Spring naar bijdragen

Imac kopen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  79
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb mezelf toch overtuigd om een Imac te gaan aanschaffen. Alleen nog even de vraagwelke??kandidaat nr 1Specs: Model 2011 ( eind 2011 gekocht)Display: 21.5" LED FULL HD Resolutie 1920*1080Processor: 2.7GHz Intel QUAD Core I5Geheugen: 8GB DDR3 (nieuw, max. 16GB)Harddisk: 120GB SSD (nieuw Samsung Enterprice)Harddisk 2: 1.000GB 7200RPMVideo: AMD 6770m 512MBWiFiBluetoothWebcamUSBSd kaartlezerThunderboltKandidaten:https://www.iused.nl...scherm-215_inchHij wordt voornamelijk gebruikt voor excel. VEEL multitasken. Films kijken. Af en toe een potje gamen (nieuwste battlefield etc.)Ik maak me vooral zorgen over de videokaart, of deze niet al snel achter gaat lopen. VIk heb mezelf toch overtuigd om een Imac te gaan aanschaffen. Alleen nog even de vraagwelke??

kandidaat nr 1

Specs: Model 2011 ( eind 2011 gekocht)

Display: 21.5" LED FULL HD Resolutie 1920*1080

Processor: 2.7GHz Intel QUAD Core I5

Geheugen: 8GB DDR3 (nieuw, max. 16GB)

Harddisk: 120GB SSD (nieuw Samsung Enterprice)

Harddisk 2: 1.000GB 7200RPM

Video: AMD 6770m 512MB

WiFi

Bluetooth

Webcam

USB

Sd kaartlezer

Thunderbolt

Kandidaten:

https://www.iused.nl/255-tweedehands-imac#/scherm-215_inch

Hij wordt voornamelijk gebruikt voor excel. VEEL multitasken. Films kijken. Af en toe een potje gamen (nieuwste battlefield etc.)

Ik maak me vooral zorgen over de videokaart, of deze niet al snel achter gaat lopen. Verder vind ik het belangrijk dat alles snel opstart. Vandaar ook 1 kandidaat met ssd schijfje. Max budget 950 (liefst btw aftrekbaar ivm zakelijk gebruik)erder vind ik het belangrijk dat alles snel opstart. Vandaar ook 1 kandidaat met ssd schijfje. Max budget 950 (liefst btw aftrekbaar ivm zakelijk gebruik)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 79

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Je gaat het je echt niet beklagen, ik heb de macbook Air en het is me al snel duidelijk geworden waarom ze gekocht worden.

Alleen is er een probleem met gaming. De 6770 is al te zwak om nieuwe games te draaien (zeker op 1920*1080), de iMac heeft de M-versie van die kaart die nog eens zoveel keer trager is. Een Mac koop je voor plaatsbesparing, energiezuinigheid, design en multimedia, gaming zijn ze echt niet voor.

Tussen de "kandidaten" die je daar neergezet hebt zie ik er maar één die ik persoonlijk zou overwegen om mee te gamen en dat is meteen de duurste: die van €1.199 met de GT650M videoprocessor. Kort gezegd: je komt er niet ver mee. Battlefield 4 op medium (op 1920*1080, je kan dit verlagen) is het al onspeelbaar.

Het is te kiezen, maat: als je gebrand staat op de iMac, ga ervoor. Het is een prachtige computer.

Wil je echt kunnen gamen, maak dan een nieuw topic getiteld "ik wil een nieuwe pc!", met een budget en je specifieke eisen en we helpen je bouwen :P

bewerkt door Rooo1o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Tsjaahh als ik je wensen zie dan denk ik bij mezelf. Doe je zelf niet te kort en koop een eigen samengestelde windows bak. Je krijgt sowieso meer 'bang-for-buck'(meer waar voor jezelf)

Voor het geld van een mac kan je een veel betere windows bak kopen.

En verder ben ik het met Rooo1o eens over de gekozen kandidaat. Ik kan je trouwens vertellen dat BF4 op een GT650M echt ruk is. Heb het een keer geprobeerd op m'n laptop ( Quadcore i7, 6gn ram en de gt650m) en gamen op Low met een 720P is al triest.

Vergis je niet. In bijna alle mac's zitten laptop videokaarten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hij zou zichzelf idd wel "te kort" doen met een iMac, gezien zijn gaming eisen...aan de andere kant zou hij zichzelf "te kort" doen met een windows omdat hij duidelijk OS X ziet zitten!

Anders eens een Hackintosh proberen bouwen, OP? Ze kunnen nog verdomd stabiel draaien als je je componenten errond selecteert en aangezien het een custom build is kan hij ook prima gamen! Interesse?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...