Spring naar bijdragen

Lage download bij P2P Cliënten


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-02-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Klein foutje in het onderwerp, het moe(s)t wezen 'Lage upload bij P2P Cliënten'.

Beste Duken,

Ik ben sinds een half jaar klant bij Vodafone, en alles draaide in het begin soepel (dus ook P2P).

Nu sinds een maand heb ik last van extreem lage upload snelheid via alle programma's die draaien met het P2P Protocool!

Normaal gesproken zit ik op een redelijke snelle verbinding van 5.7/5.9 Mbits (t.o.v 50MB Down&Up), maar toen m'n Draytek Vigor2132F raar deed omtrent kanalen en ik het een reset gaf ligt mijn upload

telkens tussen de 1.0 & 1.1 Mbits.

Ik weet nu niet of het komt vanwege het Downloadverbod die van kracht is (zelf maakt het me weinig uit), maar persoonlijk heb ik zo raar gevoel dat mijn provider de boel lager gezet heeft.

De download snelheid is nog steeds zoals bovenstaand vermeld is maar alleen m'n upload ligt laag.

Nu heb ik het maar moeten doen met een Seedbox maar dat is alleen maar extra kosten die ik niet telkens wil maken.

Zelf heb ik contact opgenomen met m'n provider onder de mom: Lage snelheid, maar alles wat hun ook deden of probeerden bleef bij het zelfde effect en lage upload snelheid.

Port openzetten heeft geen invloed op de snelheid en ik heb zelf alles al geprobeerd maar ik kom maar niet verder en wat ik ook doe het werkt simpelweg niet.

Welk programma is ook gebruik om m'n torrent's mee te downloaden en te delen blijft resulteren in de upload snelheid van 1.0/1.1 Mbits.

Ieder advies zal op dit moment welkom zijn. Desnoods via T.V onder de voorwaarde dat de persoon te vertrouwen is en weet wat hij of zij doet!

Met vriendelijke groet,

Wolfgang

bewerkt door Wolfgang28
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2
  • Reacties 2
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen


  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Laat ik eerst zeggen dat ik als Belg zijnde niet echt weet of de voorwaarden van de geleverde diensten in Nederland dezelfde zijn als in België, maar wat ik wel weet is dat de down- upload snelheden ietwat gelijke trend zouden houden.

Het downloadverbod die van kracht is heeft volgens mijn weten hierop geen invloed, daar dit anders zou gaan betekenen dat ook officiële downloads hieronder zouden gaan lijden en dit globaal gezien ook zou kunnen gelden voor streamingsdiensten. Wat ik wel begrijp is dat het downloadverbod enkel zou van toepassing zijn op iemand (mensen), zoals het woord zelf zegt, die illegale content/software binnenhaalde via p2p of andere manieren.

Aan de hand van de door u aangegeven tekst kan ik zien dat u upload snelheid vrij normaal is, althans naar Belgische normen, wat u eventueel wel zou kunnen doen is in uw instellingen de instelling voor het uploaden op onbeperkt zetten maar doe dit dan ook voor het downloaden. Ieder p2p cliënt heeft hiervoor een andere cijfer, bij Utorrent (familie van Bittorrent, dus alles wat betrekking heeft of op deze familie) is dat het cijfer 0 bij Deluge (hier heb ik het nog over gehad in een ander topic) is dit het cijfer -1 (dus een negatief cijfer) hierbij moet ik vermelden dat een hoger negatief cijfer geen nut heeft.

Het is wel zo dat het kan dat providers andere dingen voorrang geven tegenover p2p en dat dit een andere verhouding zou kunnen geven in de dal-uren en piekuren waardoor de eventuele upload snelheid lager zou kunnen te komen liggen. Dit lijkt me toch een ietsje pietsje onwaarschijnlijk.

Ikzelf zit thuis met een xxl verbinding, als ik de juiste naam zou moeten gaan uitleggen is het bijna niet meer begrijpelijk met de vele soorten abbo's die er zijn en dat zal waarschijnlijk in Nederland niet anders zijn.

