Spring naar bijdragen

Schijf beschadigd - video's redden


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik heb een tijdje terug m'n mediaspeler laten vallen, met daarop een aantal familiefilmpjes die ik nergens anders had staan... Stom, want de schijf is nu half kaduuk. De meeste filmpjes heb ik kunnen redden, maar een aantal niet. De enige manier die ik heb om connectie te maken met de schijf, is via USB, via de mediaspeler. Hij staat in Verkenner dus gelist als mediaspeler. Kopiëren van bestanden gaat daar wel, direct converteren niet. Het probleem:

- Op de normale manier verbinden leidt tot blokkade van de schijf na 20 seconden (dus nu via mediaplayer). Naar de converter slepen moet dus binnen die tijd, anders slaat hij vast. Binnen de tijd werkt het gek genoeg wel en loopt de converter door.

- Ik heb drie filmpjes die niet opstarten en de schijf doen vastslaan en één die 45 seconden kan afspelen voor hij vastslaat. Die 45 seconden heb ik kunnen redden, de converter sloeg op dat punt ook vast.

M'n vraag: hoe of met welk programma kan ik het probleemstukje er automatisch uitknippen of over laten staan? Of hoe kan ik ervoor zorgen dat de slechte sectoren bij deze schijf worden uitgeschakeld, zodat ik niet het laatste stuk van mijn video mis, maar slechts stukjes?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Klinkt als een fysiek probleem aan de hardeschijf.

Probeer hem is uit te bouwen en dan aan een externe enclosure te hangen. Wellicht dat het je dan genoeg tijd geeft om een kopie te trekken.

Zo niet, nachtje in de vriezer en dan nogmaals proberen. Dit heeft mij al vaak geholpen met recovery gevallen.

Er zijn tevens ook veel gratis data recovery programma's te vinden op het internet. Succes Tom!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...