Spring naar bijdragen

Video_ts bestanden afspelen via hdmi


Patrickj

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Nu popcorntime.io down is neig ik toch weer naar ouderwets downloaden met nieuwsgroepen omdat ik erg veel actuele serie's volg. Nu vroeg ik me af; zijn die video_ts of .img bestanden ook af te spelen? Dat ik ze dan de via hdmi-kabel op de tv kan zien. Of is dan de enige optie weer branden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Ja hoor, als je bedoeld dat je je laptop via hdmi aansluit op je TV kan je met vlc media player alles direct afspelen. Ook ISO of video_ts etc.

Je kan overigens ook nog gebruik maken van de Popcorn time.Se website.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

bewerkt door DukeNPDA
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Indien u, zoals DukeNPDA zegt, via laptop/desktop werkt en dit doet via VLC dan hoeft u enkel in VLC te selecteren "map openen" (waar de ts bestanden instaan) en op starten te drukken. Bij een ISO bestand is het gewoon bestand selecteren zoals u zou doen met een avi. Dus is het niet noodzakelijk van het te gaan branden op een dvd-schijf, indien u er voor kiest om via een hdmi-kabel te gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Super, bedankt voor jullie reacties!

Is popcorn-time.se wel veilig? Las ergens dat er veel troep mee komt.

En is een externe harddisk aan te raden i.v.m. virussen of iets? Qua ruimte heeft de laptop 500gb dus ruim genoeg.

bewerkt door Patrickj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Super, bedankt voor jullie reacties!

Is popcorn-time.se wel veilig? Las ergens dat er veel troep mee komt.

En is een externe harddisk aan te raden i.v.m. virussen of iets? Qua ruimte heeft de laptop 500gb dus ruim genoeg.

Uit (be)veiligheids overwegingen is het steeds beter gebruik te maken van een externe HD, zeker indien er iets zou gebeuren met de interne hd van de pc dan zal u de eigen date (en andere file's) nog in het bezit hebben. Persoonlijk kan ik zeggen dat ik reeds vele jaren zo werk (beter gezegd vanaf het moment dat er externe hd's beschikbaar kwamen) en dus niet alleen voor backups, en dit niet alleen voor de desktop maar ook voor de laptop. Indien er gekozen wordt voor een externe hd voor de laptop moet er wel rekening gehouden worden (indien de laptop ook mobiel gebruikt wordt) dat de externe hd de stroom kan halen uit de laptop, dit levert dan wel het nadeel op dat de batterij dan niet zolang meegaat dan gewoonlijk. Voor thuisgebruik van een externe hd kan dan anderzijds beter gekozen worden voor een externe hd met een stroomadapter.

Wt betreft het virus gedeelte, je kan ook je antivirus zodanig instellen dat deze ook de externe hd automatisch moet scannen. Dit zowel bij een gewoon gebruik als bij het aansluiten van een externe hd, dit is ook geldig bij een usb-stick.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

En hoe werkt dit precies? Die koppel ik aan mijn laptop(Via een USB kabel?) en dan laat ik via spotnet alle bestanden automatisch in een map op de externe HD komen? En vanaf de externe HD kan ik ze wel gewoon via VLC Media Player afspelen met HDMI-kabel naar mijn tv? En qua back-ups, kan je dat automatisch instellen op bv. 1x per 14 dagen?

bewerkt door Patrickj
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Normaal zit de benodigde kabel er bij aanschaf van een externe HD er bij, normaal kan men in een download programma aangeven waar de gedownloade bestanden moeten terecht komen ipv van op een interne HD geeft men dan de externe HD als locatie aan. Het afspelen via VLC is dezelfde manier als een interne HD, alleen dan dat de bestanden van de externe HD komen, en kunnen ook gewoon via de HDMI-kabel naar uw tv gestuurd worden. Een back-up programma zou normaal gezien idd. moeten kunnen ingesteld worden zodat die op een bepaald tijdstip een de door uw geselecteerde bestanden of map(pen) kan back-uppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Thanks voor je uitleg, ik ga er is 1 bestellen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

http://www.bol.com/n.../#product_title

Is dit een goeie? Of moet er dan nog iets bij?

Ja hoor,dit lijkt me een uitstekende keuze. Ik weet nu wel niet welke Windows versie u heeft maar indien die W 7 (of nieuwer) is zou ik even kijken in wel format die geformatteerd is, indien dit in FAT is zou ik de schijf her-formatteren naar NTFS omdat dit formaat beter geschikt is voor iets grotere files (zoals dvd's) die soms een paar gigs kunnen bedragen. Doe de format voor je er een file opgeplaatst.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Je doelt op de externe harddisk? En hoe kan ik dit zien? En evt. her-formatteren?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Normaal gezien kan dit vanuit de eigenschappen van de (externe) HD waarin men meteen kan zien op welke manier de HD (zowel externe of interne (bij een interne is die meestal reeds aangepast aan het systeem en hedendaags zijn de interne HD's reeds geformatteerd op NTFS) ) en bij het selecteren van formatteren kan men dan het gewenste formaat selecteren. Meestal zal een externe HD geformatteerd zijn op fat32 (dit is een formaat die meestal geen problemen geeft bij eventueel gebruik met een ander OS of een ander OS dat samenwerkt met Windows), het fat formaat kan wel problemen geven indien men file's wil opslaan die groter zijn dan 4 gigabyte en dit heeft men niet bij NTFS). Het formaat NTFS heeft dan wel als nadeel dat het minde goed samenwerkt, op sommige momenten, met andere OS. Dus, zoals eerder gezegd, zorg er voor dat je dit doet voor er file's opgezet wordt.

