Spring naar bijdragen

Laptop reageert niet meer op stroom kabel


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste leden van Duken,

Ik zit sinds vanmiddag met een probleem en hoop dat iemand mij kan helpen. Mijn probleem is namelijk dat mijn laptop niet meer reageert op de stroom kabel. Het lichtje van de adapter licht wel op en hij wordt warm, maar de accu laad niet meer op. Zonder accu, maar aan de stroom reageert de laptop helemaal niet meer. Het betreft trouwens een asus laptop van amper 2 jaar oud (juist gekocht om de goede kwaliteit). Gisteren deed alles nog prima. Heeft iemand suggesties over het probleem en oplossing?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 22

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb je toevallig nog een andere lader of iemand in je omgeving met een laptop lader?

Let wel op dat de 'output' uit de lader minder of gelijk moet zijn dan je huidige lader.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo Farid,

Bedankt voor je reactie. Dit was ik zelf idd ook al van plan. Mijn vriendin heeft ook een asus met vrijwel precies dezelfde lader dus ik zal het dit weekend uitproberen. De uitkomst plaats ik hier dan ook meteen. Heeft er voor de rest nog iemand suggesties of soortgelijke ervaringen? Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 22

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik vermoed dat de aansluiting in je laptop niet meer werkt. Maar daar komen we achter als je een andere lader hebt.

Mocht de andere lader niet werken dan moet de aansluiting vervangen worden.

Mocht de andere lader wel werken dan moet er een nieuwe lader komen.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  811
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-05-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Is waarscheinelijk een kabelbreuk, als je een multimeter hebt kun je checken op er spanning aanwezig is aan het uiteinde van je acculader.

Een pen van de multimeter aan de binnenkant in het verloopjes drukken en de andere pen aan de buitenkant van de plug.

succes ermee :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 811

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo iedereen,

Als eerst bedankt voor jullie hulp. Ik heb het zonet getest met een andere lader en daarmee werkt het prima. Het ligt dus aan mijn stroomkabel(kabelbreuk). Ik kwam er achter dat het probleem zich bevind bij de aansluiting van de (kleine) kabel bij de adapter. Alleen wanneer ik hier een aardige druk op uit oefen maakt de kabel contact, maar zodra ik het los laat is de verbinding weg. Er moet dus een nieuwe adapter/stroomkabel komen. Hebben jullie toevallig nog tips over een goede nieuwe lader voor een asus laptop?

De kapotte is deze: http://nl.hardware.info/productinfo/147211/asus-90-watt-notebook-adapter#tab:specificaties

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 22

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bij de volgende link heb je er een voor 20 euro.

http://adapterkiosk.nl/?id=laptop-adapter-90w-voor-asus-medion-packard-bell-toshiba-fujitsu-siemens-en-gateway-ihkikbkiuuir

Je moet alleen even kijken of je laptop er tussen staat.

Om het zoeken voor ons makkelijker te maken zouden wij ook willen weten om welke laptop het gaat:D

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het gaat om een Asus k73SV (k70 serie). Dus de lader waar jij naar linkt zou dus kunnen. Ik heb de lader echter via een andere site al besteld. Koste een aantal euro meer, maar ik heb voor deze site gekozen door een eerdere bestelling (een lader voor een andere laptop) waar ik tevreden over was. http://viadennis.nl/lader/asus/k+series/k70+series/VDT194745525.html

Ik zal nog een bevestiging geven wanneer ik de lader binnen krijg en of deze het ook doet, maar ik ga ervan uit dat het probleem nu opgelost is. :)

Bedankt voor het meedenken en hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 22

  • Bijdragen:  22
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-02-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De lader is inmiddels binnen en werkt perfect! Het probleem is dus opgelost :D

Bedankt voor het meedenken! Wat mij betreft mag hier een slotje op.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 22

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...