Spring naar bijdragen

Crypto- Alles over Bitcoins / Sparen / Kopen / Minen / Cryptocoins en Altcoins


Bart'

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Als er een morgen is, wat nooit helemaal zeker is, zal ik je bericht alsnog een like geven. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Top handleiding! Van mij krijg je wel gelijk een like ;)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Één ding mis ik in de handleiding, maar misschien weten jullie hoe dit komt:

Ik ben nu ruim 20 uur aan het minen op Hash-to-coins.
Echter als ik naar mijn "Balances", staat het daar nog steeds op 0,00 NLG...

Komt dat omdat er nog geen block compleet is o.i.d.?
Ik hoop dat jullie mij uitsluitsel kunnen geven. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

20 uur geleden zei PeaceFreak:

Doe je het toch morgen?? :P:P (geintjuh)

Bericht geliked... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Dank je @Barkie.

Ik ben er trouwens al uit met mijn probleem met de uitbetaling van mijn NLG's.
Ik had gewoon wat meer geduld nodig... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@PeaceFreak Ik heb de Youtube video bekeken maar is het de moeite waard om met een relatief oude PC, met een 1 GB videokaart te minen? 
Zou Guldens minen in de cloud ook makkelijk kunnen? 

Mooi dat ze uitbetalen, dat is niet altijd overal het geval... :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Nou @Barkie ik gebruik mijn R7 250 1GB videokaart om 24/7 mee te minen.
Het levert volgens mij heel weinig NLG's op, maar ik vind het gewoon leuk :D !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik vind het ook erg leuk, facinerend, maar als ik er ook wat geld mee kan verdienen zou het nog leuker zijn. :D
Indien er echt wat mee te verdienen valt wil ik een ASIC miner kopen.
Wat verdien je als je 24 uur je PC laat draaien?
Werkt van de Gulden beter met een ASIC miner of moet je het met name van je GPU hebben? 

bewerkt door Barkie
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Hee @Barkie, Ik laat nu 1 pc draaien, die met een Radeon R7 250 1GB draait en daar haal ik zo'n 72.6 Kh/s.
Dat is ongeveer 0.03 NLG per 24 h.
Omgerekend 
0.00000160 BTC/day...

Niet erg veel dus... :P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ehh, maar je hebt dan toch wel een zonnepaneel op het dak? De energiekosten zijn gegarandeerd veel hoger.
Als ik er echt mee aan de slag ga, moet ik eerst kijken naar de energiekosten. Misschien zet ik er miner bij de buren neer. :gek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

BTC nu boven de 2800! En ik wou nog wel voor 50 euro instappen als deze rond de 2k was. Maar dat lijkt nu niet meer te gebeuren. Die crypto's knallen de lucht in. Ik wacht nog steeds braaf tot ze zakken.... :ermm: 

Ook de Gulden komt steeds naar voren in het nieuws: https://www.businessinsider.nl/digitale-gulden-record-dollar-bitcoin-cryptomunt/ 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb voor 200,- aan Guldens gekocht, die ik een paar jaar laat staan, ook als ik alles in elkaar zie storten. 
In de BTC zou ik niet meer investeren, al denk ik dat de huidige koers niets is vergeken met wat het over enkele jaren zal zijn.
Wie weet is 1 BTC dan $20.000,- waard.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat wil ik ook proberen peacefreak. Ik zal je als reff nemen.

Maar ik leg geld in, maag daarmee minen en dat verdien je weer terug? Klinkt te mooi om waar te zijn :angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Als je geld inlegt, kun je daar inderdaad GHS mee aanschaffen.
Uitbetaling geschiedt vanaf 0,005 BTC.

Is best veel, maar het is gratis (voor degenen die geen eigen vermogen inleggen :P ).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

14 uur geleden zei Duken:

Dat wil ik ook proberen peacefreak. Ik zal je als reff nemen.

Maar ik leg geld in, maag daarmee minen en dat verdien je weer terug? Klinkt te mooi om waar te zijn :angel:

Dat is wat ik al enkele weken denk, ik heb erg veel gelezen over het onderwerp.
Ik denk dat het interessant kan zijn maar dan moet je een kapitaal inleggen.
Als men van 1 euro 2 zou kunnen maken, zou iedereen erop zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Het heeft natuurlijk te maken met de huidige koers van de munt die je gaat minen en hoe makkelijk het is om de munt te minen. Ik zag sommige cloudminers die niet rendabel waren voor de bitcoin omdat de minekosten hoger waren dan wat je per jaar terug krijgt aan bitcoin. Ethereum is dan bijvoorbeeld makkelijker te minen dan Bitcoin en zou wel rendabel kunnen zijn.