http://forum.techzine.nl/hardware-componenten/102648/ext-harde-schijf-converteren-van-fat32-naar-ntfs.html hier worden 2 manieren gegeven, met name converteren van fat32 naar NTFS en het effectief formatteren. De meningen verschillen tussen converteren en formatteren, maar als men het heeft over het werken met NTFS zonder enig probleem die eventueel zou kunnen veroorzaakt zijn door het converteren (want dit gebeurd dan niet over de gehele schijf maar enkel voor het MTF gedeelte (waarin de informatie staat over de bestandsindeling van de HD) ) en met het formatteren van de HD naar NTFS heeft men dit niet.

Nog een linkjes waar nuttige info hierover te vinden is:

http://www.zdnet.be/article/73653/externe-harde-schijf-formatteren/

Dit alles is zowel van toepassing op interne HD's, maar die zijn dus de dag van vandaag al aangepast aan NTFS.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je hulp!

Ik heb nog 1 vraag over het afspelen met VLC-media Player. Is het ook mogelijk dat je hem dusdanig instelt dat hij een ondertitelingspoor vasthoudt? Nu moet ik om de 20 minuten bij een film(of om de aflevering bij een serie). Eerst het beeld verkleinen, dan de ondertiteling weer selecteren en het scherm weer vergroten.

Is er toevallig een optie hiervoor?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Bedankt voor je hulp!

Ik heb nog 1 vraag over het afspelen met VLC-media Player. Is het ook mogelijk dat je hem dusdanig instelt dat hij een ondertitelingspoor vasthoudt? Nu moet ik om de 20 minuten bij een film(of om de aflevering bij een serie). Eerst het beeld verkleinen, dan de ondertiteling weer selecteren en het scherm weer vergroten.

Is er toevallig een optie hiervoor?

Laat me toe van eerst te zeggen dat ik dit probleem nog niet tegen gekomen ben, bij mij wordt automatisch het Nederlandstalige ondertitelspoor genomen zodat ik zelden de Nederlandse ondertitels moet apart selecteren. Maar aan de hand van 2 knipsels kan ik wel laten zien hoe VLC bij me is ingesteld.

vlc%252520ondertittels%25252002.JPGzoals u ziet op de eerste foto staat bij mij onder Taal (menu taal) auto dit kan gewijzigd worden naar het Nederlands indien men dat wil. Hoe bereikt men dit menu? Ga naar Extra en kies daar onderaan voor Voorkeuren

vlc%252520ondertittels%25252001.JPGOp de 2e foto ziet u mijn instellingen onder Ondertitels/OSD, hier ziet u eveneens dat ik Ondertitels inschakelen aangevinkt heb maar dat er bij Taal ondertitel (voorkeurstaal ondertitels) niets ingevuld heb hier zou u eventueel Nederlands kunnen invullen. Dit werkt bij mij ruim voldoende omdat ik ook wel eens films bekijk die niet ondertiteld zijn, Ik kan echter niet beloven dat dit ook bij een ander zo werkzaam zal zijn, of kunnen zijn, daar ieder zijn systeem toch wel een beetje verschild van een ander.

Indien u toch een srt (ondertitelbestand) voor Nederlandse ondertitels handmatig zou willen selecteren, of bekijken om zeker te zijn dat de juiste zijn geselecteerd) kan dat via de selectie Ondertitels en uit het menutje gaat u met de muis over ondertitelspoor ziet u welke ondertitels die zijn geselecteerd, is er geen geselecteerd dan dient u waarschijnlijk die nog toe te voegen. Het is bijna dezelfde methode: ondertitelspoor maar dan selecteert u ondertittelbestand toevoegen , normaal zou u in de map moeten terecht komen waar de film zich bevind. Hier zijn verschillende mogelijkheden, dit aan de hand hoe de hele mapstructuur is opgebouwd, soms zitten er srt bestanden bij (niet van toepassing bij dvd bestanden) in de map waar de film zich in bevind en soms zitten die in een andere map. Zitten die in een andere map dan kan u nog altijd in hetzelfde venster naar de map gaan waar de srt bestanden zich bevinden en selecteert u de voor u geschikte taalbestand en die zou dan moeten zichtbaar zijn in Ondertitelspoor.

Bij een gewone dvd-rip zou u normaal de keuze moeten maken zoals men gewoon zou doen zoals bij het afspelen van een gewone dvd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goede bijdrage Trizomu.

+ rep 1 :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Mijn interface ziet er iets anders uit, maar ik hoop dat als ik voorkeurstaal ondertitels op NL zet hij ze automatisch pakt, binnenkort is testen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!

Mijn interface ziet er iets anders uit, maar ik hoop dat als ik voorkeurstaal ondertitels op NL zet hij ze automatisch pakt, binnenkort is testen!

Mocht er nog iets zijn betreffende dit onderwerp dan hoeft u dit juist maar te plaatsen, ik blijf voorlopig nog deze threat (topic) volgen. Alle info is met plezier gegeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Mooie tutorial Trizomu. Hier ga je een hoop mensen bij mee maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...