Spring naar bijdragen

EMET 5.1 gebruiken op Windows 8.1 (Enhanced Mitigation Experience Toolkit)


Trizomu

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Ik denk wel dat het hier thuishoort, al ben ik niet zeker, omdat het toch een bescherming geeft tegen de in dit topic behandelende onderwerpen maar ook tegen exploits.

Tot mijn tevredenheid heb ik steeds gewerkt met Emet 4.1 nu wil ik een nieuwe versie downloaden ( versie 5.1), die te vinden is op https://technet.micr...curity/jj653751 , echter kan ik deze niet downloaden (of windows 10 laat het niet toe).

jj653751.EMET_v2_658x207.png

Ik moet er wel meteen bij vertellen dat de oude versie nog altijd werkzaam is en geen problemen geeft, deze start mee op met het OS, maar de vraag is of iemand ook dit programma standaard heeft opstarten en zo ja of die ook versie 5.1 niet hebben kunnen downloaden.

Ik heb het op verschillende manieren geprobeerd, ook met veiligheden uitgeschakeld, zoals op een standalone pc (met internet verbinding) zowel met een sandbox werkzaam als zonder. Of zou het gewoon niet downloadbaar zijn, want het lukt me ook niet in W 8.1 Update, maar dan vraag ik me af waarom het aangeboden wordt door MS. Er staat wel dat het enkel werkzaam (of ondersteuning bied) tot W 8.1, maar waarom werkt versie 4.1 dan wel op mijn W 10?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

EMET 5.1 zou met WIndows 8.1 moeten werken. (wat ik zo lees op het Internet.)

Emet 5.2 is ook uitgebracht, kan je proberen of deze wel werkt op Windows 8.1?

https://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=46366

EMET 5.2 supports the following operating systems and service pack levels:

Client Operating Systems

• Windows Vista Service Pack 2

• Windows 7 Service Pack 1

• Windows 8

• Windows 8.1

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Dat is het nu net dat het wel werkt op W 8.1, althans op mijn VM die met 8.1 draait, maar als ik het wil overbrengen via de sandbox naar de HD van de server wil die niet installeren. en het rare is dat de 4.1 versie van EMET wel gewoon werkt op mijn W 10 (en bescherming bied) wat die volgens MS niet zou kunnen (maar het wel doet) omdat die geen ondersteuning zou bieden voor W 10. Nu heb ik reeds contact opgenomen met MS Europa over dit probleem en is me medegedeeld dat dit probleem gekend is dat er soms installatie's zijn van W 10 die EMET 5.1/5.2 niet willen toelaten om het te downloaden en te installeren, maar dus wel werken met versie 4.1. Er is me ook gevraagd geweest om alle privacy instellingen terug op de manier in te stellen zoals die waren bij de installatie van W 10 en het zo eens te proberen, maar ook dat ging niet zoals het ook bij me niet gaat in save-modus, waar ik (en velen) niet zo een voorstander van ben omdat die teveel gegevens doorsluist naar MS. Trouwens ben ik ook via via te weten gekomen dat het probleem gekend is bij het insiders programma en dat men daar aan het werken is aan een Beta die wel zou moeten toelaten dat EMET gedownload en geïnstalleerd worden, maar dan zou ik me moeten aansluiten bij het insiders programma (ik ik ben nogal huiverachtig tegenover beta's omdat die wel eens stabiele installatie's kunnen om zeep helpen).

Dus zal het behelpen zijn met versie 4.1 maar mocht ik meer informatie bekomen dan deel ik die zeker mede.

Update 11:22h: Probleem opgelost, net mailtje gehad van MS Europa om het eens te proberen met een andere browser (Simpel maar wie denkt daar nu aan, stupid me) dus maar Edge even erbij genomen en die haalde het wel binnen. :D

bewerkt door Trizomu
  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Het probleempje is opgelost hier gaat dus een slotje op, mensen die verdere info willen kunnen die vragen via een PM en indien ik kan helpen zal ik het ook verder doen via die weg of even het topic opnieuw openen.

  • Leuk 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...