Spring naar bijdragen

Geluid loopt niet synchroon met film na omzetting tot avi


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Sorry, maar bij mijn nieuwe bezigheden van VHS naar digitaal zit ik alweer met een nieuw probleem.

De "Dazzle" die tussen de SuperVHS videorecorde en de PC zit, maakt van een film VTS bestanden.

Omdat het een oude Duitse sentiment film uit mijn jeugd is ( Freddy und das Lied der Südsee ) moet ik er een avi van maken om hem, na het vertalen, te kunnen ondertitelen en syncen.

Ik heb er dus met DVD Fab een avi van gemaakt, maar toen liepen beeld en geluid wel 5 seconden uit de pas op het eind.

toen heb ik het geprobeert met VOBsub, en toen ik alle 18 avidelen ( Bij vobsub moet je vob voor vob appart omzetten ) tot een geheel had gemaakt met virtual dub, liep het geluid en beeld ook niet goed. Een stuk beter dan met Fab, maar toch niet prettig om de bek heen en weer te zien gaan voordat er geluid komt.

Het is allemaal niet zo erg, maar straks ga ik een aantal eigen video's van vroeger met de kinderen digitaliseren en daar moet ontzettend veel in geknipt, geplakt en ondertiteld worden. En wil ik een goed resultaat zien.

Dus als iemand me kan tippen hoe ik kan voorkomen dat geluid en beeld een eigen tempo gaan vormen, heeeeeel graag.

Zo zie je maar weer. Lange tijd niks van zich laten horen en nu ineens volop problemen.

In ieder geval alvast bedankt.

Sjako.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Helaas ben ik niet zo bekend in de materie. Maar ik begrijp uit je verhaal dat je vroeger geen problemen had.

Wellicht dat je PC de convert niet goed kan bijhouden waardoor hij later uit sync gaat lopen.

Als je bezig bent met digitaliseren, op hoeveel % CPU staat je CPU? Wellicht dat je kan digitaliseren naar een andere harddisk (als dit in je PC zit) voor een goede IO.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Dat zou goed kunnen kloppen. Ik ben er achter gekomen dat als ik, terwijl hij bezig is, overal met mijn tengels af blijf en koffie ga drinken het een heel stuk minder is.

Ja, helaas moet ik het op een ouwe XP doen, want die dazzle werkt daart alleen maar op.

Ik kan proberen om te digitaliseren naar een externe HD.

Bedankt voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123
  • 4 jaar later...

  • Bijdragen:  113
  • Waardering:   18
  • Prestatiepunten:  204
  • Dagen gewonnen:  2
  • Lid sinds:  01-02-20
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Gewoon opnieuw doen je convert is idd niet goed gegaan,vaak kan het gewoon een fout zijn.

Maar beetje goede videobewerking doe je op een goede machine met zat ram goede videokaart en een goede cpu

Ik reageer soms op oude topics om die uptedate te houden voorbeeld met een i78700 met  een goede vid erin en 16gb ddr4 en  goede ssd gaat het allemaal soepel

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 18
  • 113
  • 2

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...