Spring naar bijdragen

[Advies] Nieuwe computer (Kant-en-klaar)


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  628
  • Waardering:   35
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een nieuwe computer. Ik heb geen verstand van het in elkaar zetten van een computer, dus ik wil een kant-en-klare computer kopen. Ik heb hier nog wel een monitor, toetsenbord en muis, dus alleen een desktop is voldoende.

Ik ben geen gamer en hoef dus ook niet het nieuwste van het nieuwste en het beste van het beste.

Ik wil misschien wel een keer een spelletje er op spelen, maar dit hoeft ook allemaal niet in de hoogste resolutie.

Ik wil de pc wel gaan gebruik om af en toe een video of een fotootje te bewerken, maar ook dit is puur hobby en dus ook niet met de zwaarste programma's.

Ik ben zelf al een tijdje op zoek geweest. Ik heb er niet zo veel verstand van, maar van wat ik op internet gevonden heb zat ik zelf aan een computer met een intel core i5 processor te denken.

Vervolgens ben ik een beetje gaan zoeken naar een redelijke videokaart en ik kwam zelf uit op de GeForce® GTX750Ti.

In iedergeval ben ik uiteindelijk bij deze pc terecht gekomen:

MP Premium Power i5-4460 GTX750TI

Specificaties:

  • Optische Drive: DVD
  • Processor: Intel® Core™ i5-4460 3.2 GHz quad-core
  • Geheugen: 8 GB DDR3
  • Opslag: 1TB HDD + 8GB CacheSSD
  • Grafischekaart: NVIDIA® GeForce® GTX750Ti - 2GB

De specificaties zijn dus niet zo heel uitgebreid.

Mijn vraag is dus of dit een beetje een goede keus is. Mijn budget zou ik zeker niet hoger willen hebben en als er iets vergelijkbaars is liever zelfs wat lager. Is dit voor het budget van dus maximaal 700 euro het beste wat je kan krijgen. Of kan ik voor minder geld ook al een gelijkwaardige pc krijgen?

Nogmaals, ik heb er dus niet zo veel verstand van dus ik zou graag jullie advies willen hebben wat voor een computer ik dus ongeveer nodig heb.

Mvg,

Jelmer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 35
  • 628
  • Reacties 10
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Samengestelde systemen kan je ook in elkaar laten zetten door bedrijven. Denk aan bijvoorbeeld azerty. Brengt je meer 'bang for buck'.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Prima pctje, ruim voldoende voor wat u er wil mee doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Helaas heb ik er ook niet meer heel veel verstand van. Maar voor 700 euro moet dat zeker lukken!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ja, die computer is zeer goed voor wat je wilt. Ook goede value factor, de specs zijn leuk en de prijs is naar waarde. Ga ervoor!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  628
  • Waardering:   35
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Samengestelde systemen kan je ook in elkaar laten zetten door bedrijven. Denk aan bijvoorbeeld azerty. Brengt je meer 'bang for buck'.

Bedankt voor de suggestie, maar ik koop toch liever een kant-en-klaar systeem, zonder zelf alles samen te stellen, ook al hoef ik hem niet zelf in elkaar te zetten.

Prima pctje, ruim voldoende voor wat u er wil mee doen.

Ja, die computer is zeer goed voor wat je wilt. Ook goede value factor, de specs zijn leuk en de prijs is naar waarde. Ga ervoor!

Bedankt voor de reacties. De keuze lijkt dus goed, maar ik twijfel nu toch nog. Ik heb namelijk ook nog net de Medion Akoya P5362 G gevonden (zie hier ook een review). De prijs van de Medion ligt 20 euro lager. Voor zover ik kan zien krijg je hiervoor een iets slechtere video kaart (NVIDIA GeForce GTX 750 met 1GB i.p.v NVIDIA® GeForce® GTX750Ti met 2GB) maar je krijgt wel 1 TB meer geheugen (2 TB harde schijf i.p.v 1 TB harde schijf).

Mijn vraag is of ik nog steeds voor de MP Premium Power moet gaan, of dat deze Medion Akoya toch beter is?

Mvg, Jelmer

bewerkt door jelmer11
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 35
  • 628

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

De MP Premium Power heeft een Solid State Hybrid Drive, terwijl die medion een gewone harde schijf heeft. SSHD heeft als voordeel 8GB flashgeheugen, en hierdoor starten veelgeopende programma's veel sneller op. Het is zo'n beetje de bedoeling dat je je computer als je hem eerst krijgt 10x na elkaar opnieuw opstart zodat dat gebeurt met de Windows bestanden, om zo betere boottijden te krijgen. Je computer is dan startklaar in luttele seconden. Ik zou sowieso voor de MP Premium Power gaan, maar als je meer waarde hecht aan opslagruimte is de Medion specsgewijs de betere keuze. Heb slechte ervaringen met laptops van hen, maar geen ervaringen met hun desktops dus daar kan ik niet over oordelen.

bewerkt door Rooo1o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  628
  • Waardering:   35
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

De MP Premium Power heeft een Solid State Hybrid Drive, terwijl die medion een gewone harde schijf heeft. SSHD heeft als voordeel 8GB flashgeheugen, en hierdoor starten veelgeopende programma's veel sneller op. Het is zo'n beetje de bedoeling dat je je computer als je hem eerst krijgt 10x na elkaar opnieuw opstart zodat dat gebeurt met de Windows bestanden, om zo betere boottijden te krijgen. Je computer is dan startklaar in luttele seconden. Ik zou sowieso voor de MP Premium Power gaan, maar als je meer waarde hecht aan opslagruimte is de Medion specsgewijs de betere keuze. Heb slechte ervaringen met laptops van hen, maar geen ervaringen met hun desktops dus daar kan ik niet over oordelen.

Bedankt voor de uitgebreide uitleg, maar de Medion heeft toch ook 8GB flashgeheugen? Dit is tenminste wat computerstore zegt. Klopt het wat ik zeg of heb ik het fout? En als de Medion ook 8GB flashgeheugen wat is dan de beste optie? de Medion of de MP Premium Power?

Mvg,

Jelmer

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 35
  • 628

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Oh dat had ik niet gezien, ging er maar vanuit dat het niet zo was. In dat geval is het enige verschil dat de Medion een iets trager videokaartje heeft, 20 euro minder kost en 1TB meer opslagruimte heeft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  628
  • Waardering:   35
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-10-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oh dat had ik niet gezien, ging er maar vanuit dat het niet zo was. In dat geval is het enige verschil dat de Medion een iets trager videokaartje heeft, 20 euro minder kost en 1TB meer opslagruimte heeft.

Weet iemand dan hoe groot het verschil is tussen de twee videokaarten? Kan je beter kiezen voor de betere videokaart of voor 1TB meer opslag en 20 euro minder kosten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 35
  • 628

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Hangt ervanaf wat voor games je wil gaan spelen. Het verschil is wel degelijk het overwegen waard. Hier heb je wat vergelijkingsbenchmarks:

http://www.anandtech.com/show/7764/the-nvidia-geforce-gtx-750-ti-and-gtx-750-review-maxwell

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...