Spring naar bijdragen

Popcorntime met VPN verbinding gebruiken


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goedemorgen,

Ik gebruik nu weer een tijdje popcorn time maar wil dit graag met VPN gaan doen voor de veiligheid.

Heeft iemand een goed alternatief dat niet te duur is?

En hoe werkt zo'n VPN precies? Moet ik dan eerst een VPN verbinding maken en daarna bv. popcorntime openen?

Of moet ik in popcorntime iets doen?Of is een registratie voldoende en pakt hij deze automatisch?

Heb er 0,0 ervaring mee dus hoor graag van jullie!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Beste, Patrickj

Ikzelf kan u maar een gedeeltelijke antwoord geven op u vraag, met name juist over het gedeelte van

hoe werkt zo'n VPN precies?

Een Virtueel Particulier Netwerk of Virtueel Privénetwerk (Engels: Virtual Private Network, VPN) is een goedkope manier om een Wide Area Network (WAN) uit te bouwen met behoud van vertrouwelijkheid over een bestaande verbinding. Hier kan men een onderscheid maken tussen 2 versies, met name de gratis versie en een betalende versie.

1: de gratis VPN

  • Instabiele verbindingen en trage snelheden
  • Verkoop van uw gegevens aan derden zoals adverteerders
  • Plaatsing van java of scripts op uw computer voor advertenties
  • Vaak geen HTTPS-browsen toegestaan
  • Gebruik van onveilige basisprotocollen
  • Geen klantenservice

2; de betaalde versie

  • Eersteklas klantenservice
  • Groot aantal servers op meerdere locaties
  • Meer bandbreedte
  • Gebruik van meerdere apparaten
  • Hoog versleutelingsniveau
  • Stabiele en snelle verbindingen
  • Dingen om over na te denken bij de keuze tussen betaald of gratis VPN:

    Het kost geld om een VPN in de lucht te houden. Het is duur om in meerdere landen constant servers te laten draaien. Dus als ze geen geld vragen om hun servers te mogen gebruiken, hoe betalen ze dat dan?


  • Uw bandbreedte verkopen

    Wanneer u verbinding maakt met sommige VPN-aanbieders, zullen ze in werkelijkheid uw computer gebruiken om anderen van bandbreedte te voorzien. Hierdoor wordt uw systeem trager, omdat uw bandbreedte en processors eigenlijk door iemand anders worden gebruikt. Verder is het zo dat als uw computer wordt gebruikt voor illegale activiteiten, u mogelijk aansprakelijk kan worden gehouden voor de inhoud van hun browsegedrag.


  • Datalogs verzamelen

    Sommige bedrijven verzamelen datalogs over uw browsegedrag, appgebruik, dingen die u online koopt enzovoort en gebruiken die gegevens om er zelf van te profiteren of om aan bedrijven te verkopen voor reclamedoeleinden.


  • Advertenties tonen

    Sommige providers passen de VPN-code aan om advertenties te tonen. Ze houden ook hier bij hoe u advertenties gebruikt, zodat de advertenties speciaal op uw browsegedrag kunnen worden afgestemd. Soms kan de code erg op malware lijken, die erg moeilijk van uw computer is te verwijderen zonder een volledige formattering.


  • Uw activiteiten volgen

    Onbetrouwbare bedrijven kunnen zich voordoen als een gratis VPN, om zo al uw activiteiten te volgen en mogelijk toegang te krijgen tot uw gebruikersaccounts, bankgegevens, enzovoort.


  • Over hoe nu juist zo een VPN werkt kan ik u verwijzen naar de volgende link (van WIKIPEDIA) https://nl.wikipedia...iculier_Netwerk of (meer commercieel gericht) https://nld.privatei...s/how-it-works/ op deze laatse site ziet u ook onderaan wat zij vragen aan prijzen / welke technologieën ze gebruiken / Welk OS ze ondersteunen (W 10 Staat er niet bij, maar volgens hun is het wel compatible en zijn ze aan het werk om ook naar dit OS te kunnen opnemen in hun lijst. / in welke landen ze een gateway hebben en hun VPN Features. Echter over het gedeelte van Popcorntime zal iemand anders moeten uitleg geven, ik ken het alleen van naam en gebruik het niet, maar daar zal zeker iemand toe bereid zijn.
  • Ik hoop jou hiermee toch een gedeelte van u vraag te hebben kunnen beantwoorden.
  • Mvg. Trizomu

bewerkt door Trizomu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Alle VPN aanbieders hebben een programmaatje (cliënt) die je moet installeren op je pc. Je maakt bij de betreffende VPN aanbieder een account aan (username + wachtwoord) en sluit een abonnement af. Prijzen verschillen nogal maar voor een beetje goede, snelle en betrouwbare VPN provider betaal je zo'n 9 euro per maand. Als je gelijk een jaarabonnement neemt is dit ongeveer 6 euro in de maand. Heb je een abonnement afgesloten dan start je de VPN cliënt op je pc en log je in met je username en wachtwoord. Eenmaal ingelogd loopt al het internetverkeer via de VPN server en kan je in de cliënt zelf aangeven welk ip (uit welk land) je wilt hebben.