Bij seedboxen kan dit wel ergens anders gaan liggen, maar hier heeft men het meestal over een betalende dienst, omdat men hier kan gaan spreken over andere snelheden en verbindingen. Ik zou me dus niet al te veel zorgen gaan maken, ik kom meestal ook niet over een snelheid van 1.5 Mbits per upload.

Mvg. Trizomu

bewerkt door Trizomu
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  2
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  02-02-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Laat ik eerst zeggen dat ik als Belg zijnde niet echt weet of de voorwaarden van de geleverde diensten in Nederland dezelfde zijn als in België, maar wat ik wel weet is dat de down- upload snelheden ietwat gelijke trend zouden houden.

Het downloadverbod die van kracht is heeft volgens mijn weten hierop geen invloed, daar dit anders zou gaan betekenen dat ook officiële downloads hieronder zouden gaan lijden en dit globaal gezien ook zou kunnen gelden voor streamingsdiensten. Wat ik wel begrijp is dat het downloadverbod enkel zou van toepassing zijn op iemand (mensen), zoals het woord zelf zegt, die illegale content/software binnenhaalde via p2p of andere manieren.

Aan de hand van de door u aangegeven tekst kan ik zien dat u upload snelheid vrij normaal is, althans naar Belgische normen, wat u eventueel wel zou kunnen doen is in uw instellingen de instelling voor het uploaden op onbeperkt zetten maar doe dit dan ook voor het downloaden. Ieder p2p cliënt heeft hiervoor een andere cijfer, bij Utorrent (familie van Bittorrent, dus alles wat betrekking heeft of op deze familie) is dat het cijfer 0 bij Deluge (hier heb ik het nog over gehad in een ander topic) is dit het cijfer -1 (dus een negatief cijfer) hierbij moet ik vermelden dat een hoger negatief cijfer geen nut heeft.

Het is wel zo dat het kan dat providers andere dingen voorrang geven tegenover p2p en dat dit een andere verhouding zou kunnen geven in de dal-uren en piekuren waardoor de eventuele upload snelheid lager zou kunnen te komen liggen. Dit lijkt me toch een ietsje pietsje onwaarschijnlijk.

Ikzelf zit thuis met een xxl verbinding, als ik de juiste naam zou moeten gaan uitleggen is het bijna niet meer begrijpelijk met de vele soorten abbo's die er zijn en dat zal waarschijnlijk in Nederland niet anders zijn.

Bij seedboxen kan dit wel ergens anders gaan liggen, maar hier heeft men het meestal over een betalende dienst, omdat men hier kan gaan spreken over andere snelheden en verbindingen. Ik zou me dus niet al te veel zorgen gaan maken, ik kom meestal ook niet over een snelheid van 1.5 Mbits per upload.

Mvg. Trizomu

Beste,

Ik download nu al een jaar of 6 en ik heb altijd nog Utorrent gebruikt met upload en download snelheid op 0=Onbeperkt te zetten met 90 verbindingen per torrent en geen Snelheidslimiet op uTP of andere soorten restrictie's.

Mijn upload snelheid lag al tijden op 5+ Mbits totdat ik mijn Draytek resette en er blijkbaar een firmware-update kwam vanuit Vodafone (Iets wat door hen vandaag ontkend werd.

Ik heb nog nooit via de Glasvezel verbinding een lagere upload gekregen dan 5.7 Mbits tenzij er een probleem was met een kanaal.

Iets wat ik in het begin hier ook dacht maar van Kanaal 1 tot Kanaal 13 en geen invloed te zien kon ik dat ook uitsluiten.

Zojuist weer een test-upload gedaan tegenover een Seedbox van 1Gbps (Up&Down), maar mijn upload komt alsnog niet hoger dan 1.2 Mbits..

Speedtest gedaan via Glasoperator.nl en daar kwam een snelheid van 48 Mbits Down en 57 Mbits Up uit de bus.

Alsnog geen vooruitgang helaas.. :zielig:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 2

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...