Spring naar bijdragen

Index (homepage) aanmaken in Dreamweaver 6


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Voor school moet ik een (simpele) website maken. Hier gebruiken ze het programma Dreamweaver voor. Nu heb ik het probleem dat ik hier totaal niet uit kom! :P

Ik heb namelijk een template aangemaakt. Daarna moet ik de homepage aanmaken, die blijkbaar altijd index moet heten. Ik snap echter niet hoe ik vanaf mijn template deze subpagina (index) en hierna nog meer subpagina's kan aanmaken. De website moet uiteindelijk vier pagina's hebben.

In de syllabus (die we van school erbij kunnen gebruiken) staat dit:

2 Selecteer File dan naar New vervolgens naar Page from Template waarna in de 2e kolom het eerder aangemaakte sjabloon opgehaald kan worden.

3 Nu kan alleen de eerder aangegeven Editable Region aangepast worden. Door nu steeds dit sjabloon te laden en te gebruiken voor nieuwe subsites kan de structuur/basis van de website helemaal gelijk blijven.

4 Nadat de site is aangepast aan de hand van het sjabloon dient deze opgeslagen te worden. Let op er dat dit bestand niet in de map met sjablonen komt te staan, maar in de map website zelf.

De homepage van een website dient altijd dezelfde naam te hebben aangezien anders deze niet door internet gelezen kan worden. De naam is altijd: index !!!!

Opslaan gaat als volgt: Ga naar File en dan naar Save as.

5 Alle andere sites die zijn gekoppeld aan de Homepage kunnen daarentegen wel een eigen naam krijgen. De voorkeur gaat uit naar een naam zonder “vreemde” tekens en zonder hoofdletters aan elkaar geschreven.

6 Deze zijn komen daarna met elkaar in verbinding te staan door middel van zogenaamde links. Het gebruik van links wordt in een later hoofdstuk besproken.

Overigens is de syllabus gebaseerd op Dreamweaver 3 (versie van school). Zelf heb ik nu Dreamweaver 6 op mijn computer staan.

Het gaat er dus om dat ik niet weet hoe ik deze index aanmaak en wanneer en wat ik nou in mijn template moet doen en wat in mijn index, zodra ik weet hoe ik deze kan maken.

Als iemand mij hier mee kan helpen, hoor ik het graag!

Justin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265
  • Reacties 3
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

Geplaatste fotos

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Kan je de index eens hier plaatsen / uploaden?

Deze pagina geeft ook meer info:

https://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/website/homepage/hoe/

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik denk dat het inmiddels redelijk gelukt is. In de bijlage heb ik een voorbeeld hoe het er nu uit ziet. De eerste afbeelding is mijn sjabloon. Daarnaast zie je mijn subpagina's (waarvan ik de index heb toegevoegd)

Al snap ik van het sjabloon vrij weinig. Aangezien er op een editable region na helemaal niks instaat. Klopt dit? Ook dacht ik dat je sjabloon een html bestand moest zijn. Bij mij is dit een DWT-bestand. Normaal kan je dit met save as aanpassen, maar volgens moet ik mijn sjabloon via save as template opslaan. En daar kan ik het type bestand niet aanpassen. Overigens zijn al mijn subsites wel HTML bestanden. Nu moet ik het nog zien te koppelen.

Als laatste vraagje heb ik mijn subsites eerst een tabel aangemaakt en daar vervolgens alle info in verwerkt. Bij 3 van mijn subsites ziet dit er goed uit, alleen bij teams (als derde bestand in de bijlage) is dit behoorlijk lelijk. Klopt het ten eerste wel dat ik dit elke keer in een tabel doe? En hoe kan ik er voor zorgen dat ook deze pagina er mooi uitziet. Dat is mij voorlopig nog niet gelukt :s

post-16388-0-27445300-1367863819_thumb.j

post-16388-0-75955000-1367863830_thumb.j

post-16388-0-45078300-1367864190_thumb.j

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Inmiddels is alles gelukt en ik heb het vak gehaald :) Bedankt voor de hulp

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...