Spring naar bijdragen

Torrent website beheren en maken?


B@fman

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  52
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-04-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Vraagje, puur hypothetisch natuurlijk...

Stel, ik zou een eigen torrent site willen opzetten en heb slechts enkele honderden euro's per maand te besteden.

Wat is de beste software? Welk hostingbedrijf is passend, betrouwbaar en draagt nooit klantgegevens over?

Welke domeinnaam extensie is het meest betrouwbaar op langere termijn? .com, .cz, .so, etc?

bewerkt door Duken
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 52
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hypothetisch zou het volgens mij kunnen met de software http://www.btiteam.org/index.php/topic,25104.html

;)

Verder heb ik erg eigenlijk helemaal geen kennis er ervaring van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  52
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-04-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Oke, bedankt.

Ik ga er voor de grap eens naar kijken local.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 52

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Scripts zijn (als je goed zoekt) wel te vinden op het net. Verder zal je een servertje moeten huren en bij voorkeur nog een 2e server die als beveiligingsserver fungeert. Een domeinnaam en Whois registratie zijn ook de kosten niet. Dus met die paar honderd euro per maand moet je een eind komen. Natuurlijk zal je de site nog wel moeten vullen. Hiervoor heb je natuurlijk een beetje snelle uploadverbinding nodig of je werkt met een seedbox en/of uploadserver. En als je een beetje hulp met het plaatsen van torrents wilt hebben zal je sommige uploaders ook moeten voorzien van een seedbox of servertje.

Een server kan je het beste huren bij een host van buiten de EU. Dan is het wat moeilijker voor bepaalde instanties om je gegevens op te vragen bij de server host. Maar uiteindelijk lukt het ze toch wel. Bepaalde instanties dreigen bij de server host met een kort geding en 9 van de 10 hosts gaan gelijk overstag. Als je mazzel hebt zetten ze alleen je site offline. Heb je pech dan gaat je site offline én zijn je gegevens bekend. Wil je ook nog een donatiesysteem willen draaien dan wordt het al helemaal link. Via een donatie komt men ook aan je gegevens door de betaaldienst aan te schrijven en ook weer te dreigen met een rechtszaak. Dat is meestal genoeg voor zo'n betaaldienst om je account en tegoeden te bevriezen en je gegevens door te spelen aan Br##n.

Weet waar je aan begint...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  52
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-04-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt! Ik heb mij er redelijk in verdiept, interessant.

Maar het is meer dan lastig, met name het verdienmodel, je moet mensen kennen.

Ik zal Timmetje geen extra werk geven. Ik begin wel een nieuwsserver dienst in een land zonder DCMA e.d.. ;P

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 52

  • Bijdragen:  52
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-04-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Vraagje, is er een usenet (backbone) provider die op reseller basis werkt en waar je weinig last hebt van DCMA en take down notice?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 52

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Denk niet dat die er zijn. Alle usenet providers vallen onder dezelfde regelgeving. En die zal lastig te ontduiken zijn. Dat zal altijd een strijd blijven tussen auteursrecht hebbende en de verspreiders ervan. Sinds de DMCA is men verplicht te reageren op Notice and Takedown en de betreffende bestanden te verwijderen van hun servers. Doen ze dit niet dan staat voor de auteursrecht hebbende de deur open voor gerechtelijke stappen. Notice and Takedown gebeurt ook op de filesharing maar het is vaak lastiger om de verspreiders ervan aan te pakken. Maar omdat die bestanden verspreid worden via online storage servers (cloud servers) worden ook die server hosts aangeschreven. Ook dan zullen de betreffende bestanden verwijderd moeten worden. Dit zijn hele grote organisaties en netwerken waarop de FBI al jaren jacht maakt (bijvoorbeeld Kim Dotcom van Mega Upload). Zij faciliteren cloud servers waarop de bestanden geplaatst worden. Deze informatie verspreiden ze weer via filesharings sites waar je de nodige reclame door je strot gedrukt wordt. Downloaden in "Free mode" heeft teveel beperkingen dus moet je eigenlijk wel een abootje nemen op zo'n cloud server. Dan kan je met volle snelheid downloaden. Abootje kost ca. 10 Euro of Dollar per maand. Betalen via iDeal kan meestal niet dus als je mazzel hebt kan je met Paypal betalen, anders zal je een Paysavecard tegoed moet kopen (met online account of met pre-paid tegoed die je haalt bij de sigarenboer), je creditcard moeten gebruiken of via Bitcoin betalen. Hoewel het in sommige gevallen handig is om Bitcoin tegoed te hebben, is het wel een ingewikkelde materie. Heeft mij ook een hele tijd gekost voordat ik een beetje door had hoe dat werkte. Maar het is wel de veiligste betaalmiddel op dat soort sites. Momenteel worden de meeste filesharings sites gerund door Russische bendes waarvan je niet wilt dat die jouw creditcard gegevens krijgen... Maar de nieuwste releases vind je meestal wel als eerste op dit soort sites.

Blijven torrents over. Die zijn niet offline te halen omdat de bestanden niet online staan. Deze worden door de gebruikers aan elkaar gedeeld.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedank voor de informatie Renee, dat vind ik ook erg handig om te weten! :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  52
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-04-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ook namens mij bedankt, Renee.

Ik denk dat ik toch eens ga zoeken naar een goede usenet reseller.

De markt is verzadigd, er zijn erg veel usenet providers in Nederland.

Het aantal mensen dat een nieuwsserver gebruikt neemt af dankzij torrents en app's zoals popcorn.

Qua marketing zou niemand er in stappen maar ik heb een manier om heel makkelijk en heel snel een klantenportefeuille op te bouwen.

Mijn vraag, kent iemand de usenet resellers? Ervaringen? :gek: (eindelijk een emoticon gevonden die echt op mij lijkt)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 52

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

News-Service.com is een reseller. Aanmelden gaat volgens mij alleen via contact.

Wellicht dat je daar iets mee kan :)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  52
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-04-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ziet er nogal smurfenstein uit, ook wat ik over ze lees dude.

En wat ze zelf schrijven op hun website/blog is ook niet denderend....

UNS heeft tot nu toe mij voorkeur. (o.a. Usenet Server, Eweka, Pure Usenet gebruiken de backbone van UNS)

Iemand? Meedenken is altijd welkom. :gek: (vaag, nog nooit een emoticon gezien waar ik zo erg op lijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 52
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  52
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-04-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Wij zijn er helemaal uit! Bedankt dames en peren. :lol:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 52
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  52
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-04-15
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Is het nou wel of niet verboden om te linken naar auteursrechtelijk beschermd materiaal?

Als het (nog) niet verboden is, dan kan toch iedereen een .nl aanschaffen en een torrent zoekmachine opzetten?

FTD en co hebben de boel toch gesloten verwegen het gewaffel omtrent 'hotlinken'?

Is het nou wel of niet verboden? :zoeken: Ik snap er niets meer van.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 52
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Is het nou wel of niet verboden om te linken naar auteursrechtelijk beschermd materiaal?

Als het (nog) niet verboden is, dan kan toch iedereen een .nl aanschaffen en een torrent zoekmachine opzetten?

FTD en co hebben de boel toch gesloten verwegen het gewaffel omtrent 'hotlinken'?

Is het nou wel of niet verboden? :zoeken: Ik snap er niets meer van.

Het is (ik denk een jaar na jou bericht van nu.nl) verboden. Linken of verwijzen naar beschermd materiaal mag (volgens) mij helemaal niet meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...