Spring naar bijdragen

150 mb abonnement maar 10 mb bij speedtest


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik heb een abonnement bij UPC voor 150 mb internet. Bij speedtest bij UPC website en andere website kreeg ik maar 10 mb download en 10 mb upload. UPC monteur is bij me langs geweest vanmorgen en we hebben via zijn eigen upc laptop met mijn internetkabel aangesloten, gezien dat we wel 150 mb download kregen, maar waarom niet op mijn laptop? Verder hebben we getest op mijn pc thuis en die kreeg wel 150 mb download keer op keer en niet op mijn Asus laptop G73S. De monteur beweerde dat het misschien kan liggen aan mijn netwerkkabel.

Dat gezegd hebbende, heb ik meteen mijn netwerkkaart Atheros AR9285 geupdated. Maar er is niets veranderd, ik krijg bij speedtest nog steeds 10 mb. Waar zou het aan kunnen liggen?

Het viel me op dat deze netwerkkaart Atheros AR9285 een wireless versie is, maar ik download en internet met bedraad kabel. Moet ik soms mijn netwerkkaart vervangen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Is het bedraad of draadloos?

Is de snelheid bedraad en draadloos even traag?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Op mijn laptop doe ik altijd mijn download van bestanden en hij is altijd bedraad nooit draadloos. Dit geldt ook voor mijn pc in de woonkamer. Dus zowel voor laptop als pc heb ik altijd bedraad internet en nooit draadloos. Zoals eerder vermeld is de snelheid meting op mijn pc wel 150 mb, maar niet met mijn bedraad internet laptop. Draadloos internetten doe ik sowieso niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Heb je een gigabit connectie? Of een 100mbit? Dit kan liggen aan je netwerkkaart of kabel, de kabel dient iig een cat5e te zijn of een cat6. En de netwerkkaart moet ook een gigabit connectie aan kunnen.

De huidige connectie die je laptop maakt kun je zien door naar netwerkcentrum te gaan en de status van de verbinding te bekijken. Dit kan zijn 100 of 1000mbit.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

http://postimg.org/image/yrj3cqqpj/

ik heb verder een cat5e internet kabel. Mijn netwerk kaart is Atheros AR 9285

http://www.qca.qualcomm.com/technology/technology.php?nav1=47&product=79

http://postimg.org/image/tvsbhkktb/

bewerkt door bambi1515
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Had je dit probleem in het begin ook? Als dit niet het geval is denk ik dat je netwerkkaart de bottleneck is.

Is je laptop direct aangesloten op de modem of zit er een router/homeplug tussen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Er zit een cisco router Linksys E4200 ertussen. De monteur heeft ook bij het aansluiten van zijn UPC laptop aan de Cisco router getest dat het ook 150 mb op zijn laptop heeft bereikt. Dus de Cisco router is het probleem niet. Of het in het begin bij speedtest altijd 10 mb is of niet, durf ik niet te zeggen. Ik weet het niet meer eigenlijk of het zo was.

Mijn netwerkkaart is dus kapot? zo ja, is het mogelijk om die te vervangen met ander merk die sneller is aangezien dit een laptop is die altijd is gebonden aan de zelfde onderdelen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb je je internet snelheid op de laptop al getest bij een ander thuis? Dit zou ik nog wel even doen om er zeker van te zijn dat het wel/niet aan je netwerkkaart ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

hmmm dat heb ik nog niet gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3
Gast franswon

De Atheros AR9285 gebruik je niet, kijk eens in appraatbeheer welke netwerkkaart je wel gebruikt, zal wel op mobo geïntegreerd zijn, de Atheros AR9285 is van 2006, dus het kan zijn dat de netwerkkaart voor bedrad internet deze snelheid niet aankan. In 7 jaar is er nogal wat veranderd...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik denk deze netwerk kaart

http://postimg.org/image/s8sax5nul/

Verder ben ik bij de pc boer om de hoek langs geweest en hij kon het probleem ook niet meteen vinden. Bij hem, hadden we speedtest gedaan en hij kwam ook uit op 10 mb download.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Heb je in het verleden wel een betere snelheid gehad op deze laptop?

Vreemd dat een PCboer het probleem ook niet kan vinden, maar 10 mb is echt te laag. Heb je op het netwerk nog andere apparaten?

Zoja, kan je dan eens wat kopieeren van bijvoorbeeld je PC naar je laptop? Wat is dan je snelheid?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  532
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  607
  • Dagen gewonnen:  3
  • Lid sinds:  04-11-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ok jongens,

Naar aanleiding van het onderwerp, heb ik uiteindelijk de eindconclusie kunnen geven. Ik heb deze laptop 1x naar Asus gestuurd, 1x naar cd-rom-land en weer 1x naar Asus teruggestuurd, totale tijd kwijt 8 weken. Uiteindelijk gaf Asus toe dat er geen sprake was van abuse. Het slechte nieuws is, tja lees het volgende bericht maar:

We hebben je notebook teruggestuurd naar Asus, en zij komen met goed en minder goed nieuws. Het goede nieuws is dat je klacht geconstateerd is, het is daadwerkelijk een defect aan het notebook en het heeft dus niets met software of iets dergelijke te maken.

Helaas is het zo dat Asus dit defect niet kan repareren. We hebben onderstaand bericht van Asus gehad:

Geachte heer/mevrouw,

De volgende reparatie kan niet binnen de gestelde termijn worden gerepareerd:

RMA Nummer: NLA1375118

Serie Nummer: B7N0AS506650291

Wij kunnen u daarom een andere oplossing aanbieden.

U kunt een deel van uw geld terug kan krijgen (creditatie). Het bedrag wat u terug kan krijgen ligt aan de leeftijd van uw notebook. Wij kijken naar wat de distributeur heeft betaald en storten daar een bepaald percentage van terug aan de distributeur. De distributeur zal dan het bedrag overmaken naar de winkel waar u de notebook gekocht heeft. Bij de winkel kunt u dan een nieuwe notebook uitzoeken.

Leeftijd tegenover percentage.

0-6 maand oud 100%

6-12 maand oud 80%

12-24 maand oud 60%

24-36 maand oud 50% (alleen bij apparaten met 3 jaar garantie mogelijk)

**Een kopie van de factuur is vereist indien u voor creditatie kiest**

De procestijd waar u rekening mee moet houden bij terugbetaling is 20 werkdagen.

Overigens willen wij u er op attenderen dat als u met de bovenstaande optie akkoord gaat, u uw orginele product niet meer terugkrijgt. De gegevens die op dit product staan moet u helaas als verloren beschouwen.

Let op, uw reparatie is stop gezet en we wachten op uw antwoord. Mochten we binnen 7 dagen nog geen antwoord van u ontvangen hebben zal het notebook gecrediteerd worden.

Die gasten van Asus proberen me een oortje te naaien. Als iemand ie wel juridisch onderlegd is, ga ik vet in beroep. Door deze ervaring, aarzel ik om gebruik te maken van Asus producten in de toekomst. Dit alles laat een nare smaak achter.

bewerkt door bambi1515
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 532
  • 3

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...