Spring naar bijdragen

System Speedup verwijderen


klavertje4

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-12-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Beste forumleden,

Ik heb YouUnistaller gedownload maar ook System Speedup (hij is verweven)

De vraag is hoe kan ik Systeem Speedup verwijderen?

Ik heb in diverse fora"s gekeken maar heb het helaas niet kunnen vinden.

Er zijn wel diverse oplossingen aangeboden maar dan moet weer een ander tool down loaden

Het probleem is dan dat je weer een verzamel tools download.

Wie van u kan mij helpen??

hartelijke groet

klaverje4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 39

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ik zou even hier kijken : http://www.pcwebplus...p?f=222&t=13874 Ik heb zelf even Malwarebytes Anti-malware laten draaien op mijn systeem, en een paar mogelijke malware verwijdert, alles lijkt perfect te werken. Zo is er een zoekmachine verwijdert op Firefox die zich daar geplaatst had, zonder mijn medeweten, en moeilijk te verwijderen was. Het programma, SafeSearch is nu volledig verwijdert. Misschien dat het voor u ook kan helpen, er is geen gevaar bij het downloaden en het gebruik van Malwarebytes Anti-malware. indien nodig kan u steeds terug keren naar de vorige instellingen via systeemherstel, waar u de keuze maakt naar een herel voor de installatie van het programma.

bewerkt door Trizomu
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ik heb ook nog het volgende gevonden:

Ruim ongewenste software snel op

Samenvatting:Het gebeurt maar al te vaak dat gratis software allerlei potentieel ongewenste programma's mee op je systeem zet. Daar wil je natuurlijk liever weer vanaf. AdwCleaner helpt je daarbij met een paar muisklikken.

Het hele artikel, en de downloadlink, is op het volgende adres gevonden: http://www.zdnet.be/article/155557/ruim-ongewenste-software-snel-op/

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-12-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedenavond,

Bedankt oor de tips. Ga ik morgen aan de slag. Het is voor mij een leerproces dat je bepaalde download sites maar met vermijden.

groet

klavertje4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 39

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Het wil niet zeggen dat alle free downloads malware kan bevatten of zal installeren, soms ligt het gevaar bij de gebruiker zelf. Dat is mij ook reeds overkomen. Maar voor men een programma installeerd dient men te kijken of er niet aangevinkt is dat men ook andere programmatjes of toolbars installeerd indien men op Oké klikt, en ja het gebeurd ook met gekende en goede programma's. Om er een paar te noemen; Ccleaner / Java / Itunes, om bij de bekende te blijven, installeren soms onderdelen die men niet wil of nodig heeft indien men die niet uitvinkt. Zo wordt er soms wel eens een scanner van Norton geinstallerd / de zoekmachine of startpagina in een brouwser gewijzigt naar Google bv. of zelfs gebeurt het dat de brouwser van Google geinstallert wordt zonder dat men het echt beseft en dat het niet de bedoeling was/is. Ik bedoel maar, dat men uitvinkt wat eigenlijk niets te maken heeft met het programma dat men wil installeren dan heeft men daarna niet het werk om ze te verwijderen. Wat soms wel eens lastig kan zijn, ik heb het meegemaakt (en ook anderen zullen het wel ook eens tegengekomen zijn) en zal het waarschijnlijk nog wel eens meemaken. Zelfs bekende en grote merken maken zich daar soms schuldig aan, een voorbeeld: zoals ik reeds melde in een vorige post merkte ik plots dat er een zoekmachine veranderd was in Firefox, bij enig nazicht merkte ik dat het te maken had met Safesearch. Wat bleek die bepaalde zoekmachine liet alle zoekopdrachten doorsluizen naar Bing, ook al verscheen de naam Bing niet in beeld, van wie is Bing nu juist? Ja, van Microsoft! Na verwijderen van Safesearch, met Revo lukte het niet want die merkte het niet op, bleeft die zoekmachine maar verschijnen in Firefox. Daar verwijderen was geen oplossing, dus maar een anti-malware programma laten draaien (Malwarebytes Anti-malware) die het wel opmerkte en het kon verwijderen. Nu ben ik er van verlost.

de moraal van het verhaal: Vink steeds uit wat je niet nodig hebt het bespaart je later tijd en kopzorgen om het te verwijderen.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Zoals Trizomu ook al aangaf is het vooral opletten wat je doet tijdens de installatie. Houd iedere stap van de installatie heel goed in de gaten en klik niet uit gewoonte telkens op Next. Vaak moet je opties uit vinken (of juist aanvinken) anders worden deze mee geïnstalleerd. Ook word je om de tuin geleid bij de keuze voor de Standaard installatie (aanbevolen) of Aangepaste installatie. Veel mensen zullen in dat geval de "aanbevolen" Standaard installatie kiezen, niet wetende dat er dan allemaal extra meuk wordt mee geïnstalleerd. Kies je voor Aangepaste installatie dan heb je de mogelijkheid om de installatie van die extra rommel uit te schakelen. Er zijn zelfs installaties waarbij je tijdens het installeren op "Annuleren" moet klikken. Doe je dit niet dan wordt er ook extra software geïnstalleerd. Na het annuleren gaat de installatie van het echte programma gewoon weer verder. Gratis software wordt altijd met een reden verspreid, let dus altijd goed op wat je doet. De voorgestelde opties/keuzes tijdens de installatie zijn niet de beste opties voor jou, maar voor de fabrikant.

Programmaatjes zoals System Speedup draaien meestal ongemerkt op de achtergrond en worden ook automatisch gestart tijdens het opstarten van de PC. Verwijderen van zo'n programma wordt dan lastig aangezien je actieve programma's niet kan deïnstalleren. Het beste kan je daarom je PC opstarten in Veilige modus. Als het goed is wordt System Speedup dan niet opgestart. Probeer daarna in Veilige modus System Speedup te verwijderen en/of Malwarebytes te gebruiken.

Succes in ieder geval.

  • Leuk 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  39
  • Waardering:   4
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  11-12-13
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dag heren Reneetje en Trizomu,

Dankzij jullie tips en suggesties is het mij uiteindelijk gelukt om System Speedup te verwijderen

Mij dank hiervoor!!!

hart.groet

klavertje4

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4
  • 39

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goed om te horen Klavertje4. En jij ook bedankt voor je feedback.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.
  • Wie zijn er online?  7 leden zijn actief

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...