Spring naar bijdragen

Niet reageren van Firefox


Trizomu

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Zo zie je maar dat hoelang je maar ook op het forum zit men kan nog altijd iets te weten komen, en dan nu de vraag.

Sinds de laatste 2 a 3 updates van Firefox zit ik met het probleem dat de browser regelmatig niet meer reageert, ook is het cache niet altijd vol en indien dat wel is dan wordt die leeggemaakt. Ik gebruik Adblock Plus / Ghostery om advertenties en volgers te blokkeren, Tevens word Firefox beschermd door Malwarebytes Anti-Exploit free, tot mijn tevredenheid. Op het forum van Firefox is echter nergens info te vinden die mij enige voldoening kan geven of geeft. De enige info die gegeven wordt is de browser te starten met alle add ons uitgeschakeld, echter blijft dit probleem dan ook bestaan en bied dus geen oplossing. Zelfs in zijn puurste vorm blijft dit gebeuren, behalve ik een oudere versie installeer bv. versie 31 want ik heb het probleem vanaf versie 32. Zelfs een schrijven naar Mozilla bied geen oplossing. Tevens heb ik geprobeerd van het cache te verhogen van 350 MB naar 1GB en dat haalt ook niets uit, het enige dat tijdelijk help is gewoon het cache te legen en ook eens een memory cleaner te gebruiken.

Nu moet ik wel zeggen dat Firefox heel de dag geopend staat, met zeker 4 tabs die het spel Ogame bevatten, zowel voor ontspanning als voor werk. Heeft iemand dit probleem ook of zou ik eventueel niet beter overschakelen naar een andere browser? Liefst geen IE Want die werkt gewoon niet meer op mijn systeem, enkel bij de mediaplayer(raar maar waar), en ook één die niet zoveel geheugen opslokt zoals Firefox of Google Chrome. Of zou ik beter even door de zure appel bijten en wachten op de nieuwste browser van MS die bij Windows 10 zal geleverd worden?

Echt problematisch is het nog niet maar het is wel vervelend. Btw ik gebruik win 8.1 update.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bijna alle mogelijk oplossingen die ik zo snel kan bedenken heb je al uitgevoerd. Genoeg onderzoek heb je dus gedaan. :)

Wat ik nog kan aanraden is het aanpassen van de Affinity van firefox. Open je taskmanager --> Ga naar details --> rechtermuis knop op firefox.exe --> Set affinity op HIGH

20635d1366567059t-processor-affinity-set-applications-windows-8-a-w8_processor_affinity-2.jpg

Als dit ook niet lukt of niet het gewenste effect heeft zou je Google Chrome kunnen gebruiken als browser. Daar ben ik groot fan van ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Knipsel.JPG

Wat ik nog kan aanraden is het aanpassen van de Affinity van firefox. Open je taskmanager --> Ga naar details --> rechtermuis knop op firefox.exe --> Set affinity op HIGH

Die staat/stond dus reeds op het hoogste, zie afb., ik ga dan maar eens Chrome binnenhalen en zien wat die zegt. Al zal ik waarschijnlijk enkele aanpassingen moeten doen zodat ik ook mijn paswoordmanager kan gebruiken. Voor ik het nog vergeet, draait Chrome gewoon naast FF (omdat die ingesteld is als standaard browser voor onder andere Live Mail & LibreOffice)?

Ik laat deze topic nog wel even openstaan tot alles opgelost is. In ieder geval reeds bedankt voor de info. :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Geen dank! Hoop dat je uit de voeten kan met Chrome. Ik kwam (heel vroeger :P ) ook van firefox af maar ben Chrome gebruiker sinds de eerste release. Maar ik ben ook wel een beetje Google verpest ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Las net een reactie op het net met iemand die ook problemen had met Firefox 32. Deze versie zou niet goed kunnen werken met bepaalde Windows themes. Dit betrof overigens wel een Windows 7. Maar wellicht dat je het eens zou kunnen testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Na het bekijken van Firefox, in verband met het blijven hangen en niet meer werken, op een volledig afgeschermde pc blijkt dat deze browser toch een probleem heeft met de werking van zijn cashen van gegevens en de gegevens die niet meer nodig zijn niet verwijderd. Ik heb wel minder problemen momenteel omdat al mijn accounts van Ogame op dit moment in V-mode staan (vakantie modus ter bescherming van de account(s) tegen aanvallen tijdens afwezigheid), maar naar de avond toe wordt dit toch weer snel duidelijk dat dit niet een totale oplossing is en ik soms toch nog wel het buffergeheugen moet leegmaken en eventueel FF moet afsluiten om Ccleaner een rondje te laten doen zodat FF weer gewoon werkt.

