Spring naar bijdragen

Java 32 bit versie geinstalleerd op 64 bit versie Windows 8.1


mummy

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Op mijn laptop heb ik windows 8.1 64 bit staan. De java versie die op deze laptop is geïnstalleerd is echter een 32 bit versie. Maakt dit uit? Ondanks dat het merendeel van de programma's 64 bit versies zijn, staan er nog twee 32 bit programma's geïnstalleerd. Mijn Microsoft word is volgens mij ook 32 bit.

Op de java website kan je drie versies voor windows installeren.

Windows online(32 bit)

Windows offline (32 bit)

Windows offline (64 bit)

Graag hoor ik welke versie ik het best kan instaleren. Is er bovendien nog verschil tussen de online en offline versie?

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

U kan de drie installeren, dat heb ik ook gedaan, de programma's die java nodig hebben kiezen zelf de juiste versie. Een goed voorbeeld is een browser bv. IE 64bit, die neemt dan automatich de 64 bit versie. De drie zitten elkaar niet in de weg en zouden normaal geen probleem mogen geven, althans dat doen ze bij mij niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Oké bedankt! Het maakt dus niet uit als er een 32 bit versie van een programma op een 64 bit laptop staat?

Waar kan ik vinden hoeveel bit mijn internet Explorer is? Anders download ik ook de 64 bit IE.

Bij over internet Explorer staat de volgende informatie:

Versie: 11.0.9600.17631

Updateversies: 11.0.16 (KB3021952)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Indien er zich maar één versie van IE op de pc staat is die waarschijnlijk de 32bits versie, let wel enkel de 32bits versie kan als standaard browser gezet worden(dit is niet mogelijk voor de 64bits versie en die heeft ook geen flash).

De 64bits versie van IE is iets sneller, maar niet noemenswaardig merkbaar, maar niet zo aanpasbaar als de 32bits versie. Zelf gebruik ik de 64bits versie zo goed als nooit, alleen al omdat ik Firefox gebruik.

Het maakt dus niets uit dat u een 32bits versie gebruikt van IE op een x64 systeem, deze heeft als voordeel dat u het wel als standaardbrowser kan instellen.

Wat betreft de java, de 3 versie's, je kan deze met gerust hart installeren. Programma's nemen automatisch de beste versie die mogelijk is voor het programma, wel steeds op tijd kijken of er geen update's zijn. De meest recente update is Java 8 Update 31 (32bits) java 8 Update 31(64bits), wil u deze installeren verwijder dan eerst de oude versie's (bv met revo, de beste manier om alles volledig te verwijderen) en installeer dan pas de nieuwe versie's. Voor u de oude verwijderd en de nieuwste update installeerd dient u wel de brouwser te sluiten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Top, bedankt. Dan laat ik de IE gewoon staan en installeer ik de Java versies. Ook zal ik revo uitproberen! Mijn laptop werkt een stuk trager dan die hoort te zijn (i7).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Bedankt voor deze info! Helpt erg.

Ik heb eerst de proefversie van Revo gedownload. Bevalt goed, dus ga binnenkort ook maar voor de full versie.

Mijn laptop is van HP. Nadat ik een aantal maanden geleden een keer een aantal grote updates moest doen werd mijn laptop in één klap een stuk trager. Het begint mij nu alleen een klein beetje te frustreren af en toe omdat het sindsdien nog wat verergert is. Wat vooral frustrerend is, is dat in de taakbeheer het schijf percentage vaak tegen de 100% aanzit. Heb dit nog niet kunnen oplossen helaas. Geheugen zit meestal rond 50% en processor tussen de 10 en 30%. Mocht je nog een manier weten om hier wat aan te doen, dan hoor ik dat graag. Wellicht dat ik de Ccleaner ook even ga proberen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Indien u een bepaalde versie van revo download, B) , kan het zijn dat u de melding krijgt dat deze niet guinine is. Hier moet u zich niet van aan trekken en gewoon het tapblad in uw browser sluiten wat u ook zeker niet moet doen is als u de melding krijgt dat er een update is deze dit laten doen, inden het geen gekochte versie is. Men heeft er ook een freeware versie van maar die is maar versie 1.95 terwijl de volledige werkende trial versie 3.1.2 is en volledig werkzaam is gedurende 30 dagen. U kan de versie's vergelijken via http://www.revounins...e_download.html . Revo Uninstaller Pro is niet zo duur, 1 pc $39.25 (daar komen waarschijnlijk nog wel andere kosten bij) of via de gekende site's 0€.

Wat het gebruik van Ccleaner betreft kan ik die alleen maar aanraden, laat het eerst scannen op de cleaner en laat alles verwijderen omdaarna het register even onder handen te laten nemen. Op welke manier, en zekerheid dat de te wissen file's echt weg zijn, u Ccleaner kan instellen op Opties-->Instellingen-->veilige opschoning(de langzaamste manier maar de beste) zet u op zeer complex overschrijven(35x) . Onderaan in cleaner heeft u ook een mogelijkheid om zeker te zijn zijn reeds gedelete files compleet te laten verdwijnen, hou er wel rekening mee dat dit een langere tijd kan duren omdat dit afhankelijk is van de grote van de HD, metname wis vrije schijfruimte. Als u dit alles heeft gedaan kan u ook het register laten opschonen, hier krijgt u tevens de mogelijkheid om een backup te laten maken van het register die u later kan terug zetten indien u niet zou tevreden zijn. Bent u eenmaal door dit alles heen laat dan uw OS (ik vermoet Win 8.1) een defragmentatie doen (of een ander programma die u gewoonlijk gebruikt) ook dit is afhankelijk van de grote van de HD hoe lang het zou kunnen duren voor het klaar is. Dit kan gemakkelijk meerdere uren duren en kan u het beste doen wanneer u de pc/laptop op dat moment niet nodig heeft, want op dat moment is het beste dat u de pc/laptop niet gebruikt. Eenmaal alles eindelijk voorbij is start u de pc opnieuw op en alles zou vandat moment af opnieuw aan elkaar aangesloten moeten opgeslagen worden en dan kan het zijn dat u een opstart en werk winst ziet die meetbaar is.

bewerkt door Trizomu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Kijk weer gouden informatie :)

Ik ga vandaag met d Ccleaner aan de slag en proberen windows defender te ''reparen''. In het weekend heb ik mijn laptop minder nodig en zal ik de rest doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...