Spring naar bijdragen

Windows defender kan volledige scan niet starten


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Op mijn laptop met Windows 8.1 doet de volledige scan het niet. Regelmatig kan ik de scan nog wel starten. Dan is die een lange tijd bezig waarin die rond de 100.000 bestanden scant en dan gaat die opeens terug naar het beginscherm zonder resultaten over de scan te laten zien. De snelle scan doet het wel. Bij de scandetails geeft die ook aan dat de meest recente scan een snelle scan was i.p.v. de volledige scan die ik net draaide.

Als ik na de mislukte volledige scan weer een volledige scan wil doen krijg ik de foutmelding: De scan kan niet worden gestart, met de bijbehorende melding: De groep of bron heeft niet de juiste status om de aangevraagde bewerking uit te voeren. Vervolgens kan ik op help en sluiten klikken. Help levert niet veel op. Als ik op ondersteuningsinformatie krijg ik nog de foutcode te zien. Foutcode:0x8007139f.

Verder heb ik geen problemen met Windows defender. De snelle scan en updates doen het gewoon.

Hoe kan ik dit oplossen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265
  • Reacties 3
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic


  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Kijk eens even via de volgende link, het is wel in het Engels, http://answers.micro...aa-af9d57a30941

Indien u een anti-virus gebruikt die niet van MS is dan is het echt niet nodig om Windows defender te gebruiken, indienhet gaat voor een scan naar malware kijk even hier en download eventueel ook de free versie die meestal voldoet https://www.malwarebytes.org in combinatie met http://free.avg.com/nl-nl/homepage geeft dit ook wel een bevredigende resultaat wat betreft veiligheid. Al verschillen wel de meningen hierover, maar ik heb er op de laptop nog nooit iets mee voor gehad, die draaidt wel nog op Win 7 terwijl mijn desktop op 8.1 draaid met een betalende antievirus en malwarebytes.

bewerkt door Trizomu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het zou kunnen dat andere antivirus software op je pc dit probleem veroorzaakt. Schakel deze "third party" virusscanner/firewall eens uit als je Windows Defender draait. Wellicht dat hij de scan dan wel volledig af maakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik heb geen andere antivirus op mijn pc staan, dus dat zou het probleem eigenlijk niet kunnen zijn. Wel staat de antivirus aan. Als ik mijn pc even een tijd niet hoef te gebruiken, zal ik windows defender draaien zonder dat die aan staat. Als dit het niet oplost schakel ik de defender waarschijnlijk uit en ga ik voor AVG in combi met anti malware.

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...