Spring naar bijdragen

Goedkope tablet kopen via Dealextreme - Ervaringen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  618
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heeft iemand ervaring of tips net betrekking tot het kopen van een tablet op bijvoorbeeld dx.com?

Ik zat zelf te denken aan zoiets:

http://www.dx.com/p/...91#.VSF8ol3RZTc

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 618

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Die Chinese tabletjes hebben leuke specs, performance en functies voor hun prijs, zeker als je ziet wat een gelijkwaardige tablet zou kosten van een merk, maar je moet wel begrijpen dat aftersale service nagenoeg niet-bestaande is en het zou mij echt verwonderen moest je succesvol een garantieclaim kunnen doen als het ding binnen de 2 jaar een defect kreeg. Natuurlijk, zij die blijven werken, blijven werken :P

Ikzelf zou deze nemen boven de jouwe http://www.aliexpress.com/item/CHUWI-VI8-2GB-32GB-8-inch-IPS-Intel-Z3735F-Windows-8-1-Bluetooth-Dual-Cameras-Multi/32246675377.html

Een IPS scherm, 2GB ram, de full-fledged versie van windows 8.1 (wordt later dit jaar gratis geüpgraded naar Windows 10!) en Android 4.4. Beslist geen slechte deal.

Mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedenk wel dat beide tablets niet in het Nederlands instelbaar zijn. Verder heb ik in het verleden een keer een Chinese tablet gekocht voor rond de 90 euro (merk Pipo). Maar dat was het toch net niet. Tablet was traag en hoewel hij wel Nederlands instelbaar was kwam er bij sommige onderdelen toch weer Chinese tekst boven drijven. Verder reageerde het touchscreen ook niet echt lekker. Enige tijd later voor mijn dochter een Samsung Galaxy Tab 3 gekocht en wat een wereld van verschil. Deze tab 3 was toen 350 euro maar kreeg via een actie van Mediamarkt 50 euro van Samsung retour. Deze goedkope tablets lijken misschien een mooie deal maar meestal is goedkoop dus duurkoop. En wat Rooo1o ook al aangeeft, garantie is vaak een lastig verhaal en moet je zo'n apparaat waarschijnlijk gaan opsturen als hij defect is. Voordat je hem dan weer terug hebt ben je zeker een paar weken verder.

Voor 239 euro heb je bij de Mediamarkt al een Samsung Galaxy Tab 4 met een 10.1 inch scherm. En regelmatig heeft de Mediamarkt leuke acties waarbij ze nog goedkoper uitvallen. Ik kan natuurlijk niet in andermans portemonnee kijken maar als je mijn mening vraagt zou ik nog even door sparen en voor een betere kwaliteit gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  311
  • Waardering:   49
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-05-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ach, op Youtube-filmpjes is hij soepel en snel. Hij gebruikt een Intel Atom, wat zeker geen slechte chip is voor het Android-gedeelte. Voor Windows is het geen hoogvlieger maar basiswebbrowsing op de Metro app van IE, dagdagelijkse taken en misschien hier en daar wat skype moet zeker vloeiend lukken. Door het IPS-scherm is het ook nog leuk voor een filmpje op de trein of in bed. Zoals jij zegt zal hij idd nooit een iPad of een gelijkwaardige android tablet evenaren, maar voor zijn prijs is het een prima toestel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 49
  • 311

  • Bijdragen:  618
  • Waardering:   14
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  19-10-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedantk voor de uitegbreide reacties!

Op tweakers zie ik de Samsung Galaxy Tab4 10.1 WiFi 16GB Zwart voor €215

Sparen en een tablet in het Engels (ik neem aan dat dit wel goed functioneert? Ik heb op mijn phone en eventuele tablet liever een Engels os dan een Nederlandse) zijn het probleem niet, maar ik vraag me af of ik een tablet überhaupt wel genoeg ga gebruiken. Om €200+ uit te geven aan iets dat ik amper gebruik, vind ik simpelweg zonde. Alleen als het totaal niet gebruiksvriendelijk is, omdat ik een goedkoop, amper leesbaar, langzaam, prul koop dan heb ik sowieso geen zin om het te gaan gebruiken en weet ik nog niet of ik met een fatsoenlijke tablet wel meer zou doen.

Op basis van Rooo1o zijn laatste reactie denk ik dat het wel een gokje waard is. Alleen misschien wel handig als ik even aangeef wat ik het liefst zou willen met de tablet... Ik zit voornamelijk te denken aan lezen van boeken. Een e-reader zou daarvoor uiteraard beter geschikt zijn, maar een e-reader die genoeg formaten aankan en een beetje geheugen heeft zit al snel tegen de €100 aan. Voor dat geld zou ik dan liever een multifunctioneler apparaat kopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 14
  • 618

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...