Jump to content

Actie: PIA VPN voor slechts €1,99 per maand & 2 maanden gratis

• Hoog gebruiksgemak en snelle VPN
  • Goede kwaliteit voor de scherpste prijs
  • Torrents, Usenet en Netflix mogelijk!
  • Plus 2 maanden gratis en 30 dagen niet goed geld terug

En de handleiding: Private Internet Access :goed:

• Sign Up

Ouwe speakers

Guest ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ
 Share

Recommended Posts

Guest ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Hallo allemaal,

Ik heb nog een stel oude speakers stoffig staan te worden. Nu wil ik kijken of ik er nog wat mee kan doen, bijvoorbeeld op mijn computer aansluiten.

Het zijn twee sets de ene heeft zo'n uitgang als het plaatje hieronder een 2-polig din, en de ander gewoon twee van de draadjes die eruit komen zetten.

l_din%20plug-755432-x.jpg

Dus heeft iemand een idee wat ik hier nog mee zou kunnen doen?

Mvg

Edited by ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

• Content Count:  595
  • Achievement Points:  0
  • Days Won:  0
  • Status:  Offline
  • Last Seen:  

Kun je meer over de speakers zeggen bv merk en model.

Ook moet je achterhalen of er een versterker in de speakers zit ingebouwd, zo niet dat heb je die ook nog nodig.

Foto's van de speakers zou mij al een heel eind op weg helpen.

• Content Count:  1,095
  • Achievement Points:  2
  • Last Seen:  

Bovenste plaatje lijkt erop dat ze gewoon de ground en signaalkabels gesplitst hebben.

Als dat zo zou zijn is het een kwestie van doorknippen 3,5mm jack plug kopen en ground kabels op groundpin solderen en signaalkabels op hun eigen signaalplek.

Maar het hangt ervan af of er een versteker in zit gebouwd zo niet moet je door wat meer stappen om het werkend te krijgen

• Content Count:  1,095
  • Achievement Points:  2
  • Last Seen:  

helaas werken de foto's niet

• Content Count:  2,094
  • Last Seen:  

Daar moet inderdaad nog een versterkertje tussen. Uit China kan je tegenwoordig voor een prikkie een leuke buizen versterker kopen. wellicht leuk voor dit?

Verstuurd van mijn Nexus 4 met Tapatalk

• 3 months later...
Guest ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Hmmm heb nu ff wat tijd om er verder naar te kijken. Zou iemand dan een leuke chinese versterker voor me kunnen uitzoeken want ik heb hier echt vrij weinig verstand van. Ook zou ik graag willen weten of ik alleen een 3.5 jack ding nodig heb om eraan te solderen en waar ik dat ding dan kan bestellen.

Mvg

Edited by ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

• Last Seen:  

Zitten de 2 speakers aan elkaar verbonden? Want als dat het geval is kan het zijn dat de filters in een van de speakers zitten.

Zo niet, dan kun je de speakers op elke versterker wel aansluiten door de aansluitingen eraf te halen waardoor je dus 2 draden overhouden (Ingang en ground)

Maar voor de keuze van de versterker zou je moeten weten wat de impedantie is van je speaker (meestal 4 of 8 ohm) en hoeveel vermogen ze aankunnen.

Het gaat hier niet op exacte getallen, maar als je bijvoorbeeld 30 watt aansluit op een 8 ohm speaker, zou dat voor een 4 ohm speaker 60 watt vermogen kunnen zijn.

Om een voorbeeld te geven van iets wat je waarschijnlijk wel kunt gebruiken: http://dx.com/p/feixiang-fx-152e-15w-digital-hifi-amplifier-black-silver-208115

Maar ik zou toch even opzoeken wat de specs van je speakers zijn en hoe ze precies zijn aangesloten. Want als de beide speakers aan elkaar vastzitten zou het dus kunnen zijn dat de filters in een speaker zit in plaats van elke een. Hierdoor heb je niks aan de voorbeeld versterker. Als je het merk en model zou weten zou het al een hoop schelen.

• Like 1

• 2 weeks later...
Guest ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Het zijn in totaal 4 speakers die niet aan elkaar verbonden zijn. Er staat op dat hij 4 ohm heeft en 30 watt. Zouden deze speakers dan allemaal aangesloten kunnen worden op de versterker die je voor hebt uitgezocht?

Sorry voor de late reactie was op vakantie ;)

• Last Seen:  

Geen probleem.

Als er 2 speakers in elke kast zitten en er komt maar een kabel uit betekent dat, dat de filters ingebouwd zitten. Beste situatie.

De versterker die ik heb geplaats zal werken. Maar je kunt bijna elke versterker gebruiken als ze maar niet teveel vermogen leveren.

Guest ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ

Ja dat weet ik wij hebben al eens een mooie bas opgeblazen omdat de versterker teveel vermogen had :P

• Last Seen:  

Het eerste project bij mijn opleiding is het bouwen van een geluid systeem, dus de voeding, versterker, extra bas versterking en filters. Het jaar voor mij had een groepje het voor elkaar gekregen om de bas op de tweeter (hoge frequentie) aan te sluiten, vond de speaker niet zo leuk XD.

Maar in ieder geval succes met het uitzoeken van een speaker.

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/