Op de suggestie van Duken ben ik echter nog niet kunnen ingaan om de reden dat ik Chrome niet kan downloaden maar het zich enkel rechtstreeks van de site laat installeren en juist dit schrikt me toch een beetje af. Terwijl er vroeger toch wel een mogelijkheid was om het install bestand gewoon binnen te halen om het daarna gewoon op het zelf gewenste tijdstip te installeren, wat ik eventueel wel zou kunnen doen is naar een oudere versie opzoek gaan en na de installatie deze te laten updaten. Waar ik dan weer niet achtersta is dat chrome een evengrote geheugenvreter zou zijn zoals FF dat is, althans dat heb ik me laten vertellen en gelezen, en IE 11 kan ik niet gebruiken zolang FF als standaard browser staat ingesteld.

Dus op zoek gaan naar een oudere versie van chrome en die dan te laten updaten na installatie lijkt me de voorlopige keuze die me overblijft, vanaf het moment dat dat gebeurd is geef ik wel een update over de stand van zaken.

Update: na installatie van chrome zou ik zoveel werk hebben van het installeren van mijn oude add ons en extensies, en het aanpassen ervan, dat ik er tegenop zie van een hele dag aanpassingen te doen en uit te zoeken hoe ik daarvan delen zou moeten uitschakelen zodat die ook werken zoals ik gewoon ben onder FF. Bepaalde instellingen in ABP en Ghostery zou ik zo moeten instellen dat die niet meer werken zoals in FF alwaar die trackers en websites blokkeren waarvan ik wil dat die mij niet meer volgen, of althans die het bemoeilijken, daarom heb ik dan maar besloten om Chrome opnieuw te verwijderen en te besluiten dat dit geen optie is voor mij. Dus is het bij FF blijven ondanks de handelingen die ik moet doen soms om het blijven hangen van FF te vermijden. Ik had trowens in de taakbeheerder reeds ook opgemerkt dat Chrome bij het opstarten alleen al bijna 500mb gebruikte van het beschikbaar geheugen, nu is dat niet echt een probleem daar ik over voldoende intern geheugen beschik (16GB). Of zou het zijn dat ik zo gewoon ben van met FF te werken dat de aanpassing een hele tijd zou vragen, we zullen wel zien wat de toekomst brengt van FF.

In ieder geval bedankt aan iedereen die een mogelijke oplossing heeft aangedragen.

bewerkt door Trizomu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik had nog de Chrome stand alone installer voor je opgezocht. Die kan je hier vinden als je hem ooit nog nodig hebt.

De volledige Google Chrome installatie:

