Spring naar bijdragen

Utorrent gaat gebruikers geld vragen


Trizomu

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59

Populaire Bittorrent-software overweegt gebruikers te laten dokken. Krijgen gratis illegale downloads opeens een prijskaartje?

Maandelijks gebruiken ruim 150 miljoen mensenUtorrent om bestanden te downloaden. De gratis software is erg populair, mede omdat het programma niet veel werkgeheugen inneemt. Maar BitTorrent Inc, het bedrijf achter Utorrent, denkt nu na over nieuwe vormen van inkomsten.

"Om eerlijk te zijn: we zijn nooit tevreden geweest met dit verdienmodel. Het zorgt voor compromissen die de gebruikerservaring benadelen. We willen een model vinden dat waarde biedt voor zowel de gebruiker als de software. Daarom zoeken we naar nieuwe manieren", aldus Utorrent. "Onze gebruikers krijgen binnenkort duidelijke opties om Utorrent te steunen, en voor ieder budget."

Onder andere TorrentFreak denkt dat de software een premium-abonnement gaat invoeren, waarbij gebruikers kunnen betalen om extra functionaliteiten te krijgen. BitTorrent Sync, de clouddienst van het bedrijf, hanteert een soortgelijk verdienmodel. Utorrent zegt de komende tijd te gaan experimenteren met verschillende manieren om extra inkomsten te genereren.

Advertenties en bitcoins minen

Het is niet de eerste keer dat BitTorrent geld probeert te verdienen aan Utorrent-gebruikers. Zo toont het programma advertenties tijdens het downloaden van torrents en bundelt BitTorrent ook regelmatige software met Utorrent. Dat laatste valt niet altijd goed, want Utorrent kwam recentelijk in opspraak doordat het software bundelde die op de achtergrond bitcoins minede - het technologische proces om bitcoins te creëren. Dat proces vergt echter veel rekenkracht, waardoor computers met Utorrent erg traag werden.

Op dit moment is er al een premium-variant van Utorrent beschikbaar: Utorrent Pro, dat 19,95 dollar per jaar kost. De software biedt een geïntegreerde torrentzoekmachine, automatische virusscanner en de mogelijkheid om video's tijdens het downloaden te streamen. De Pro-variant levert waarschijnlijk te weinig op, omdat BitTorrent Inc met andere vormen van inkomsten gaat experimenteren.

RTL Z / Daniël Verlaan

Bron: http://www.bright.nl...ers-geld-vragen

door Daniël Verlaan, 24-08-2015 16:31

Ook te vinden op : https://torrentfreak...iptions-150823/

UTORRENT EXPLORES OPTIONS TO MAKE USERS PAY

BREAKING

The uTorrent team may switch to a new revenue model where it will ask users for money. The company says it will test several alternatives during the weeks and months to come but ensures that there will options for every budget.

utorrent-logo-new.jpgWith roughly 150 million monthly users uTorrent is by far the most used BitTorrent client.

This dazzling number is a dream for most software companies as it presents major revenue potential. The problem is, however, that uTorrent is free.

In recent years uTorrent’s parent company BitTorrent Inc. has monetized the client through advertisements and bundled software. This works, but it’s also an annoyance for users and the company itself, as it associates the torrent client with riskware.

If it’s up to the uTorrent team, the added software will soon be a thing of the past. Over the past several months the people at BitTorrent Inc. have been discussing the possibility of replacing this revenue stream.

“Specifically, we want to find a way to improve uTorrent for our customers while financially supporting the amazing team that works every day to make uTorrent great.”

The uTorrent team says that it’s never been happy with the bundled software approach and wants to try alternatives during the weeks to come.

“As you know, uTorrent is a free piece of software. To support it, we use bundled software and offers to offset the cost that would otherwise be paid directly by the user,” they note.

“We’ve never been satisfied with this revenue model. It requires compromises that detract from a premium user experience. We want to find a model that adds value to our product and our users. We want to find a better way.”

What the alternatives might be is not yet clear, but the uTorrent team says it will be testing a few options during the next few weeks and months.

In doing so, their goal is to make uTorrent the best client out there while being transparent about the changes in the revenue model.

In addition the team says that there will be options for every budget. This suggest that uTorrent will start to charge users, at least some of them.

Or to use their own wording: “Provide our users with clear options for supporting uTorrent (with options for every budget)”

utorrmove.png

While we can only speculate for now, one option could be to ask for a monthly, yearly or even a lifetime subscription fee for future versions of uTorrent. With 150 million users, this can be quite profitable even if it costs as little as 99 cents per year.

A similar subscription (but more expensive) model is already in use for BitTorrent Sync, which is developed by the same company.

Another alternative is a significant fee for a lifetime subscription/license, but this may be too much of a hurdle for the average torrent user, so that seems less likely.

