Spring naar bijdragen

Controle internetgebruik door werkgever


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Even een vraagje.. is het voor andere mensen binnen mijn organisatie te zien welke sites ik bezoek in mijn pauze's? Ik sla geen geschiedenis op maar vraag me dit toch af. Niet dat het schokkende sites zijn, maar zoals nu heb ik bv. wel gedurende het schaatsen olympische spelen in een tabblad openstaan. Kan ik hierop 'betrapt' worden zeg maar?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
  • Reacties 11
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Tja, het is hartstikke mogelijk.

Toevallig beheer ik het zelf bij mijn werkgever. Alles van a tot z kan worden ingezien. Maar daarvoor is de benodigde hardware gekocht. Het hangt dus heel erg af wat de werkgever voor systeem heeft staan om het internet te "beheren / monitoren" .

Des al niet te min mag een werkgever dat niet zomaar. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

En met alles bedoel je dan wie wat waar en wanneer? Het lijkt mij sterk dat er apart voor is ingekocht trouwens, is maar een bedrijf van 6 man..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

In België is het zo dat het wel degelijk in het werkregelment moet staan dat er kan /zal gecontroleert worden op het internet gebruik, met een verduidelijking naar wat en kan. Staat er in het werkregelment in dat het internet NIET mag gebruikt worden voor privé doeleinden, nou ja dan is het wel duidelijk niet waar? De juiste regeling in Nederland weet ik niet, maar het lijkt me nogal evident dat indien het vergelijkbaar is met de regelgeving in België dat er dan hetzelfde kan gebeuren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Oooo met 6 man. Dan zou ik mij nergens druk om maken. Goede units kosten rustig 50.000 euro. Voor 6 man wat veel ;-)

Er zijn wel wat goedkope, losse, brakke windows dingen / tools maar dat ga je niet opzetten voor 6 man.

Ik denk dat je met minder dan 10 man prima weet van elkaar wie wat, wanneer doet. Dus als je buurman de heledag geen reet uitvoert maar wel op de PC zit is hij vast niet naar zijn achtergrond naar het turen..... ;-)

Verstuurd vanaf mijn HTC One X met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Ik snap ook niet waarvoor het nodig is, maar goed. Iedereen doet dingen buiten z'n werkzaamheden om, dus wat is het punt om statistieken over Facebook en 9gag op te slaan? En degene die harde pr0n wil bekijken doet dat thuis wel. Of niet en hij doet het op de werkvloer, maar dan is ie gewoon gek. Ik zou zo'n unit nooit aanschaffen... Lekker vertrouwen straalt het ook uit. Maar dat interesseert de baasjes binnen grotere bedrijven allang niet meer.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik begrijp wat je zegt Tom maar er is een "maar" .

Wij willen een QoS bieden. Dus garantie voor applicaties die online werken. met dit soort units kan je bijvoorbeeld zeggen dat facebook gebruik max 5% van de lijn kan gebruiken. Youtube ook 10% en dat Applicatie financiën gegarandeerd 50% van de lijn behoud etc.

Alle maleware en spyware sites worden geblokked en elk bestand wat je binnen haalt gaat door een "scan" heen voor controle op virussen etc. Kwa veiligheid en garantie dus een dikke + ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  7
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zou je inderdaad nergens zorgen om maken :) Tenzij er teamviewer op je PC geinstalleerd staat. Dit zou je echter merken en zou enorm amateuristisch van je werkgever zijn ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 7
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 1 van de pc's zit wel teamviewer, dit is van mij collega zodat zij af en toe thuis kan werken. Die is met zwangerschapsverlof en ik werd inderdaad af en toe op haar pc. Maar op mijn inlog account op haar pc staat teamviewer niet aan. Betekent dit dan dat zij mee kan kijken? De overige pc's beschikken niet over teamviewer.

bewerkt door Patrickj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 1 van de pc's zit wel teamviewer, dit is van mij collega. Die is met zwangerschapsverlof en ik werd inderdaad af en toe op haar pc. Maar op mijn inlog account op haar pc staat teamviewer niet aan. Heeft dit dan nog gevolgen? De overige pc's beschikken niet over teamviewer.

Gevolgen met betrekking tot?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  2.097
  • Waardering:   74
  • Prestatiepunten:  575
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-03-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Zodra deze op jou account niet aanstaat dan kan zij niet meekijken op die PC.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 74
  • 2,1k
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  8
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  10-04-14
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik geloof dat als je in jouw pauze iets voor jezelf doet op internet zolang dit geen aanstoodgevende sites zijn dat dit geen probleem is. Zolang je netjes je werk doet kunnen ze je op dit punt niets maken lijkt me. Bovendien is het voordeel dat als ze het echt zouden monitoren dat je kan aantonen dat het dan precies in je pauze was! :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 8

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...