Spring naar bijdragen

Hoe kan ik bepaalde ondertitels afdekken en nieuwe erover plaatsen?


sjako

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  123
  • Waardering:   11
  • Prestatiepunten:  403
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  23-02-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo allemaal.

Ik heb een Franse oldtimer film waarin ook heel af en toe italiaans wordt gesproken.

Deze zinnen ( in de gehele film ongeveer 25 zinnen ) zijn bij de productie al ondertiteld in het Frans en niet te verwijderen omdat ze ingebakken zijn.

Nu heb ik ook een SRT file in het Nederlands voor deze film die ik er in wil zetten.

Omdat het erg storend is om af en toe zowel Franse als Nederlandse ondertitels door elkaar en over elkaar heen te zien, zou ik graag de ingebakken Franse regels afdekken met een zwart balkje.

Als ik dan mijn ondertiteling er in zet heb ik geen last meer van die Franse.

Het moet op een of andere manier kunnen, want ik zie het wel meer in oude films, maar ik heb totaal geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen.

Ik hoop dus dat iemand van jullie er meer van af weet dan ik en deze kennis wil delen,

waarvoor bij voorbaat al hartelijk Dank.

sjako.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 11
  • 123

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hoi Sjako,

Heb weinig tot geen verstand van videobewerking maar om een zwarte balk onderin te creëren zal je met een videobewerking programma aan de gang moeten, zoals Pinnacle. Maar ik denk dat het wellicht ook mogelijk is met een programmaatje zoals ConvertXtodvd. Dit is een programma waarmee je alle soorten videobestanden kan converteren naar DVD formaat (VIDEO_TS). Daar kan je ook een SRT bestandje aan toevoegen met bijvoorbeeld de Nederlandse ondertiteling. Tijdens het converteren zal deze ondertiteling hardcoded ingebakken worden. Voordeel van het toevoegen van ondertiteling is dat je bij de instellingen van ConvertXtodvd kan instellen hoe de ondertiteling moet weergegeven worden. Je kan dan ook de achtergrond bepalen. Als je die achtergrond nou zwart maakt is de NL ondertiteling sowieso beter te lezen en wordt automatisch de Franse ondertiteling bedekt door de zwarte achtergrond. Misschien kan je de achtergrond nog iets transparant instellen zodat de zwarte achtergrond niet te aanwezig is.

Nogmaals, geen ervaring hiermee, maar ik zou eens gaan experimenteren met ConvertXtodvd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Misschien kan u even hier http://nl.wondershare.com/mp4/voeg-srt-toe-aan-mp4.html kijken en bied dit een mogelijke oplossing.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...