Spring naar bijdragen

Windows start niet meer - C:\windows\system32\Logfiles\Srt\srtTrail.txt


Gast Windie

Aanbevolen reactie

Mijn laptop start niet meer op, hij is vorig jaar van Windows 8 naar Windows 10 geupgrade. 

Bij elke start wilt de laptop zichzelf herstellen, maar geen van de opties in geavanceerd werkt. Bij één van de opties komt de foutmelding naar voren:

C:\windows\system32\Logfiles\Srt\srtTrail.txt

HEeft iemand een tip hoe ik dit kan verhelpen? Ik heb geen cd liggen van Windows voor een herstel. 

Bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Dat kan duiden op een defecte harddisk.

Je kan bij de geavanceerde opties onder repareren de command prompt starten.

Als je dan het commando: chkdsk /f /r C:  draait controleert jij je HD op fouten en repareert ze als het nog kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Gelukt!! Het duurde wel 40 minuten voordat hij klaar was maar na de herstart deed de laptop het weer. Gelijk maar even op mijn USB sticks een backup maken van de belangrijke bestanden ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Zo ziet men maar wat het belang is van een backup te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • 11 maanden later...

Ik krijg deze melding: logboekbestand: D:\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt

En heb bovenstaande oplossing geprobeerd maar dat werkt niet. Ook niet na het invullen van d. 

Kan iemand mij helpen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

6 uur geleden zei Gast Iris:

Ik krijg deze melding: logboekbestand: D:\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt

En heb bovenstaande oplossing geprobeerd maar dat werkt niet. Ook niet na het invullen van d. 

Kan iemand mij helpen?

Kijk eens even op de volgende link https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-update/help-ive-encountered-the-srttrailtxt-problem/82c06748-855f-41cf-9cf8-6fe5724381e7?page=2 Dit werk ook voor W 10 / W 8 / W 8.1 andere versies kunnen iets anders zijn, via deze link zal u wel verschillende mogelijkheden om tot een oplossing te komen tegen komen. Hopelijk zit er voor u de juiste in. Helaas is het wel in heht Engels.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • 1 maand later...

Ik heb alles geprobeert en het werkt niet en ik heb geprobeert SrtTrail.txt te verwijderen maar het werkt niet factory reset werkt niet auto reset ook niet

 

pc:acer predator G3620

windows:8.1 denk ik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • 3 jaar later...

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   1
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  07-02-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Op 9-3-2016 om 21:24 zei Duken:

Dat kan duiden op een defecte harddisk.

Je kan bij de geavanceerde opties onder repareren de command prompt starten.

Als je dan het commando: chkdsk /f /r 😄  draait controleert jij je HD op fouten en repareert ze als het nog kan.

 Bedankt man.. ik hoop dat ie t doet, hp elite 2540p windows 10 erop, was intel core pro i5 windows 7.

chkdskC: deed niets bij mij  ...gisteren startte die soms nog op en hing die snel vast, en kwam in dat blauwe scherm terrecht. vandaag doet ie helemaal niets anders dan dat met ook de melding : pc kan niet worden hersteld foutmelding:

C:\WINDOWS\System32\Logfiles\Srt\SrtTrail.txt

nu deed ik net die chkdsk /f /r C:.  en die deedhet wel.. zonder . erachter maar anders kwam er smilie.. maar bedankt ik ben totaal nu op 4% een kwartier later.. maar hij is vveel bezigzie al veel keer 100% maar ernaast staat total 4% dus heel traag, ik hoop dat het werkt, anders heb ik de media creation tool nog om te proberen met bestanden te behouden .. staat zon 120 gb op denk dus kan niet op mijn 3 usbs hahahaha 2x16gb en eentje van 4gb . maarja nu kan het zoizo niet meer, hoop dat ie t zo doet en t ernog opstaat...

en dan zoizo snel overzetten en een nieuwe laptop denk ik haha..

ik hoop dat ie t doet straks. 6% haha grrr...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Ik zal voor je duimen, duurt even maar moet goedkomen 👍

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 9 maanden later...

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  6
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  01-12-21
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik heb ook bovenstaand probleem en alle genoemde mogelijkheden geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Het enige dat ik nog kan proberen is deze pc opnieuw instellen met de optie alles verwijderen. Dan ben ik al mijn bestanden kwijt. Is er een mogelijkheid om vooraf in ieder geval mijn bestanden veilig te stellen?

Alvast bedankt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1
3 uur geleden zei Hannie:

Hallo,

Ik heb ook bovenstaand probleem en alle genoemde mogelijkheden geprobeerd. Helaas zonder resultaat. Het enige dat ik nog kan proberen is deze pc opnieuw instellen met de optie alles verwijderen. Dan ben ik al mijn bestanden kwijt. Is er een mogelijkheid om vooraf in ieder geval mijn bestanden veilig te stellen?

Alvast bedankt.

Hallo @Hannie, wat vervelend allemaal. Je kan even de verschillende mogelijkheden bekijken op de website van SchoonePC die je kan vinden onder deze link. Ik heb ook nog een artikel gevonden om te achterhalen wat de feitelijke omschrijving van de fout is die in het  C:\windows\system32\Logfiles\Srt\srtTrail.txt bestand staat.. Je kan die pagina vinden onder deze link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...