Similarly, a voluntary “donation” based revenue stream seems destined to fail, as previous experiments have shown that torrent users are generally hesitant to contribute freely.

Alternatively, BitTorrent Inc. may come out with a trimmed down version of the client with more limited functionality. Users could then upgrade this to a standard version if they choose to pay for it.

Again, we can only speculate for now, but the fact that the uTorrent team is hinting at asking users for money is destined to cause a heated debate.

We contacted BitTorrent Inc. for additional details but haven’t heard back from the company at the time of publishing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  263
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  14-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  33

Neeeeeeeeeeeee!

Toch maak ik nog altijd wel gebruik van bittorent omdat sommige series van popcorntime of showbox slechte ondertiteling hebben. En ik download dan ook Nederlandse films hiermee. Dus zou wel erg jammer zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 263
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

uTorrent was mijn tweede torrent client na Bittornado. Eigenlijk altijd ok geweest en gewerkt met de oudere versies. Ik zeg, gewoon niet updaten ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59

Ik werk reeds jaren met Utorrent, buiten een paar probeersels met andere maar snelle terug naar Utorrent, tot mijn tevredenheid en dit zeker omdat er geen enkele mogelijkheid is tot het openzetten (of beschikbaar zetten) van mappen. Ik weet wel dat andere torrent-programma's de mogelijkheid hebben om dit te beperken of uit te schakelen maar uit gemakzucht (en luiheid) blijf ik bij Utorrent.

Zoals ik begrijp zou de basis zoals die nu is niet gewijzigd worden, alhoewel men weet nooit in het internetlandschap, en gratis blijven maar zullen er bij (of zouden er bij) volgende grotere update's geen extra mogelijkheden bijkomen in de free version en zouden die dus enkel terbeschikking gesteld worden bij een betalende versie. Net zoals bij andere programma's die een free en betalende versie hebben, wil men meer mogelijkheden dan zal er geld moeten op tafel gelegd worden (al zal men hier wel geen hoge bedragen vragen omdat men anders de kans zou kunnen lopen dat het programma gebruikers zou kunnen hebben).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

Mwah als dat doorgaat, stap ik over van uTorrent naar qBittorrent.

Dat vind ik imo ook een goeie client!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

qBittorrent kon ik nog helemaal niet. De site ziet er goed uit, en de screenshots ook. Lijkt al een leuk alternatief voor uTorrent! Bedankt voor de tip.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.232
  • Waardering:   66
  • Prestatiepunten:  301
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-11-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30

qBittorrent kon ik nog helemaal niet. De site ziet er goed uit, en de screenshots ook. Lijkt al een leuk alternatief voor uTorrent! Bedankt voor de tip.

Graag gedaan, ik ken qBittorrent ook niet zo erg lang.

Ik kwam deze client eens tegen tijdens het zoeken naar alternatieve clients.

Voordeel is wel, qBittorrent heeft geen reclame!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 66
  • 1,2k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59

Hoewel Utorrent nog niets te maken heeft met betalend zijn lijkt dit me een mooi alternatief en ga ik het een kans geven om eens te proberen, zeker omdat ik tot mijn tevredenheid nog verschillende programma's gebruik van Sourceforge. Maar om meteen om te schakelen? We zullen het eens testen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  52
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-04-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

uTorrent is bagger als je het mij vraagt. :ziek:

Blijf je het gebruiken, niet updaten of een oude release gebruiken.

Er zijn veel goede torrent apps. De beste vind ik qbittorrent

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 52

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Deze Qbittorrent is een vrij nieuwe torrentclient. Ik zie deze de laatste tijd steeds meer opduiken in mijn torrentclient. Zelf gebruik ik uTorrent versie 1.6 of versie 1.8.5. Op deze site zijn deze makkelijk te vinden. Heb zelf verder geen ervaring met Qbittorrent.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

http://www.duken.nl/wp-content/uploads/2011/07/utorrent-DukeN-NL.exe daar is ook nog 1.x te vinden ;) volgens mij 1.7. :D
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Is versie 2.2.0.23071 :) Maar daardoor niet minder interessant. Thanks Duken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Gast Avenue 17

