Spring naar bijdragen

verlies SRT uit avi met samenvoegen


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi,

Ik ben bezig met het overzetten van VHS op mijn computer.

Omdat het series betreft met reclame, haal ik er met "DVD shrink" de reclame tussenuit.

Ik krijg dan dus van èèn aflevering 3 of 4 VOB bestandjes die straks naadloos aan elkaar passen.

Daarna maak ik van deze bestandjes weer losse avi bestandjes die ik later met "virtual dub"

aan elkaar plak. Tot dusver geen probleem.

Nu had ik echter er een aflevering bij waar de VHS band de laatste 5 minuten zo beschadigd was, vermoedelijk door vastlopen in het verleden, dat het beeld niet te volgen was.

Ik heb toen gelukkig op internet die episode gevonden, maar zonder NL subs.

Van de VHS band ( waar dus de subs ingebakken zitten), heb ik weer gewoon de reclame uit gehaald en het laatste beschadigde stukje.

Ik had dus weer enkele vob bestanden die ik omzette in avi stukjes.

toen heb ik van de episode, die ik gedownload had, alles verwijderd behalve het laatste stukje

dat op de VHS beschadigd was.

Ik heb het ondertiteld, met "subsync" , toen geconverteerd met convertX, en er toen met DVD Fab

weer een avi van gemaakt.

Ik had toen dus 3 avi's met ingebakken subs van de VHS band. en 1 avi waar ik met convertx srt subs ingezet had. ( Als ik dit avivestand afspeelde, kwamen er dus ook gewoon de subs in te staan omdat ik tavoren het had geconverteerd.

Toen heb ik met virtual dub ook gewoon van deze avi's èèn avi gemaakt, maar tot mijn grote verbazing waren de srt subs, die al in de avi zaten, er niet bij, terwijl virtual dub normaliter toch gewoon de subs meeneemt.

Waar ben ik in de fout gegaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Als eerst, petje af voor je acties! Je bent druk bezig geweest :)

Opzich is je probleem goed te verhelpen. Je zult er voor moeten zorgen dat de avi waar de SRT subs op staat niet "los" zijn. De srt zal je moeen branden in de avi file. Je kunt dit controlleren door het bestanden te openen met bijvoorbeeld mediaplayer. De subs zullen dan zichtbaar moeten zijn.

Is dat wel het geval?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

ik heb in die file de subs ook toegevoegd en geconverteerd met convertx.

Toe die klaar was, en ik dat deel afspeelde, waren de subs ook gewoon in beeld.

Toen heb ik er een avi van gemaakt en ook toen zaten de subs er nog gewoon bij.

Pas toen ik alle avi's samenvoegde tot èèn geheel, waren de subs verdwenen, terwijl ze nog wel in het kleine vts bestand en in het avibestand zaten. Ze zijn dus verdampt tijdens het samenvoegen.

** Het waren dus geen ingebakken subs, maar een srt file.

Ik ben er nog steeds niet achter waarom het niet lukte, maar ik denk dat je niet 1 los bestandje met srt samen met een aantal andere bestandjes kunt samenvoegen.

Ik heb het namelijk op de volgende manier opgelost;

Ik heb alle avi bestanden (ook die zonder subs) samengevoegd en toen pas de srt van dat ene bestandje toegevoegd en gesynct. Volgens mij hoorde toen pas dat ene kleine srt bestandje bij het geheel van samengevoegde avi's.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...