Spring naar bijdragen

Nieuwe ssd en meer ram


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Hellooo,

Een tijdje geleden had ik via duken een nieuwe computer laten samenstellen, en deze werkt nog perfect. Ik zou alleen graag een nieuwe ssd erin willen, eentje met meer opslag. Ik heb er nu 1 met 60gb opslag. Ik zou ook graag in plaats van 4gb ram, 8gb willen.

Nou goed, ik wil natuurlijk jullie laten weten wat er allemaal in mijn computer zit. Er was daar een programmatje voor, ik heb even gegoogled maar ik kan er even niet op komen. Weten jullie soms nog welk programmatje dit was?

Zodra ik die gegevens gegeven heb, zou ik graag willen weten wat jullie me aanraden aangezien ik geen verstand heb hiervan. Mijn oude ssd ben ik van plan om aan iemand uit mijn familie te geven, die ben ik niet van plan te houden. Iig zou ik een nieuwe ssd van minimaal 120gb willen.

alvast bedankt :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Speccy

Hoeveel wil je uitgeven aan ssd + ram?

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  500
  • Waardering:   228
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-04-06
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Zou dat nog DDR2 zijn, vraag ik me af. If so, zou ik het zo laten want DDR2 is duur nu. SSD upgrade kan ik me heel goed voorstellen. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 228
  • 500

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik denk dat dit wel genoeg gegevens zijn:

Summary

Operating System

Windows 8.1 Pro 64-bit

CPU

Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz 62 °C

Sandy Bridge 32nm Technology

RAM

4,00GB Dual-Channel DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)

Motherboard

ASUSTeK Computer INC. P8H67 (LGA1155) 40 °C

Graphics

S27C350 (1920x1080@60Hz)

2048MB ATI AMD Radeon HD 6900 Series (Sapphire/PCPartner) 51 °C

Storage

55GB OCZ-AGILITY3 (SSD)

0B SAMSUNG HD204UI (SATA)

Optical Drives

Optiarc DVD RW AD-5260S

Audio

High Definition Audio-apparaat

Ik heb eigenlijk niet echt een budget, maar ik hoef natuurlijk niet het beste van het beste. Zolang het maar niet te duur wordt vind ik het wel goed. Als we het over de ssd hebben zou ik er rond de 100,- euro voor willen uitegeven. Misschien meer als dit nodig is, ik heb namelijk geen idee hoeveel het me gaat kosten. Ik zou dus graag 120gb opslag willen, meer indien mogelijk. Het belangrijkste is wel, dat het een goede ssd is :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Een SSD voor rond de 100 euro. dan kom je al gauw uit op een Samsung 840 EVO 250GB (106 euro) of een Crucial MX100 256GB (100 euro)

Of je gaat voor een 120GB ssd voor rond de 60 euro

En met je ram kan je 2 dingen doen. Of 2 x 2GB kopen of 2 x 4GB kopen.

Welke RAM modules je kiest maakt niet heel veel uit.

bewerkt door Farid.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  2.643
  • Waardering:   54
  • Prestatiepunten:  2.122
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  17-08-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  28
  • Was actief op:  Windows

Ik had al een berichtje getypt maar die is blijkbaar op 1 of andere manier niet gepost.

Ik wil namelijk voor de Samsung 840 EVO 250GB gaan waar je het over had. Mijn vraag was, om die ssd in te bouwen, hoef ik dan alleen mijn oude ssd eruit te halen en deze in te pluggen? Of gaat dat niet zo makkelijk als ik denk dat het kan? Ik heb nu 2x 2GB in de computer zitten, maakt het veel uit of ik die vervang met 2x 4GB of dat ik er 2x 2GB bij doe? Of kan dat laatste niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 54
  • 2,6k
  • 4

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Dat laatste kan, maar dat is niet aanbevolen. RAM wordt beter niet vermengd, maar als het geen problemen geeft geeft het het natuurlijk geen problemen. Ik zou het zo doen:

Kom je toe met 8 GB RAM, gooi dan de 2x2 modules eruit en steek de nieuwe 2x4 modules erin.

Kom je in problemen, heb je dikwijls te weinig RAM door virtuele machines e.d., gooi de oude 2x4 modules er dan bij. Dan heb je een totaal van 12GB ram.

Het RAM zelf zal niet meer op volle snelheid werken. Quoteer mij hier niet op, maar ik dacht dat de modules zich aanpasten aan de traagste in het systeem. Wat ook het geval, gedetecteerd & gebruikt RAM blijft 100x beter dan disk swapping. Zelfs met SSD.

Om over te gaan op je SSD, ja, oude SSD eruit en nieuwe SSD erin is precies hoe het werkt op hardwarematig vlak. Je zal natuurlijk wel opnieuw Windows, drivers en programma's moeten installeren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...