Spring naar bijdragen

Nieuwe SSD


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ik ben op zoek naar een goede SSD als upgrade voor mijn laptop. Ik wil erbij een HDDcaddy kopen voor de nodige opslagruimte.

Ik zoek ongeveer 120GB als SSD. Dit is voor Windows en enkele programma's/ games.

Het probleem is dat ik wel regelmatig lees dat SSD's niet goed tegen power failures kunnen. Mijn laptop valt onder het gamen wel eens uit door oververhitting, het is nogal een stofhapper.. Maar, het gaat er om dat ik dus niet na een tijdje met een corrupte SSD zit.

Klopt het dat de SSD's zo slecht tegen power failure kunnen? Er wordt gezegd dat de Intel DC S3500 gemaakt is om hier tegen te kunnen.

bewerkt door Wous
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Samsung 840 Pro. De snelheid van dat ding is insane en de prijs per GB is zeker te doen.

Je hebt hier een 128GB versie (zoals gevraagd) http://azerty.nl/0-1990-558961/samsung-840-pro-series-mz-7pd1.html aan €103.

Anderszijds heb je hier de 256GB versie aan €163, en die is direct leverbaar. http://azerty.nl/0-1990-558962/samsung-840-pro-series-mz-7pd2.html.

Persoonlijk zou ik voor de tweede optie gaan omdat de prijs per GB van die een stuk lager is, maar je kijkt zelf wat je doet. Met de 128GB versie ga je nooit plaats tekort hebben, als je films en games maar op je D:\ schijf zet. ;)

Verder ben ik van mening dat je beter de koe bij de horens vat en het koelprobleem zelf bekijkt. Dat uitvallen van oververhitting is heus voor geen enkel component bepaald gezond te noemen hoor. Schroef hem eens open, bekijk de processor en smeer wat nieuwe arctic silver ceramique over de centrale en grafische verwerkingseenheden als die niet goed zit (hoort een zeer fijn laagje te zijn dat beide processoren bedekt). Blaas verder de ventilatoren uit en hou je laptop niet op je schoot zodat je de luchtgaten niet blokkeert.

Hier wordt één en ander gedemonstreerd:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ik moet inderdaad de laptop open schroeven, het is alleen nogal een hele onderneming. Het zijn zeker wel 10 a 20 schroefjes voordat ik de achterkant er af heb.

Ik ga er binnenkort mee bezig, ik zal eerst de support eens mailen!

Waarom kies je trouwens voor de Pro en niet voor de Evo? Heb je daar een reden voor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ja, het feit dat ik dom ben :P de EVO is een allrounded betere SSD, ik dacht gewoon altijd dat hij eerder een goedkopere (uitgekledere) versie van de PRO was. De EVO is inderdaad beter. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Oke, ik denk dat ik hem ga aanschaffen!

Ik vraag me toch af waarom je tegenwoordig niet meer de achterkant van laptops kunt openhalen met 3 schroefjes en direct overal bij kunt. Zit die thermal paste trouwens tussen de CPU en de fan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oke, ik denk dat ik hem ga aanschaffen!

Ik vraag me toch af waarom je tegenwoordig niet meer de achterkant van laptops kunt openhalen met 3 schroefjes en direct overal bij kunt. Zit die thermal paste trouwens tussen de CPU en de fan?

Ja.

heb je een 'guideline'. bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

Ja.

heb je een 'guideline'.

Ah ja, dat filmpje had ik al gezien inderdaad. Zal inderdaad wel flink uitgedroogd zijn zoals in dat voorbeeld. Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1

  • Bijdragen:  3.912
  • Waardering:   206
  • Prestatiepunten:  17
  • Dagen gewonnen:  1
  • Lid sinds:  25-12-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28

post-61287-1401050071,014_thumb.jpg

Hij zit er in! Loopt als een trein!

Vandaag bij de Mediamarkt gekocht, flesje perslucht erbij voor het verwijderen van al het stof en hij kan weer een paar jaar door.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 206
  • 3,9k
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

nice! ook die SSD sticker op je laptop geplakt. Goede actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...