https://www.google.nl/chrome/business/browser/admin/#

Maar die heb je dus niet meer nodig. ^_^

Helaas weet ik zo ook geen oplossing meer voor je, ik was / ben wel benieuwd of het probleem wat je had ook speelde met Chrome. Als dat ook zo is dan ligt het namelijk niet aan je Firefox. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Helaas heb ik deze week echt geen tijd meer om het opnieuw te proberen om Chrome te installeren en aan te passen aan mijn noden, het enige wat ik wel weet is dat ik het browserspel Ogame niet kon openen met dezelfde instellingen van ABP & Ghostery (blokkers van pop-ups / reclame & trackers ), misschien omdat ik Ghostery zodanig instel dat ook trackers van Google hiermee blokkeer. Maar ga het nog eens proberen van Chrome in te stellen, met instellingen die me voldoende bevrediging geven, in het weekend als ik niet online ga op Ogame. Ik zal dan wel beginnen zonder ABP & Ghostery en zo gaandeweg Chrome instellen zodat ik kan zien wat er zou kunnen in de weg zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Het probleem lijkt te liggen bij het browserspel Ogame dat blijkbaar teveel van het cache geheugen van FF vraagt, geprobeerd met een naakte(? niet letterlijk natuurlijk) en dan bestaat het ongemak ook, tevens heb ik het ook geprobeerd met een speciale versie van FF (ultra veilig qua trackers en reclame banners e.d.) en ook daar is het probleem. Bij Chrome heb ik het niet maar dan mag ik geen enkele add on gebruiken, deze browser blijft nu wel op de pc staan. Wacht nu op de nieuwe browser van Win 10 om te zien wat die zal doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • 3 weken later...

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Windows 10 geïnstalleerd, betaalde antivirus Kaspersky werkte niet meer dus Engelse versie geplaatst en werkt nu wel, Firefox werkte ook niet meer (geen idee waarom alles geprobeerd, omdat ik een aanhanger (was) ben, maar niets lukte) dus er af gegooid en Chrome x64 geplaatst met de extensies die ik had in FF. Edge ook eens proberen, maar blijf nu bij Chrome. Misschien een nieuwe aanhanger?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Wat vreemd, ik kan mij niet voorstellen dat FF niet werkt op Windows 10.

Ik zal ook even voor je gaan zoeken. Moet goed komen.... Hoewel een nieuwe Chrome fan erbij ook geen slecht idee is. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

FF heeft in het begin van de upgrade inderdaad gewerkt maar doordat ik problemen had met het werken van Kaspersky Internet Security (Betaalde versie) en die eerst volledig moest verwijderen om daarna de Engelse versie 2016 te installeren (die raar genoeg wel werk en volledig functioneel is) en plots wilde FF niets meer doen. Heb FF verschillende malen verwijdert met Revo en opnieuw geinstalleerd maar niets hielp, ook niet van bepaalde instellingen aanpassen aan Kaspersky Internet Security, Dus was het moment aangebroken om Chrome opnieuw te installeren, omdat Edge niet de add-ons wilde aanvaarden die ik gebruik, en ik moet eerlijk bekennen dat het me wel bevalt. Alles werkt naar behoren, ook de blokkers zoals Ghostery & Ad Block plus en de paswoordmanager LastPass, en afgaande op mijn nog beperkte ervaring met Chrome is me nu reeds duidelijk geworden dat site's toch wel sneller geladen worden dan in FF. Dus voor mij geen FF meer maar Chrome. :P:goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ik ga hier een slotje op doen, omdat de perikelen met FF zijn opgelost door te kiezen voor Chrome (64 bits) onder W 10 en FF te verwijderen van de Desktop. Blijft nog even open tot deze avond voor mensen die toch nog willen antwoorden. Vanaf dan kan het via een persoonlijke PM.

Thx aan iedereen, en vooral aan Duken voor het aanraden van Chrome.

:roos: :blij:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • 4 maanden later...

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Update: 16/12/2015

Niet echt een reactie op dit topic (wat wel door mij begonnen is/was) maar omdat het over Firefox gaat had het volgens mij niet echt zin om over de volgende tekst een nieuw topic te beginnen. Ik hoop dan ook dat onze andere moderators me hier in kunnen volgen.

Firefox krijgt 64-bitversie op Windows

Wie Firefox op Windows gebruikt, was tot nu toe genoodzaakt om de 32-bitversie te installeren, ook al werk je op een 64-bitsysteem. Mozilla brengt daar vandaag verandering in met de lancering van de eerste 64-bitversie van Firefox voor Windows.

http://www.zdnet.be/download/174906/firefox-krijgt-64-bitversie-op-windows/ Bron en volledig artikel + de mogelijkheid om deze 64 bits versie van Firefox binnen te halen. Mocht de vermelde link of download mogelijkheid niet werken in het artikel volgt een link naar de rechtstreekse pagina om het te downloaden van Mozilla https://www.mozilla.org/en-US/firefox/all/ tevens is hier ook de mogelijkheid om het te downloaden voor Linux in 64 bits versie, voor de gebruikers van een Mac OS X systeem blijven voorlopig bij het oude.

