Spring naar bijdragen

VPN CyberGhost en SABnzbd - Port al in gebruik


HSC

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Aangezien er de laatste tijd nogal wat te doen is over veilig downloaden, ben ik aan het kijken of downloaden via een VPN server iets is. Ik heb daarom de gratis versie van CyberGhost geïnstalleerd op mijn Windows 7 desktop.  Het internet werkt, maar SABnzbd werkt niet. Als ik SABnzbd  opstart krijg ik de melding dat poort 8018 al gebruikt wordt door een ander programma. Het wijzigen van het poortnummer levert geen resultaat op.
Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen om het wel werkend te krijgen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Zowel CyberGhost als SABnzbd maken gebruik van poort 8018 ? Is dat niet toevallig 8081? 

De port van SABNzbd kan je veranderen nadat je CyberGhost hebt afgesloten.  

Dan kan via:

sabnzbd instellingen kun je onder algemeen / webserver je portnummer veranderen. 
Kan je die eens aanpassen naar 8888? Daarna zou je SABNzbd moeten kunnen benaderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Duken,

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Heb poortnummer gewijzigd naar 8888, maar zonder resultaat.
Ik krijg de volgende mededeling:

SABnzbd heeft een vrije TCP/IP poort nodig voor de interne web server.
Poort 8888 op localhost is geprobeerd, maar is niet beschikbaar.
Een ander programma gebruikt de poort al of SABnzbd is al aktief.

Start SABnzbd met een ander poort nummer.

Gebruik Windowstoets-R en type deze regel in (voorbeeld):
    "X:\Program files\SABnzbd\SABnzbd.exe" --server localhost:8889

Als je dit bericht weer krijgt, probeer dan een ander nummer.
Programma is niet opgestart!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik ben dan bang dat je SABnzbd niet kan gebruiken icm de VPN. Dit omdat de VPN tunnel gebruik van andere poorten niet toelaat. 

Kan je anders eens http://nzbget.net/ proberen . Die is ook gratis en werkt goed, ik ben benieuwd of die wel werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Voor veilig downloaden heb je geen VPN server nodig mits je gaat downloaden via torrents! Gebruik gewoon een SSL verbinding op poort 563 of 443.
De meeste usenet providers hebben geen log van wat jij download, tevens is het IP-adres van jou niet zichtbaar voor een stichting als BREIN wanneer jij download via nieuwsgroepen, dit is dus wel het geval bij torrents.
Door gebruik te maken van een SSL verbinding, codeer jij deze en wordt het betreffende bestand pas op jou computer weer gedecodeerd. Op deze manier kan jou internet provider ook niet zien wat voor een bestand jij download.

Ik zeg, maak je momenteel geen zorgen als je gewoon download via nieuwsgroepen en een SSL verbinding gebruikt. Zelf gebruik ik geen SSL verbinding omdat het download iets sneller gaat en de kans toch nihil is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  08-11-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  

4 uur geleden zei Duken:

Ik ben dan bang dat je SABnzbd niet kan gebruiken icm de VPN. Dit omdat de VPN tunnel gebruik van andere poorten niet toelaat. 

Kan je anders eens http://nzbget.net/ proberen . Die is ook gratis en werkt goed, ik ben benieuwd of die wel werkt.

Hartelijk dank met nzbget werkt de VPN verbinding. Hartelijk dank

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.924
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt voor de terugkoppeling @HSC

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


  • Recent nieuwsbericht

  • Willekeurig topic

  • Nu op het forum

    Drifter

    Geplaatst

    "Belangrijke Tip" Het is belangrijk om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands Nintendo Switch-games. Er is een nieuw apparaat op de markt dat het kopiëren van Switch-games eenvoudiger maakt, en Nintendo kan je Switch mogelijk blokkeren als straf. ROM's en emulators zijn al geruime tijd een zorg voor Nintendo, en het bedrijf heeft actie ondernomen tegen piraterij.  Voorheen waren ROM's echter geen exacte replica's omdat ze geen digitaal echtheidscertificaat hadden. Met de komst van de MiG Switch Card en de mogelijkheid om met een Switch Dumper ROM's op een microSD-kaart te zetten, is het nu mogelijk om exacte kopieën van games te maken, inclusief het Nintendo-certificaat. Nintendo kan via internetverbindingen de unieke codes van games identificeren en als ze zien dat meerdere spelers hetzelfde unieke nummer gebruiken, kunnen ze actie ondernemen, zoals het blokkeren van de betreffende Switch. Het is belangrijk op te merken dat als je per ongeluk een gekloonde Nintendo Switch-game koopt of uitleent aan iemand die de game kopieert, je mogelijk het slachtoffer kunt worden van het blokkeren van je Switch door Nintendo. Hoewel dit een risico is dat vooral van toepassing is op mensen die kopiëren of illegale kopieën gebruiken, is het raadzaam om voorzichtig te zijn bij het kopen van tweedehands games, zelfs bij betrouwbare winkels.

    Drifter

    Geplaatst

    Je zou even kunnen kijken wat er gebeurt als je de Windows codec download die je kan vinden onder deze link.

    Mafketel

    Geplaatst

    Mss een andere versie van de anime/film te zoeken?  Vermoed dat de manier van encoding hier het probleem is.  Ik weet niet wat de volledige bestandsnaam is van de anine/film..   
  • Recente prestatie

    • mldekker heeft zojuist een badge verdient
      2 jaar actief
  • Recente actieve topics

  • Populaire bijdragers

  • Willekeurige films

  • Willekeurige link

×
×
  • Nieuwe aanmaken...