Spring naar bijdragen
Buffy73

Download NZBMagic.exe virus melding

Recommended Posts

Buffy73    1

Ik heb NZBMagic gedownload en geinstalleerd en het werkt, ik kan nu weer allerlei series downloaden.Alleen Norton Antivirus zegt dat in het bestand NZBMagic.exe een WS.Trojan.H zit.Ik heb het gedownload van nl.afterdawn.comIk heb een Windows Vista pc. Is dit nu een werkelijke bedreiging? Of is het geen echte malware?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Duken    1121

Ik heb het al meer horen langskomen. Het zou geen bedreiging mogen zijn. Sommige virusscanners lijken het programmatje niet leuk te vinden omdat NZBMagic weer andere applicaties kan opstarten, Je NZB reader. (Spotlite / SabNZBD etc)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Buffy73    1

Bedankt voor jullie replies.

Op www.virustotal.com geeft Emsisoft wel aan dat er een Trojan.Generic in zit. (misschien collectieve benaming voor bestanden die zich verdacht gedragen?)

Ik heb nog gezocht op WS.Trojan.H wat Norton antivirus aangeeft en daarover las ik dat het een algemene benaming is voor een bestand dat zich verdacht gedraagt (waarschijnlijk inderdaad omdat het andere programma's kan openen) maar waarvan de antivirus eigenlijk niet weet of het een virus is.

het valt onder false positives

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Salaoui    0

hallo allemaal

terug van weggeweest, een vraag ik gebruik een Mac ox, en daarom Spolite, ik merk alleen dat de NZB knop is verdwenen, hoe kan ik het bestand opzoeken en downloaden

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Trizomu
      Beveiligingsbedrijf Trend Micro meldt dat het een malwarecampagne met PowerPoint-bestanden heeft ontdekt, die zich richt op Europese landen. Voornamelijk op landen als Nederland, het VK en Polen. Infectie vindt plaats door met de muis boven een link in het bestand te zweven.
      Het bedrijf schrijft dat het daardoor niet is vereist dat een gebruiker daadwerkelijk op een van de afbeeldingen of links in de tekst klikt. Normaal gesproken vindt infectie door kwaadaardige Office bestanden plaats door gebruik van macro's, maar deze variant is een uitzondering. Gebruikers moeten wel eerst 'protected view' uitschakelen om kwetsbaar te zijn. Bovendien werkt de methode alleen op de desktopversie van PowerPoint en niet op de webversie, aldus Trend Micro.
      De verspreiding vindt plaats door spamberichten met daarin kwaadaardige ppsx- of pps-bestanden, die zich voordoen als factuur of als bevestiging van een bestelling. Als de gebruiker de getoonde waarschuwing negeert nadat hij de muisaanwijzer over de inhoud heen heeft gehaald, wordt er een Powershell-script uitgevoerd. Dat zorgt ervoor dat er een aparte downloader wordt binnengehaald, die op zijn beurt weer een payload van een command-and-control-server ophaalt. Daarbij gaat het om een banking-trojan, die bekendstaat als Otlard of Gootkit.

De getoonde beveiligingswaarschuwing
      Note Trizomu: negeer de getoond waarschuwing niet en dus zeker niet openen.

Toon volledig nieuwsbericht
    • Door Trizomu
      Beveiligingsbedrijf Trend Micro meldt dat het een malwarecampagne met PowerPoint-bestanden heeft ontdekt, die zich richt op Europese landen. Voornamelijk op landen als Nederland, het VK en Polen. Infectie vindt plaats door met de muis boven een link in het bestand te zweven.
      Het bedrijf schrijft dat het daardoor niet is vereist dat een gebruiker daadwerkelijk op een van de afbeeldingen of links in de tekst klikt. Normaal gesproken vindt infectie door kwaadaardige Office bestanden plaats door gebruik van macro's, maar deze variant is een uitzondering. Gebruikers moeten wel eerst 'protected view' uitschakelen om kwetsbaar te zijn. Bovendien werkt de methode alleen op de desktopversie van PowerPoint en niet op de webversie, aldus Trend Micro.
      De verspreiding vindt plaats door spamberichten met daarin kwaadaardige ppsx- of pps-bestanden, die zich voordoen als factuur of als bevestiging van een bestelling. Als de gebruiker de getoonde waarschuwing negeert nadat hij de muisaanwijzer over de inhoud heen heeft gehaald, wordt er een Powershell-script uitgevoerd. Dat zorgt ervoor dat er een aparte downloader wordt binnengehaald, die op zijn beurt weer een payload van een command-and-control-server ophaalt. Daarbij gaat het om een banking-trojan, die bekendstaat als Otlard of Gootkit.

De getoonde beveiligingswaarschuwing
      Note Trizomu: negeer de getoond waarschuwing niet en dus zeker niet openen.
    • Gast de jong
      Door Gast de jong
      Al mijn bestanden  zijn versleuteld, Ik kan ze niet openen
      6 x 12 mtr  3 slaapkamers.doc.[MKKitana@india.com].wallet
      heeft er iemand een goede tip? 
    • Door Bapao11
      Hallo allen,
      Ik heb op de tablet van ons het Interpol virus. Ik krijg een scherm te zien waar ze zeggen dat ik een boete heb en me tablet kan niets meer.
      Ik heb al even gezocht, maar kan niet echt een nuttige site vinden waarop een instructie staat om het voor zo'n tablet te verwijderen. (is dit überhaupt mogelijk?)
      Ik hoop dus hier iemand te vinden die mij hier mee kan helpen.
      Alvast bedankt!
      Gr Esli