Spring naar bijdragen

Problemen Spotnet Windows 8.1


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  67
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste mensen,

Sinds een paar dagen geleden heb ik een gloednieuwe systeemkast met Windows 8.1 als besturingssysteem. (64 bit)

Hierop heb ik onlangs Spotnet 1.8.1 op geïnstalleerd met de gegevens van Eweka.

Voorheen draaide deze op mijn oude PC ontzettend goed, en had ik binnen 8 minuten een complete film gedownload.

Sinds gistermiddag zijn er echter wat probleempjes opgetreden.

De spots met de reacties werden gewoon geladen, maar het downloaden van een film duurde opeens 1 uur en 15 minuten.

De snelheid van mijn verbinding is in orde.

Ik geef even de juiste gegevens van Eweka.

Provider: Eweka

Server: newsreader28.eweka.nl

Poort: 119

Connecties: 8

Sinds vanochtend merkte ik dat de gegevens van de provider automatisch waren aangepast.

Zo stond bij provider: Anders.

Zodra ik dit aanpaste naar Eweka, veranderde de server in: newsreader1.eweka.nl

Hij blijft dit steeds automatisch aanpassen naar foutieve gegevens.

Ook komt het wel eens voor dat een spot niet begint met downloaden.

Dit allemaal zonder enige foutmeldingen.

Ik heb inmiddels Spotnet diverse keren opnieuw geïnstalleerd, maar helaas zonder resultaat.

Ook op de trial-versie van McAfee heb ik de firewall uitgeschakeld, maar ook dit helpt niet.

Jullie zijn inmiddels mijn laatste hoop geworden!!

b.v.d.

Groetjes van Kevin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 67

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Misschien werkt Spotnet 1.8 wel, misschien kan je die proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  67
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi Zombymario,

Bedankt voor de tip, maar ik weet niet zeker of hiermee het probleem wordt opgelost.

Inmiddels kan ik wel een duidelijkere omschrijving geven van het probleem.

Ik heb vanochtend alle verborgen bestanden van Spotnet op mijn oude PC nagekeken.

Deze bleek helemaal schoon te zijn.

Ik kreeg het advies om Spotnet zowel als admin als gewone gebruiker op te starten.

Het verborgen xml-bestand "servers" moest ik op readonly zetten, en heb deze zojuist nog eens in kladblok bewerkt, omdat het vermoeden bestond dat de wachtwoorden onjuist waren.

Het probleem dat hij steeds automatisch bij provider "Anders" selecteert, is nog altijd aanwezig.

Ik kan dan wel "Eweka" selecteren, maar dan verandert hij het adres naar "newsreader1.eweka.nl"

De spots en reacties worden wel geladen, maar het duurt of meer dan 1 uur voordat een film binnen is, of hij geeft helemaal geen tijdsduur aan.

Inmiddels ben ik dit hele weekend bezig geweest om alleen Spotnet te installeren.

Voorheen op Windows 7 heb ik nergens moeite mee gehad.

Ik zou ook niet durven zeggen of ik een andere server dan Eweka moet nemen.

Vorige week bij Binreader had ik eveneens hetzelfde probleem op deze nieuwe systeemkast met Windows 8.1

Alle tips zijn echt van harte welkom!

b.v.d.

Gr. van Kevin.

bewerkt door Kevin1979
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 67
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik denk dat je Spotnet volledig moet verwijderen.

De meeste fouten komen voor in je ProgramData of Application Data map. Deze zijn normaal gesproken verborgen. Open de spoiler hieronder om te zien hoe je deze mappen zichtbaar maakt.

SPOILER: HIDE

Windows laat standaard niet alle bestanden en mappen zien. Sommige zijn verborgen. Als u echter programma-instellingen of e-mail wilt overzetten naar een andere pc (of een backup wilt maken), dan is het nodig dat u deze mappen wel kunt benaderen.

