. Dit genereerde enorm veel overtollige inkomsten. Met iTunes is dat model veranderd. En het geld ook.
      "Door de ontbundeling van albums waren de inkomsten die binnenkwamen aanzienlijk lager", zegt Rosen.
      Hoewel een groot deel van de daling van de inkomsten uit muziekverkopen te wijten is aan piraterij, kan worden gesteld dat de overgang naar digitale downloads en de daarmee gepaard gaande ontbundeling een veel grotere impact hadden. Hierover hebben we al meer dan tien jaar geleden ruzie gemaakt .
      Hoewel iTunes het goed deed, waren er nog steeds genoeg mensen die muziek illegaal maakten. De Apple Store bood niet de 'hemelse jukebox'-ervaring die piraten-apps hadden, simpelweg omdat de meeste mensen het zich niet konden veroorloven hun mp3-spelers legaal te vullen.
      RIAA versus het publiek
      Geconfronteerd met een ongebreidelde explosie van muziekpiraterij besloot de RIAA opnieuw naar de rechtbank te stappen. Deze keer waren ze niet gericht op de makers van tools voor het delen van bestanden, maar op de mensen die tracks hebben gedownload.
      Dit idee was controversieel, ook binnen de RIAA, en CEO Hilary Rosen nam zelfs ontslag over de kwestie.
      “Ik wilde niet dat we tegen individuen ingingen, ook al waren ze de bron van een enorme hoeveelheid illegale activiteiten, ik had het gevoel dat ze uiteindelijk nog steeds muziekfans waren. Maar in wezen werd ik een beetje overstemd.
      "Mijn laatste dag bij de RIAA was de dag voordat de rechtszaak tegen individuen begon", voegt Rosen toe.
      De rechtszaken werden een treinwrak, vooral omdat duizenden mensen willekeurig het doelwit leken te zijn. Sommigen waren misschien productieve downloaders, maar de RIAA klaagde ook 'dode mensen', oma's en andere onwaarschijnlijke doelen aan.
      Rechtszaken maakten de zaken erger
      Ondertussen hield piraterij niet op. Stephen Witt, auteur van het boek "How Music Got Free", stelt dat de rechtszaken de zaken alleen maar erger hebben gemaakt. Dit wordt bevestigd door muzikant Nick Koenig, die destijds een van de doelwitten van de RIAA was.
      'Ik moest uiteindelijk ongeveer duizend dollar betalen aan de RIAA. Maar uiteindelijk heb ik mijn verliezen goedgemaakt door overuren te downloaden en te verdubbelen ”, zegt Koenig.
       
       
      Rond het midden van de jaren 2000 waren de rechtszaken beëindigd. Het was de tijd dat torrent-sites de piraterijscene begonnen te domineren en deze werden zelfs nog populairder toen LimeWire stopte.
      Het Spotify-moment
      Een BitTorrent-client genaamd uTorrent werd bijzonder populair, tot het punt waarop de maker, Ludvig Strigeus, het verkocht. Dat geld werd vervolgens gebruikt voor een andere startup die de muziekindustrie wakker zou schudden: Spotify.
      Toen Spotify eind 2008 voor het eerst naar de beurs ging in een paar geselecteerde landen, sloten we ons aan bij het 'alleen op uitnodiging'-platform om te zien waar het allemaal over ging. We werden overweldigd .
      Alle muzieknummers beschikbaar hebben om te streamen was een ander Napster-moment. Of misschien was het beter dan Napster. Het was de 'hemelse jukebox' waar de muziekindustrie een decennium eerder alleen maar van kon dromen.
      Waar is het geld?
      Hoewel Spotify en andere platforms geweldig zijn voor gebruikers, zijn niet alle artiesten tevreden. Vooral degenen die een groot deel van hun inkomsten met labels moeten delen. Maar zelfs voor onafhankelijke artiesten zijn de inkomsten eerder beperkt.
      De documentaire laat zien hoe de verkoop van opgenomen muziek transformeerde van de belangrijkste bron van inkomsten naar meer een promotiemiddel. In toenemende mate moesten muzikanten een beroep doen op andere middelen, zoals concerten, merchandising, Bandcamp of zelfs Patreon om een behoorlijk inkomen te verdienen.
       