Gisteren voor een 10tje aan gulden gekocht, puur omdat ik het toch eens wil proberen. Wie weet stijgt die munt binnenkort ook wel ineens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Klopt, het is lucratiever om een altcoin, zoals Ethereum te minen dan bitcoins. Iedereen zit er al op.
Het is de kunst om een laag staande altcoin te vinden, die zwaar te gaan minen en hopen dat deze enorm stijgt.
 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • 2 weken later...
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Nou ik ben weer een beetje uit bitcoin.... Nu wel een account bij btcdirect zodat ik bitcoins kan kopen als ze omvallen. Maar nu wacht ik nog met instappen. Zelfs als het om 50 EU gaat :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ethereum is nu een behoorlijke hype. Maar hypes komen en gaan, mensen kopen massaal door de hype.
Als de coin binnenkort een beetje zakt, gaat iedereen weer verkopen en zakt Ethereum misschien helemaal weg.
Of misschien ook niet. Je weet het nooit met dit soort zaken... Ik zie het meer als gokken dan investeren.

bewerkt door Meh Meh
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

www.coinmarketcap.com is een mooie site om de coins in de gaten te houden.

Bitcoins minen heb ik een aantal jaar gedaan (tot begin 2014, toen was ik het zat begon ik met reizen en heb ik mijn oude miners verkocht), ik had op het laatst 8 antminers die constant tegen de 1KW stroom verbruik zaten en ik had +/- 1,5 BTC per week, dat was paar jaar geleden dus je zal nu aardig wat dikkere miners nodig hebben om hetzelfde resultaat te bereiken. (als je zoiets doet, moet je wel zorgen dat je goede stroom kabels in je huis hebt liggen anders vliegt je huis in de fik).
De stroom rekening ging wel aardig omhoog, maar ik had wel dikke winst. Echter heb ik wel een investering moeten doen van +/- 15000 euro in totaal en ik heb moeten upgraden naar meer miners om het bij te houden zodat het rendabel bleef.
Het heeft veel voor en nadelen, een voordeel was dat ik in de winter me kachel niet hoefde aan te zetten omdat de miners mijn hele huis verwarmde en ik soms zelfs in de winter met me balkon deur open zat omdat het te warm was binnen.
Hoop pokke herrie in je huis ook van die miners, had maar klein huis en had ze in me woonkamer staan, leek wel of ik de hele dag in een datacenter zat. Ik heb er in ieder geval een paar jaar goed van geleefd maar ik was het zat en had reis plannen, toen ik de miners weg deed moest ik eigenlijk alweer upgraden omdat ik steeds minder BTC kreeg per week.

Vergeet het cloud minen, je denkt toch niet dat er een idioot is die je gaat laten investeren in zijn miners om jou het geld te geven? Die zou goed gek zijn, dan gooit hij ze zelf wel gewoon aan, als je er iets uithaalt dan is het echt minimaal want het zou anders echt nergens op slaan voor die cloud mining diensten.

Als je wil investeren om te minen in bitcoins en je wil rendabel zijn en winst maken moet je kijken hoeveel watt per GHs je hebt. Het is te geloven of niet, maar ik kan je verzekeren dat de beste manier tegenwoordig is USB miners. Kijk het maar na, bereken het maar, je zal zien dan USB miners het meest efficient zijn in stroom verbruik/GHs, ze verkopen ook panelen met 50/100 of meer USB poorten om te minen. Maar maak je borsten maar nat want je hebt er een hoop nodig en ze zijn duurder dan de grotere miners als je prijs/kracht vergelijkt.

Buiten dit verhaal, die fabrikanten van die miners zijn ook niet gek, die laten die miners eerst zelf draaien voordat ze ze verkopen en tegen de tijd dat jij je miner binnen hebt moet je alweer upgraden, of je moet er net als ik gewoon een dik aantal tegelijk kopen anders schiet het echt niet op.

Ik zit er wel weer aan te denken om een zwikkie van die miners aan te schaffen, weet nog niet zeker of ik het ga doen of niet.

En ohja GEBRUIK GEEN ONLINE WALLETS! Dit is de beste manier om al je coins in 1 keer kwijt te raken door een hack of het bedrijf dat ermee weg wandeld, is al vaak voor gekomen. Laat de coins ALTIJD op je eigen PC binnen komen. Installeer een veilige Linux versie en zet daat je EIGEN wallet op en gebruik GEEN websites om je coins te bewaren, dit is het domste wat je kan doen in mijn ogen.

Lang verhaal in het kort: Heb je het geld om te investeren is het leuk, als je geen 10,000 euro of meer hebt om in te stappen doe het niet, het is zonde van je tijd en kost alleen je geld, ga vooral geen BTC proberen te minen met je PC want dat schiet gewoonweg niet op. Als je met je PC wil minen, mine alles behalve bitcoins, kijk naar nieuwe coins, mine daar een hoop van en schakel over naar de volgende, als je geluk hebt schiet de waarde later opeens omhoog en heb je er wat aan over gehouden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  4.260
  • Waardering:   1.414
  • Prestatiepunten:  3.088
  • Dagen gewonnen:  88
  • Lid sinds:  20-03-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Interessant. Heb je dat stuk nou helemaal zelf geschreven? Het lijkt unieke content te zijn. :huh:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1,4k
  • 4,3k
  • 88

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

@Meh Meh Denk je dat ik dit copy/paste van ergens anders? :D lol

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

En ohja, ik vergeet het, als je van plan bent een hoop miners te kopen, verwacht een bezoekje van "het interventie team" (met politie, iemand van de lokale overheid en je lokale stroom leverancier) ze zullen zeer geinteresseerd zijn of je geen planten aan het groeien bent in je huisje.
Ik heb ook twee bezoekjes gehad en een hoop vragen, wees voorbereid ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

9 minuten geleden zei kliko:

www.coinmarketcap.com is een mooie site om de coins in de gaten te houden.