    Gast Avenue 17

    Geplaatst

    The charming answer

    Drifter

    Geplaatst

    Hierbij nog 10 Toppers als aanvulling op bovenstaande Gratis Games Fall Guys: Ultimate Knockout Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Ook na de hype is Fall Guys een geweldige partygame. Met honderd man door een hindernisbaan vol draaiende hamers, sloopkogels en vliegende platformen stormen is natuurlijk een recept voor ultieme chaos. Dankzij de logge physics en merkwaardige besturing kun je eigenlijk ook niet boos worden als je vlak voor de finish van de baan wordt ge-yeet. Honkai: Star Rail Platforms: PlayStation 5, Android, iOS en pc Onze Kamal is nog steeds verslingerd aan de gratis, strategische rpg Honkai Star Rai. Voor deze game laten we dan ook hem aan het woord: “Als ik Honkai: Star Rail zou moeten samenvatten: het is een van de meest gedetailleerde rpg’s, die maar blijft verrassen. Als je Genshin Impact speelt, weet je al hoeveel passie miHoYo in zijn games stopt. Honkai: Star Rail is geen uitzondering. Ik ben sinds dag één een megafan en kan de game aan iedere fan van rpg-games aanraden.” Nou, duidelijk dus. Overwatch 2 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Nintendo Switch en pc Overwatch 2 stelde bij verschijning behoorlijk teleur. De singeplayercampagne ontbrak (en is inmiddels geannuleerd), de game was niet bijster veel veranderd ten opzichte van het eerste deel en personages vrijspelen kost veel speeltijd óf geld. Nu spelers elk nieuw personage direct kosteloos ontvangen, is Overwatch 2 een stuk beter om gratis te spelen. Bovendien is Blizzards hero-shooter na al die jaren gestroomlijnder en gevarieerder dan ooit. Marvel Snap Platforms: Pc Er zijn talloze mobiele games, maar Marvel Snap verdient absoluut een vermelding. Het heeft alles wat je wilt van een gratis cardgame: een eerlijk verdienmodel, simpele regels en een fantastische presentatie. Even een online potje spelen is eenvoudig, en het introduceert het grote publiek op een leuke manier aan minder bekende helden. Dota 2 Platforms: Pc Vaak wordt Dota 2 de ingewikkeldere tegenhanger van League of Legends genoemd, maar dat is voor de community zelf vloeken in de kerk. Alleen al omdat alle helden bij aanvang gratis beschikbaar zijn, in tegenstelling tot League. Bovendien is de gameplay nóg strategischer ingestoken, met een strenge doch bevredigende leercurve voor nieuwkomers. Spelunky Classic Platforms: Pc In Spelunky is elke stap voorwaarts een risico, terwijl je een weg graaft door de ondergrondse gangen. Spelunky HD en Spelunky 2 zijn wellicht betere opties, maar als je de bikkelharde roguelike-platformervaring van Derek Yu’s franchise in z’n meest pure vorm wil beleven, dan is het origineel nog altijd een goede optie. Counter-Strike 2 Platforms: Pc Hoewel niet iedereen tevreden is over de veranderingen in Counter-Strike 2 ten opzichte van Global Offensive, kun je eigenlijk niet om de game heen. Al jarenlang is het de gouden standaard voor competitieve shooters die draaien om pure reflexen en strategie. Daarbij is de balans nog steeds uitstekend, en hebben maps een welkome grafische make-over gekregen. Geef het nog even, en dan is Counter-Strike weer helemaal terug op het oude niveau. De Sims 4 Platforms: PlayStation 4, Xbox One en pc Je bent een fortuin kwijt als je alle Sims 4-uitbreidingen wilt aanschaffen, maar gelukkig is de basisgame gratis. Toegegeven: de meeste spelers willen waarschijnlijk van start met een of twee uitbreidingen, maar de game is ook prima op zichzelf te spelen. Final Fantasy 14 Platforms: PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en pc Final Fantasy 14 betreft één van Square Enix’ grote comebackverhalen. Inmiddels is het een van de populairste mmo’s ter wereld en met elke uitbreiding steeds completer. Sommigen claimen zelfs dat de mmo de beste Final Fantasy-verhalen tot op heden bevat. De game is nu gratis te spelen tot en met level 70, waarbij spelers kunnen kiezen uit 16 verschillende jobs. Doki Doki Literature Club Platforms: Pc Je voelt je in de maling genomen wanneer Doki Doki literature Club van een datingsim verandert in een horrorgame. Hoe en wat is beter om zelf te ontdekken, maar het is goed om te weten dat er inmiddels een Plus-versie van de game met meer content is verschenen. Maar voor de meesten is het origineel een hele goeie gratis game.

    Drifter

    Geplaatst

    Beste @knabbel, er is door @Mafketel een reactie geplaatst met een linkje naar een overzicht van 10 Seedbox providers. Als je die link opent kan je zelf bij elke provider even checken of de mogelijkheid er is om met een Paysafecard te betalen. Het is natuurlijk heel fijn om een kant en klaar lijstje gepresenteerd te krijgen, maar je kan natuurlijk zelf ook iets doen.
  • Recente prestatie

    • Victoroql heeft zojuist een badge verdient
      Eén maand actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

    Deze week heeft niemand nog waardering gekregen.

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...