Windows XP

Open de Windows verkenner (Via Deze computer of Windows-toets + E)

Ga naar Extra > Map opties > tabblad Weergave

Scroll in het venster naar Verborgen bestanden en mappen

Selecteer de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven

Klik op Toepassen > OK

Windows Vista en Windows 7

Ga naar Computer

Kies Organiseren > Map- en zoekopties

Ga naar het tabblad Weergave

Scroll in het venster naar Verborgen bestanden en mappen

Selecteer de optie Verborgen bestanden en mappen weergeven

Klik op Toepassen > OK

verborgen.png

Bron: gratissoftwaresite.nl

Het Spotnet-mapje staat voor Windows XP in C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Spotnet en in Windows 7 in C:\ProgramData\Spotnet. De meeste problemen worden verholpen door de naam van dit mapje te veranderen in 'Spotnet.bck' of hem volledig te verwijderen.

Werkt dit niet? Dan kan het helpen om Spotnet volledig te deïnstalleren. Dus eerst deïntalleer je Spotnet met Windows, daarna ga je er met een programma als CCleaner overheen. Vergeet hierbij ook niet het Spotnet mapje in ProgramData/Application Data te wissen!

Werkt dit nog niet? Dan moet je Microsoft .NET Framework 4 van de computer verwijderen en weer installeren. Dit kun je ook gewoon met de uninstaller van Windows doen, via configuratiescherm.

Dus om Spotnet volledig te debuggen doe je:

1. Spotnet verwijderen

2. Spotnet map in ProgramData/Application Data verwijderen

3. Nascannen met bijvoorbeeld CCleaner

4. Microsoft .NET Framework 4 deïnstalleren

5. Microsoft .NET Framework 4 weer installeren

6. Spotnet weer installeren


Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  67
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste Admin,

Helaas heeft het verwijderen van Spotnet geen effect gehad.

Ik heb dit op beide PC's gedaan met zowel de remove tool als CCleaner.

Op mijn nieuwe systeemkast met Windows 8.1 doet hij de spots en reacties gewoon laden.

Alleen DVD5-formaat duurt meestal iets meer dan 1 uur voordat ze binnen zijn.

Via Eweka bereikte ik altijd een snelheid van 100 Mbit/s, maar dit is inmiddels teruggelopen naar 1 Mbit/s.

DIVX-bestanden en MP3-bestanden gaan sneller, maar nemen ook teveel tijd in beslag dan voorheen.

Persoonlijk vermoed ik dat er iets niet juist is met mijn "server" xml-bestand.

Het wachtwoord wat in dit xml-bestand staat, is een ander wachtwoord dan ik van Eweka heb gekregen.

Echter weet ik dit uiteraard niet zeker.

Microsoft .NET Framework staat al op mijn PC.

Dit geeft hij aan wanneer ik de laatste versie wil installeren.

Echter krijg ik deze via Windows 8.1 niet in mijn configuratiescherm te zien.

Als ik in het configuratiescherm ben en kies voor "Programma's en onderdelen", dan kan ik wel via "Windows-onderdelen in- of uitschakelen" deze Frameversies uitschakelen, maar blijkbaar niet verwijderen.

Op mijn oude PC met Windows 7 staan deze wel in het configuratiescherm.

Ik heb me al gemeld op het forum van Spotnet, maar helaas nog zonder resultaat.

Zo heb ik het modem en de router opnieuw opgestart, de firewall uitgeschakeld, Spotnet helemaal verwijderd en schoongemaakt, maar de downloadtijd blijft een probleem.

Het enige wat ik me zou kunnen bedenken, is dat betreffende xml.-bestand dat in de verborgen map "C:\Programdata\Spotnet " zit.

Echter staat hier uiteraard mijn persoonlijke gebruikersnaam en password in.

Of er zijn conflicten opgetreden met Eweka en Spotnet.

