Spring naar bijdragen

Pc samenstellen toch maar geen apple


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  79
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-09-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Lang getwijfeld, maar toch de knoop doorgehakt. Het wordt WEER een windows pc.Met een imac, waar ik dus lang over getwijfeld heb om deze aan te schaffen. Ben ik bang dat me dit gaat tegen vallen. ivm ook werk met andere pc`s die op windows draaien en te lang nodig heb om me dit eigen te maken.

Daarbij voor 1000 euro heb ik een gemiddeld imac en een goede pc.

Ben naar dragoncomputers gegaan en daar hebben ze me 3 samengesteld (bij gewerkt) daar kwam ik uit op 1062 euro, die andere 2 behandel ik misschien later..

Heb me er vervolgens zelf 1 samengesteld kwam ik uit op 809. Volgens mij heb ik het ergens verkeerd gedaan. graag jullie mening.

foto`s zitten in de bijlage..ohja, nog wat toevoegingen.

Moet windows 7 zijn, office heb ik en moet worden geasembleerd. Maar dat staat er al bij. Daarnaast wil ik af en toe een filmpje bewerken en moeten de gemiddelde (lees de wat oudere) games high end (80/90%) gespeeld kunnen worden en de nieuwere games op een gemiddeld.

Ben niet echt zo`n gamer.bvd

post-23873-0-79154400-1424361176_thumb.j

post-23873-0-04079300-1424361181_thumb.j

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 79

  • Bijdragen:  5.247
  • Waardering:   249
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  27-08-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Een i7 is overkill. Het geld kan je beter steken in een SSD van 265GB en daarnaast een HDD voor de data.

Als ik later vandaag of morgen tijd heb zal ik even kijken of er iets leuks samen te stellen valt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 249
  • 5,2k

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Jammer dat je niet voor de iMac koos, het zijn fantastische apparaten.

Anyway, we zijn hier idd om te helpen met builds en dat zullen we dus doen ook. Mag ik even vragen welk moederbord je hebt gekozen voor je eerste build? Of krijg je daar de keuze niet in?

(((ooit gedacht aan een Hackintosh? :P)))

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  735
  • Waardering:   8
  • Prestatiepunten:  307
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Hackintosh en w7/8 goed idd:P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 8
  • 735
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  5.918
  • Waardering:   109
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  15-03-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het budget ligt op € 1000,-? Als ik kijk naar de voorgestelde configuratie zijn er wel een aantal opmerkingen:

  • De behuizing (kast) waar je componenten ingaan is heel erg budget vergeleken met de overige componenten. De videokaart is een GTX 970, nu worden de nieuwere generatie NVIDIA videokaarten niet heel warm, maar de videokaart heeft toch wel wat air-flow nodig om te kunnen koelen. Hetzelfde geldt ook voor de processor. Het is weliswaar steeds zuiniger, maar een Sharkoon met één ventilator (onbekend type) staat niet bekend als een degelijke en goed koelende behuizing.
  • Voor een budget van € 1000,- wil je minimaal een SSD van 128 GB of het liefst van 256 GB, dat past ook zeker in jouw budget dus zeker doen.
  • In de screenshot kan ik geen specifiek type moederbord vinden. Het moederbord zorgt ervoor dat alle componenten bij elkaar komen en vormt daarom een belangrijk onderdeel van de computer.

Zo even afgaande van de voorgestelde configuratie (screenshot) heb ik het volgende voor je samengesteld:

G1jTGms.png

Nu komen hier de volgende opmerkingen bij:

1) De Core i7 is vervangen door een Core i5. In de praktijk merk je amper verschil tussen die twee. Wellicht als je veel gaat renderen (Adobe Illustrator / Adobe AfterEffects of SolidWorks), dan merk je dat verschil wel.

2) In de configuratie is er gekozen voor een best wel dure voeding (Seasonic). Seasonic levert echt kwaliteit en maakt de voedingen ook in-house. Als je liever voor een goedkopere voeding gaat kan dat. Prijs ligt dan op ongeveer € 60 - € 70,-

3) Er is een 256 GB SDD en een 1 TB HDD. De prestaties van een SSD ga je merken in alles. Vanaf het aandrukken van je computer tot het openen van diverse programma's.

4) De videokaart, GTX 970, is wellicht wat overkill voor jouw wensen. Je geeft aan dat de nieuwe games gespeeld moeten kunnen worden. Het is ook een optie voor een GTX 960 te gaan. Dat scheelt aanzienlijk in prijs (-€ 130 tot € 100, afhankelijk van het type). De GTX 960 is een prima kaart om alle nieuwe (high-end) games te kunnen spelen.

5) Ontbreken van Windows, DVD-brander en assemblage. Het klinkt nu dat mijn voorgestelde lijst veel minder waarde geeft voor die € 1000,-, maar:

Gezien het ontbreken van een SSD en type moederbord in combinatie met die behuizing is de configuratie van 'Dragoncomputers' niet zo heel bijzonder.

Als je voor een goedkopere voeding gaat en een GTX 960 kom je met de configuratie die ik voorstel uit op circa € 820,- maar wel met een SSD en een betere behuizing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 109
  • 5,9k

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

De voeding is toch wat overkill in die build, man? Als je al zijn componenten samentelt kom je met moeite misschien aan 500W...kan toch wat goedkoper?

Ik zou een goedkopere voeding nemen (nog steeds van Seasonic though!) en het geld dat je daarop spaart in de harde schijf steken, om er een 2TB van te maken. Of misschien een DVD station, omdat het toch ook geen kwaad kan om dat te hebben...

Voor de rest zou ik idd jouw build ipv die van Dragoncomputers nemen

bewerkt door Rooo1o
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...