Spring naar bijdragen

.shtml bestand openen


Oita

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  94
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  264
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

en hallo iedereen,

ik zit met een vervelend probleem. Ik heb een email van ontvangen waarin een belangrijke bijlage met een .shtml bestand. Mijn (windows 7) kan het niet openen. Op het internet vind ik wel een programma (File-Opener) om te downloaden maar ik vertrouw de website niet. Misschien weet één van jullie een veilig prog. om zulke bestanden te openen (ik hoop het).

Bij voorbaat bedankt,

Oita

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 94
  • Reacties 5
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Top Posters In Dit Topic

  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

SSI staat voor Server Side Includes en is naast PHP een goed alternatief voor het gebruik van frames. Met SSI is het mogelijk om bepaalde content te includen / in te voegen in je html pagina. Voorwaarde voor SSI is dat de server waar op je website draait ook SSI moet ondersteunen. De extensie van een SSI pagina is .shtml. In plaats van het opslaan van een pagina als .htm of .html sla je dan de pagina op als .shtml.

Het invoegen van bestanden op deze manier kan bijzonder handig zijn. Het voordeel is dat je bepaalde content kunt invoegen waardoor je een website net zo makkelijk bij kunt houden dan bijvoorbeeld vroeger met Frames. Denk bijvoorbeeld aan een menu, als je deze include hoef je dus niet elke pagina langs zodra er een menu item wijzigt.

Je hebt dan een apart bestand met de inhoud van het menu dat op elke pagina wordt aangroepen. Bij een frameset heb je dit voordeel dus ook en staat het menu ook op een aparte pagina echter heeft SSI evenals de manier met PHP en ASP een groter voordeel ten opzichte van frames in verband met zoekmachines en betere indexering.

De bouw van je HTML pagina gaat op dezelfde manier en je hoeft geen extra tags toe te voegen. Je bouwt je HTML pagina alsof het een normale pagina is. Meer over het includen van bestanden op de SSI manier in de tutorial: SSI Includes.

Overigens kan het handiger zijn om op dezelfde manier je website op te bouwen met PHP includes, dan heb je altijd nog de mogelijkheid om er later PHP scripts aan toe te voegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  94
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  264
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

dank je voor de uitleg Duke. (ik had er wel al over gelezen dat het een "soort" HTML extensie was). Alleen is er een veilige website waar ik een ook veilig programma kan downloaden om deze .shtml bestanden (bijlagens) te openen? Ik had al gezocht en vond File-Opener maar vond de website en het progje er niet veilig uitzien. Net zo iets als je bijv. bij softonic iets downloa, dan krijg je ook allerlei niet gevraagde en niet gewenste software mee.

In ieder geval ik kan nu nog steeds dat bestand niet openen.

bewerkt door Oita
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 94

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Voor het openen van een .shtml bestand kan u even kijken op de volgende pagina http://www.file-extension.info/nl/format/shtml , misschien dat er hier een mogelijke oplossing tussen staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  94
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  264
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  28-12-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dank je Trizomu, u komt toch ook op File-Opener. Die had ik zelf ook gevonden maar die web-site vertrouw ik niet ( hoogstwaarschijnlijk wordt er van alles mee geïnstalleerd). Ik hou het dan ook maar op File-Opener en wat heel fijn is dat de website die u doorgeeft er een stuk betrouwbaarder uitziet, dus dat wordt hem.

Dank u wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 94

  • Bijdragen:  157
  • Waardering:   15
  • Prestatiepunten:  306
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29
  • Was actief op:  Android

Als een .shtml bestand hetzelfde opgebouwd is als een .html bestand en alleen het manier van lezen anders is, kan je het toch ook gewoon in een .html bestand veranderen om alsnog de inhoud te kunnen zien?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 15
  • 157

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...