       
      Voor oudere muzikanten is dit niet gemakkelijk. Er is een idee dat muziek zijn waarde heeft verloren. Tegelijkertijd worden ontbundeling en on-demand streaming gezien als het ontheiligen van de kunst van een album als geheel.
      Voor labels zijn er ook dingen veranderd. Hun monopolies beginnen af te brokkelen. Hoewel ze nog steeds een doel dienen, kunnen kunstenaars het steeds vaker alleen redden. Dit is gedeeltelijk te danken aan de vele openbare verkooppunten die tegenwoordig beschikbaar zijn, waar ze hun werk gemakkelijk kunnen opnemen, publiceren en promoten.
      Die onafhankelijke artiesten kunnen meer inkomsten voor zichzelf houden. Dit is een onderwerp dat we in het verleden hebben besproken en in de documentaire brengt rapper RA the Rugged Man dit ook ter sprake.
      “Het kwam op het punt dat ik mijn label haatte. Dus ik zei: Hé, ik ga rennen en doe dit zelf. En toen ik begon met het maken van onafhankelijke platen, begon al mijn geld binnen te komen. En daar begon al mijn succes binnen te komen. En dat is waar al mijn fans begonnen binnen te komen. "
      Nieuwe kansen
      Tegelijkertijd biedt nieuwe technologie ook kansen die tot voor kort nooit bestonden. Diensten zoals Spotify kunnen bijvoorbeeld concertpromoties richten op een specifieke groep fans, worden gebruikt om talent voor festivals te scouten en gebruikers helpen nieuwe inhoud te ontdekken op basis van hun muzikale smaak.
      Dankzij nieuwe technologieën kunnen fans en muzikanten ook rechtstreeks in contact komen. En zonder tussenpersonen kan het hebben van 1000 gepassioneerde fans al genoeg zijn om een behoorlijk inkomen te verdienen, merkt dj en muziekjournalist Dani Deahl op.
      En wie zegt dat het hier zal stoppen? Platforms voor streaming-abonnementen zijn tegenwoordig de norm, maar deze kunnen in de toekomst weer verouderd zijn. Terugkijkend lijkt het redelijk om te concluderen dat piraterij de muziekindustrie niet heeft vernietigd, maar vooral heeft geholpen om dichter bij de 'hemelse jukebox' te komen.
      De mp3 speelde daarbij een cruciale rol. Het was de katalysator die hielp om de bevoegdheden in de muziekbusiness te verschuiven. Dit heeft sommige bedrijven en muzikanten pijn gedaan, maar ook vele anderen.
      De documentaire "System Shock" eindigt passend met een citaat van mede-uitvinder van de mp3, Karlheinz Brandenburg, die terugkijkt, dus we zullen hetzelfde doen.
      “Ik had het gevoel dat dit niet goed is voor de muziekindustrie. Maar uiteindelijk denk ik dat het ten goede is veranderd ”, zegt Brandenburg.
    • By Freek87
      Ik ben opzoek naar een programma of muziek dienst waar ik mijn MP3 bibliotheek kan uploaden. 
      Mijn verzameling wil ik kunnen afspelen op de telefoon en laptop. Nu moet ik nog de bestanden heen en weer kopiëren. 
      Is er een soort privé Spotify waar ik mijn eigen muziek kan plaatsen?
    • By Trizomu
      Een populaire site voor het omzetten van YouTube-muziekvideo's naar mp3-formaat, genaamd YouTube-MP3, wordt volgens TorrentFreak offline gehaald als onderdeel van een schikking met een belangenbehartiger van Amerikaanse platenmaatschappijen.
      De website YouTube-MP3.org is vooralsnog online, maar het converteren van een video naar een mp3-bestand werkt niet. Volgens TorrentFreak heeft de website een schikking getroffen met belangenorganisatie RIAA, waarbij ook een niet nader genoemd bedrag zou zijn betaald.
      Hiermee wordt de in 2016 door verschillende platenmaatschappijen en de RIAA gestarte rechtszaak tegen de website beëindigd. De belangenorganisatie noemde de website in 2016 de grootste website voor het rippen van muziek; de website kon tot nu toe dagelijks rekenen op miljoenen bezoekers, waarbij er via advertenties geld werd verdiend.
      Er zou een overeenkomst tussen de website en de RIAA zijn opgesteld waarin YouTube-MP3 de eisers op alle punten gelijk geeft. De domeinnaam van de website moet worden overgedragen aan een van de platenmaatschappijen. Mocht er niet worden voldaan aan de voorwaarden, dan moet de registrar de domeinnaam alsnog overdragen.
      Verder mag de eigenaar van de website in de toekomst geen activiteiten meer ontplooien die kunnen bijdragen aan het rippen van gestreamde muziek. De rechter moet de schikkingsovereenkomst nog wel goedkeuren.
       
    • By Trizomu
      Een populaire site voor het omzetten van YouTube-muziekvideo's naar mp3-formaat, genaamd YouTube-MP3, wordt volgens TorrentFreak offline gehaald als onderdeel van een schikking met een belangenbehartiger van Amerikaanse platenmaatschappijen.
      De website YouTube-MP3.org is vooralsnog online, maar het converteren van een video naar een mp3-bestand werkt niet. Volgens TorrentFreak heeft de website een schikking getroffen met belangenorganisatie RIAA, waarbij ook een niet nader genoemd bedrag zou zijn betaald.
      Hiermee wordt de in 2016 door verschillende platenmaatschappijen en de RIAA gestarte rechtszaak tegen de website beëindigd. De belangenorganisatie noemde de website in 2016 de grootste website voor het rippen van muziek; de website kon tot nu toe dagelijks rekenen op miljoenen bezoekers, waarbij er via advertenties geld werd verdiend.
      Er zou een overeenkomst tussen de website en de RIAA zijn opgesteld waarin YouTube-MP3 de eisers op alle punten gelijk geeft. De domeinnaam van de website moet worden overgedragen aan een van de platenmaatschappijen. Mocht er niet worden voldaan aan de voorwaarden, dan moet de registrar de domeinnaam alsnog overdragen.
      Verder mag de eigenaar van de website in de toekomst geen activiteiten meer ontplooien die kunnen bijdragen aan het rippen van gestreamde muziek. De rechter moet de schikkingsovereenkomst nog wel goedkeuren.
       

      Toon volledig nieuwsbericht

  • Who was online  11 Users were Online in the last 2 hours


×
×
  • Create New...