Ik weet ook niet of een nieuwe server uitkomst zou kunnen bieden?

b.v.d.

Kevin.

bewerkt door Kevin1979
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 67

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Persoonlijk vermoed ik dat er iets niet juist is met mijn "server" xml-bestand.

Het wachtwoord wat in dit xml-bestand staat, is een ander wachtwoord dan ik van Eweka heb gekregen.

Echter weet ik dit uiteraard niet zeker.

Als het wachtwoord van je usenet account verkeerd staat in de servers.xml, dan denk ik dat dat het probleem is, die moet wel kloppen want anders doet je server het niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  67
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi Zombymario,

Dan zou het dit inderdaad wel moeten zijn.

Het password in het xml-bestand, is inderdaad een ander password dan ik van Eweka heb gekregen.

Ik heb het password aangepast in Kladblok, maar helaas krijg ik dan tijdens het opstarten de melding: " 502 Authentication Failed. "

Dit betekent in de meeste gevallen een fout in de gebruikersnaam en wachtwoord.

Ik vind het sowieso vreemd dat hij de naam van de provider automatisch aanpast naar " Anders ", zodra het adres van Eweka wordt ingevoerd.

Zou ik hiervoor contact moeten opnemen met Eweka, of zou het helpen om mijn gebruikersnaam en wachtwoord eens te veranderen?

Ik zit nu al te overwegen om straks een andere server te nemen.

b.v.d.

Kevin.

bewerkt door Kevin1979
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 67

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Maar doet de Eweka server het wel in bijvoorbeeld een andere newsreader (Alt.Binz, Grabit enzv). Als die het daar niet doet (bijvoorbeeld dat je daar ook een 502-foutmelding krijgt) dan weet je dat het aan de Eweka server ligt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  67
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi Zombymario,

Ik heb zojuist mijn password via Eweka gereset.

Dit werd vervolgens ook automatisch in het "Server.xml "-bestand aangepast, maar dan met andere letters.

Ik weet niet zeker of dit de bedoeling is, maar moet het wachtwoord in het xml-bestand exact hetzelfde zijn als mijn wachtwoord van Eweka?

Mijn password had ik aangepast in het document, en Binreader gaf geen foutmeldingen.

Wel viel het me op dat de downloadsnelheid niet hoger kwam dan 8,6 of 8,7 Mbit/s.

De wachttijd voor het binnenhalen van een DVD5-bestand duurt volgens Binreader ook ruim 1 uur.

Mijn internetverbinding heeft een snelheid van 120 Mbit/s.

Nadat ik mijn password in het xml-document had aangepast, kreeg ik tijdens het opstarten van Spotnet de melding: " Ongeldige lengte voor een Base-64-tekensetmatrix of -tekenreeks. "

Dit 3 keer achter elkaar, omdat ik het password in het xml-document ook 3 keer heb aangepast.

Vervolgens kreeg ik direct daarna wederom de foutmelding: " 502 Authentication Failed (502). "

Opmerkelijk detail is overigens dat ik zowel met het adres: " newsreader1.eweka.nl als met " newsreader28.eweka.nl " verbinding kan maken.

Echter als ik kies voor " newsreader28.eweka.nl " , dan verandert de provider automatisch naar " Anders. "

Als ik vervolgens bij provider voor Eweka kies, dan verandert het adres in " newsreader1.eweka.nl ".

Dit allemaal via Spotnet.

De juiste gegevens van Eweka zijn:

Provider: Eweka

Adres: newsreader28.eweka.nl

Poort: 119

Verbindingen: 8

Het blijft dus helaas nog steeds allemaal vaag en onduidelijk.

Wel heb ik onlangs gelezen op Eweka dat ze geregeld met Spotnet conflicten hebben.

Ik heb voorheen geen enkel probleem met Eweka en Spotnet gehad.

Ik zou het zonde vinden als ik Spotnet niet meer zou kunnen gebruiken.