Ik heb zelf een abootje bij Ipvanish. Maar er zijn tientallen aanbieders.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  1.573
  • Waardering:   118
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  17-04-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  40

Dit is ook een mooie vpn hoster

Komt bij torrentfreak als een ven de betere uit de bus, net als ipvanish.

Door gebruik te maken van je vpn verbinding kunnen mediapartijen niet zonder poeha zien wat je download / bekijkt op bijvoorbeeld Popcorn time.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 118
  • 1,6k

  • Bijdragen:  427
  • Waardering:   10
  • Prestatiepunten:  317
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  18-01-07
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Bedankt!

Nog een andere vraag. Weten jullie waar de series vandaan komen? (Zoals de films van yts.ag)

Mis namelijk erg veel nieuwe series..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10
  • 427
  • 7 maanden later...

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  16-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

I purchased pia but i faced many problems with it so i switched to purevpn because comparatively pure has more features as well as it's quite cheap. I bought with just $2.49/month.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2
  • 3 maanden later...

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   3
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-12-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

On 1/8/2016 at 7:42 PM, reneetje1969 said:

Alle VPN aanbieders hebben een programmaatje (cliënt) die je moet installeren op je pc. Je maakt bij de betreffende VPN aanbieder een account aan (username + wachtwoord) en sluit een abonnement af. Prijzen verschillen nogal maar voor een beetje goede, snelle en betrouwbare VPN provider betaal je zo'n 9 euro per maand. Als je gelijk een jaarabonnement neemt is dit ongeveer 6 euro in de maand. Heb je een abonnement afgesloten dan start je de VPN cliënt op je pc en log je in met je username en wachtwoord. Eenmaal ingelogd loopt al het internetverkeer via de VPN server en kan je in de cliënt zelf aangeven welk ip (uit welk land) je wilt hebben.

Ik heb zelf een abootje bij Ipvanish. Maar er zijn tientallen aanbieders.

Ik maak zelf nu al bijna een jaar gebruik van Goose VPN (https://goosevpn.com/nl) en die is maar 3 euro per maand. Gewoon snelle VPN verbinding en ik had van te voren ook nog een aantal keer een DNS leak test gedaan om te checken of mijn IP gegevens verborgen bleven. Voor de rest ben ik niet een expert op dit gebied :P, maar heb wel het idee dat ik een betrouwbare provider heb. Ik gebruik het met name voor Popcorn Time maar ook wel eens voor Netflix.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3
  • 2
Gast ĐiŝaŝteɍƵaƞƴ
Op 12/1/2016 om 10:19 zei ThierryTVP:

Ik maak zelf nu al bijna een jaar gebruik van Goose VPN (https://goosevpn.com/nl) en die is maar 3 euro per maand. Gewoon snelle VPN verbinding en ik had van te voren ook nog een aantal keer een DNS leak test gedaan om te checken of mijn IP gegevens verborgen bleven. Voor de rest ben ik niet een expert op dit gebied :P, maar heb wel het idee dat ik een betrouwbare provider heb. Ik gebruik het met name voor Popcorn Time maar ook wel eens voor Netflix.

Nouja ik heb een gratis jaar abo gekregen bij CyberGhost VPN, dusja altijd baas boven baas he :P Heb hem wel zo ingesteld dat hij alleen de VPN voor qbittorrent gebruikt aangezien sommige website eisen dat je met je eigen IP inlogd en dan wil ik niet het risico lopen dat ik per ongeluk die site laad met mijn VPN :)

Over het algemeen is het grootste verschil tussen VPN providers, hoeveel en waar ze de servers hebben staan, en natuurlijk of ze logs bijhouden (Dit wil je vermijden). Voor de verbinding kun je het beste gewoon altijd OpenVPN gebruiken dat werkt simpel en veilig en word eigenlijk door alle VPN's ondersteunt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...