Spring naar bijdragen

Nieuwe Monitor: Hulp nodig


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-09-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier.

Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht en nu ben ik aan het twijfelen of ik een nieuwe monitor ga nemen om de resolutie optimaal te benutten. Ik heb nu een Samsung Syncmaster P2070. Ik heb de Samsung 24" S24B350B LED gezien. Mijn eisen voor een nieuw scherm:

-Minimaal 1080p (full hd)

-Minimaal 23 inch

-Maximaal 5ms

-Een mooie en realistische kleurweergave

-Maximaal 150/160 euro.

Ik vind een goede kleurenweergave erg belangrijk. Het beeld moet erg scherp zijn en de kleuren sprekend/aantrekkelijk. Ik wil er gwn goed mee kunnen gamen maar niet echt ENORM snelle/zware spellen.

Zal die Samsung aan mijn eisen voldoen, en hebben jullie zelf verder ervaring hierin? Ik hoor heel graag tips en eventuele andere suggesties!

Btw, ik ben voor die samsung gevallen vanwege het design, maar prestaties/schermkwaliteit staat bij mij wel absoluut op 1.

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Kijk eens naar de LG IPS237L

Het is een IPS scherm wat zorgt voor een betere kleurweergave en contrast dan bij een TN.

Kost op dit moment 165 bij de MediaMarkt, Saturn en Mycom.

Verder voldoet het aan al je andere eisen. Check even op tweakers voor de review.

Of kijk naar de Dell Ultrasharp U2312HM. Dit is ook een IPS scherm en zonder twijfel een van de populairste schermen in Nederland. Deze is verkrijgbaar vanaf 179. Check wederom de review op tweakers.net

(Zit op m'n smartphone en linken naar pagina's is omslachtig

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-09-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je reactie maar die eerste lg kan ik nergens vinden. Heb je een foutje in het type nummer gemaakt?

Ohja, en wat is het verschil tussen ips en pls?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Typo is aangepast.

er is nauwlijks verschil tussen IPS en PLS. Samsung is een van de weinige fabrikanten dat gebruik maakt van PLS. Hardware.info zegt er het volgende over:

een IPS-paneel (In-Plane Switching), terwijl we in de Samsung Galaxy Tab 2 10.1 een PLS-paneel (Plane-to-Line Switching) aantreffen, technologie die we ook al aantroffen in de originele Galaxy Tab 10.1. PLS is Samsung's antwoord op de IPS-panelen die LG maakt. De verschillen tussen de twee technieken zijn erg lastig zichtbaar. Je zou wat oneerbiedig kunnen zeggen dat PLS niet veel anders is dan IPS in een ander jasje. Samsung claimt weliswaar dat PLS tien procent helderder is dan IPS, maar uit onze metingen (zowel bij de Galaxy Tab 2 die we hier bespreken als bij die van vorig jaar) blijkt dit niet. De Galaxy Tab 2 en de AT300 hebben nagenoeg dezelfde helderheid.

Verdere zoekresultaten op google geven ongeveer hetzelfde aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Gewoon in de gaten houden wanneer de Aldi of LIDL weer een mooie aanbieding hebben. Zij bieden dan echt mooie beeldschermen voor hele zachte prijsjes.

Mijn eigen beeldscherm komt ook van de Aldi, kostte me 150 euro en voldoet aan alle door jou gestelde eisen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Alleen heb jij waarschijnlijk een TN-paneel, geen IPS. Da's toch wel een aardig verschil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  913
  • Waardering:   193
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-10-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Alleen heb jij waarschijnlijk een TN-paneel, geen IPS. Da's toch wel een aardig verschil.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet of het een TN paneel is. In de specificaties wordt het beeldscherm immers niet verder gespecificeerd dan 'TFT-Scherm'. Overigens wordt op internet verder gesuggereerd dat mijn beeldscherm een MVA paneel heeft.

Maar volgens mij is het enige verschil met IPS de kijkhoeken toch? En wie gaat er nou onder een grote hoek naar een PC-scherm kijken? Bij een telefoon kan ik me voorstellen dat je hem niet altijd recht voor je hebt (bijv. als ie op tafel ligt), maar bij een pc?

Nou ja, ik weet er niet zo veel van, ik kan alleen maar zeggen dat mijn TN, dan wel MVA scherm gewoon echt van een goede kwaliteit is.

bewerkt door THWIT
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 193
  • 913

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

MVA is op zich niet slecht inderdaad. IPS gaat niet over kijkhoeken, maar over beeldkwaliteit: kleurdiepte, kleurechtheid en zwartdiepte.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...