Het lijkt dus nog steeds aan de server te liggen, of aan het xml-bestand.

Tips zijn nog steeds van harte welkom.

Een conflict met Windows 8.1 en de virusscanner zijn uitgesloten.

b.v.d.

Kevin.

bewerkt door Kevin1979
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 67

  • Bijdragen:  6.680
  • Waardering:   258
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Staat het .xml bestand als "Alleen lezen" aangevinkt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 258
  • 6,7k

  • Bijdragen:  67
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi Zombymario,

Het betreffende xml-bestand staat niet als "Alleen lezen" ingeschakeld.

Gistermiddag hebben we contact gezocht via Eweka i.v.m. de snelheid, maar hier konden ze geen goed antwoord op geven.

Ze begonnen het over de NZB-bestanden te hebben wat helemaal niets met de snelheid te maken heeft.

Rond 16 mei loopt mijn account bij Eweka af.

Ik wacht daarom even met verlengen, omdat nog steeds onduidelijk blijft wat de oorzaak is.

Met vriendelijke groet,

Kevin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 67

  • Bijdragen:  67
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste mensen,

Ik ben weer een stap verder gekomen.

Gisteravond heb ik Spotnet geïnstalleerd op mijn oude systeemkast met Windows 7 (32-bits versie)

Na diverse pogingen was ik in de veronderstelling dat mijn huidige payserver Eweka de oorzaak was.

Dit bleek echter niet het geval te zijn.

Na de installatie kreeg ik de foutmelding: " Out of Memory exeption "

Dit probleem heb ik weten te verhelpen dankzij een eerder aangemaakt topic.

Tijdens het downloaden bleek mijn Eweka-account weer over de normale snelheid (100 Mbit/s) te beschikken.

Echter op mijn nieuwe systeemkast met Windows 8.1 (64 bits-versie), blijft de snelheid traag.

Ook bij Binreader heeft hij hier last van.

Zou het iets te maken kunnen hebben met de 64 bits-versie van Windows 8.1, en is hier een oplossing voor?

b.v.d.

Met vriendelijke groet,

Kevin.

bewerkt door Kevin1979
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 67

  • Bijdragen:  67
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste moderators,

Het probleem is opgelost!!

Op advies heb ik zowel het modem als de router 15 minuten uitgetrokken, en vervolgens opnieuw opgestart.

Daarna draaide Spotnet op Windows 8.1 weer op volledige snelheid.

Waarschijnlijk ging het hier op een gevalletje " Black IP. "

Bedankt voor jullie hulp!!

Met vriendelijke groet,

Kevin Habets.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 67
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat fijn dat je nog de oplossing aandraagt voor andere bezoekers!

Veel download plezier

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  67
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi Duken,

Helaas was ik wat te voorbarig.

Het blijkt dat na de herstart van mijn PC het downloaden weer net zo traag was als in het begin.

Dit doet hij gelukkig niet bij de herstart van Spotnet.

Echter zou het niet zo mogen zijn dat ik na elke herstart van mijn PC het modem en de router 15 minuten moet uittrekken.

Mijn internetverbinding via Ziggo is optimaal, en alles loopt via de bekabeling.

Het lijkt erop dat Windows 8.1 en Spotnet links en rechts toch nog wat problemen hebben met elkaar.

Omdat sommigen pas beginnen met Windows 8.1, is het lastiger om de oorzaak direct te achterhalen.

Ik blijf zoeken naar het probleem, en alle tips zijn nog steeds van harte welkom!!

Gr. Kevin.

bewerkt door Kevin1979
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 67
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  67
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Probleem is opgelost!!

Een defecte UTP-kabel was de oorzaak van mijn probleem.

Groet,

Kevin.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 67
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat meen je niet! Nou wel heel netjes dat je de oorzaak heb kunnen vinden in de hardware. Een UTP kabel waardoor Spotnet traag is. Hoe verzin je het :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...