Bitcoins minen heb ik een aantal jaar gedaan (tot begin 2014, toen was ik het zat begon ik met reizen en heb ik mijn oude miners verkocht), ik had op het laatst 8 antminers die constant tegen de 1KW stroom verbruik zaten en ik had +/- 1,5 BTC per week, dat was paar jaar geleden dus je zal nu aardig wat dikkere miners nodig hebben om hetzelfde resultaat te bereiken. (als je zoiets doet, moet je wel zorgen dat je goede stroom kabels in je huis hebt liggen anders vliegt je huis in de fik).
De stroom rekening ging wel aardig omhoog, maar ik had wel dikke winst. Echter heb ik wel een investering moeten doen van +/- 15000 euro in totaal en ik heb moeten upgraden naar meer miners om het bij te houden zodat het rendabel bleef.
Het heeft veel voor en nadelen, een voordeel was dat ik in de winter me kachel niet hoefde aan te zetten omdat de miners mijn hele huis verwarmde en ik soms zelfs in de winter met me balkon deur open zat omdat het te warm was binnen.
Hoop pokke herrie in je huis ook van die miners, had maar klein huis en had ze in me woonkamer staan, leek wel of ik de hele dag in een datacenter zat. Ik heb er in ieder geval een paar jaar goed van geleefd maar ik was het zat en had reis plannen, toen ik de miners weg deed moest ik eigenlijk alweer upgraden omdat ik steeds minder BTC kreeg per week.

Vergeet het cloud minen, je denkt toch niet dat er een idioot is die je gaat laten investeren in zijn miners om jou het geld te geven? Die zou goed gek zijn, dan gooit hij ze zelf wel gewoon aan, als je er iets uithaalt dan is het echt minimaal want het zou anders echt nergens op slaan voor die cloud mining diensten.

Als je wil investeren om te minen in bitcoins en je wil rendabel zijn en winst maken moet je kijken hoeveel watt per GHs je hebt. Het is te geloven of niet, maar ik kan je verzekeren dat de beste manier tegenwoordig is USB miners. Kijk het maar na, bereken het maar, je zal zien dan USB miners het meest efficient zijn in stroom verbruik/GHs, ze verkopen ook panelen met 50/100 of meer USB poorten om te minen. Maar maak je borsten maar nat want je hebt er een hoop nodig en ze zijn duurder dan de grotere miners als je prijs/kracht vergelijkt.

Buiten dit verhaal, die fabrikanten van die miners zijn ook niet gek, die laten die miners eerst zelf draaien voordat ze ze verkopen en tegen de tijd dat jij je miner binnen hebt moet je alweer upgraden, of je moet er net als ik gewoon een dik aantal tegelijk kopen anders schiet het echt niet op.

Ik zit er wel weer aan te denken om een zwikkie van die miners aan te schaffen, weet nog niet zeker of ik het ga doen of niet.

En ohja GEBRUIK GEEN ONLINE WALLETS! Dit is de beste manier om al je coins in 1 keer kwijt te raken door een hack of het bedrijf dat ermee weg wandeld, is al vaak voor gekomen. Laat de coins ALTIJD op je eigen PC binnen komen. Installeer een veilige Linux versie en zet daat je EIGEN wallet op en gebruik GEEN websites om je coins te bewaren, dit is het domste wat je kan doen in mijn ogen.

Lang verhaal in het kort: Heb je het geld om te investeren is het leuk, als je geen 10,000 euro of meer hebt om in te stappen doe het niet, het is zonde van je tijd en kost alleen je geld, ga vooral geen BTC proberen te minen met je PC want dat schiet gewoonweg niet op. Als je met je PC wil minen, mine alles behalve bitcoins, kijk naar nieuwe coins, mine daar een hoop van en schakel over naar de volgende, als je geluk hebt schiet de waarde later opeens omhoog en heb je er wat aan over gehouden.

@Wous en @PeaceFreak Volgens mij zit er iemand bij die nog beter thuis is in BTC als ons! 

Wat een goed stuk Kliko! 

Ik wil zelf voor 50 euro instappen in BTC. Gewoon voor de leuk op mijn eigen wallet via https://btcdirect.eu/nl-nl . Daar ben ik al lid van geworden.
Van een collega begrijp ik dat we moeten wachten tot augustus met instappen. Waarschijnlijk gaat er nog een grote klap komen voor BTC. 

Ik ben benieuwd maar dan stap ik wel in. :D

PS: 

Betalingsinformatie voor Bitcoin aan Duken
URI: bitcoin:1PodDZHWdKDsd33GhdVPz31tnqdpXiwPg5?label=Duken
Adres: 1PodDZHWdKDsd33GhdVPz31tnqdpXiwPg5
Label: Duken

;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...