Note: dit wil nu echt niet zeggen dat ik opnieuw overschakel, ik blijf echt wel bij Chrome 64 bits (dank daarvoor aan Duken).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik ben een trouwe gebruiken van Firefox dus ik ga deze 64 bits versie zeker proberen. Bedankt voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Klinkt goed, ook ik gebruik FF elke dag.

Straks maar eens kijken of hij al "vlekkeloos" werkt op Win 7... ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Klinkt goed, ook ik gebruik FF elke dag.

Straks maar eens kijken of hij al "vlekkeloos" werkt op Win 7... ^_^

Dit zou moeten kunnen, omdat ik bij een kennis deze 64 bits versie op de pc gezet heb waarop W7 draait.

Als gewone update van Firefox zal men deze 64 bits niet verkrijgen, men kan de reeds bestaande versie (32 bits) wel overschrijven/aanpassen naar de 64 bits versie door deze nieuwe versie gewoon te installeren (waarbij alle instellingen gewoon overgenomen worden zoals ook de add-ons en extensies ).

Mocht het echter zijn dat bepaalde add-ons en niet werken zou dit een teken kunnen zijn dat deze door FF geblokkeerd zijn, dit zal ook door FF aangegeven worden, maar dit kan men aanpassen in de instellingen. echter wel op eigen risico! In de gewone instellingen zal men deze mogelijkheid niet kunnen vinden wel door het volgende in de adresbalk in te typen (volgt na eerst een klein stukje uitleg).

Add-on-ondertekening negeren (gevorderde gebruikers): u kunt deze instelling negeren door de voorkeur "xpinstall.signatures.required" te wijzigen naar false in de Configuratie-editor van Firefox (de pagina about:config). Voor wijzigingen die met de configuratie-editor zijn aangebracht is geen ondersteuning beschikbaar, dus gebruik dit op eigen risico.

Het wijzigen gaat als volgt: typ about:config in de locatiebalk(adresbalk) en druk enter - nu zou u een waarschuwing moeten te zien krijgen, lees deze en als u besluit om verder te gaan drukt u op de blauw gemarkeerde tekst - nu komt men in het configuratie bestand alwaar men dan zakt tot men de lijn tegenkomt van xpinstall.signatures.required waarvan u de 4e kolom verander van true naar false door deze te selecteren en er daarna rechts op te klikken en voor omschakelen te kiezen. Opslaan kan men niet maar de veranderen blijft gewoon staan, sluit nu gewoon FF af en restart. De aanpassing is nu gebeurd.

bewerkt door Trizomu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Bedankt voor alle uitleg Trizomu.

Als ik tijd heb, vanavond of morgen, ga ik het allemaal eens goed doorlezen en uitproberen.

Gr. Rik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Sorry voor de dubbelpost.

Maar ik heb nu al mijn PC's overgezet naar Firefox 64-bits.

Werkt heerlijk, je merkt eigenlijk niets... :D

Wat zouden de voordelen kunnen zijn, die je wel merkt??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Al is het niet meteen duidelijk, en Mozilla geeft het zelf aan dat er in de werking tussen 32 bits en 64 bits weinig verschil zit, maar FF werkt wel beter samen met 64 bits systemen. Ook is er eigenlijk niets te zien dat het een 64 bits is, het is bv enkel te zien indien men een kijkje neemt in Revo, om het zogezegd te verwijderen, dat men ziet dat het wel degelijk een 64 bits is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Heb de 64bits nu een paar dagen draaien. Werkt goed maar ook ik merk weinig verschil met de 32bits versie. En inderdaad is nergens te zien of te lezen dat het de 64bits versie betreft.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Effe tussendoor, dank je wel Trizomu voor alle tekst en uitleg! :goed:

Firefox draait hier nog steeds als een zonnetje!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...