Spring naar bijdragen

CPU 755 socket upgrade voor desktop


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Het is weer een tijdje geleden dat ik op het forum actief ben geweest. Nu zat ik echter met een vraag en dacht waar kan ik beter terecht dan op duken.:D

Ik draai momenteel thuis een HP pavilion p6030nl als server voor continues integration. Het probleem waar ik tegenaan loop is dat ik eigenlijk ook mijn eigen gitlab erop wil hosten. Nu heb ik vmware workstation 12 geïnstalleerd en wil ik ubuntu 64bit draaien. Wat niet gaat omdat mijn desktop geen vt-x heeft. Ik ben dus opzoek naar een processor(mag wat mij betreft 2de hands zijn) die vt-x wel ondersteund die ik in die desktop kan zetten zodat mijn vmware x64 kan draaien.

Zoals ik al aangaf heeft het moederboard een 775 socket. Momenteel zit er een intel quad core q8200 cpu in. 
Ik was zelf al even gaan zoeken(maar heb er niet zoveel verstand van) en was aan het kijken naar de intel xeon e3110. Ik hoor graag wat jullie ervan denken of welke opties jullie het meest geschikt lijken. 

Mocht iemand nog een cpu thuis hebben liggen die erin past zou ik deze natuurlijk ook graag overnemen:P

Ik hoor het graag mannen!

bewerkt door shadowwatch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Tof je weer even te zien neuzen @shadowwatch . 

Offtopic, hoe gaat het met je audio projecten? ;)

@xipher weer super info! 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

@xipher

Ik had inderdaad die van hp gezien.

wat voor update setje zou je me aanraden? Hij draait enkel als server dus niet te duur natuurlijk anders kan ik net zo goed gewoon een server gaan aanschaffen waar ik vmware server op draai haha. Ik hoor het in elk geval graag.

Edit: ik zag op tweakers ook de hp intel xeon x3210 voor €30 is wel een quad core volgensmij. Weet niet of dat wat is of dat update setje dan beter zou zijn

@Duken

ja werd eigenlijk wel weer eens tijd toch. Laatste wat ik gedaan heb is subwoofers gekocht voor een aardig bedragje. Ze staan nog in amerika bij een vriend aangezien ik op dit moment even zonder baan zit en er dus het geld niet voor heb. Hier komt binnekort als het goed is weer verandering in haha

bewerkt door shadowwatch
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Dan zou ik voor de HP Intel xeon x3210 gaan. Quad-core 2.13GHz, en ondersteund VT-x. Een upgrade-kitje is wel duurder dan die 30 euro.
Voor kitjes keek ik trouwens hier: https://www.alternate.nl/Upgrade-kits. BiJ Tweakers kijk ik wel eens tussen de Best Buy Guide, daar staan soms ook kleine goedkope systeempjes tussen. Terwijl je niet eens alle hardware hoeft te vervangen. Een moederbordje, processor en werkgeheugen is dus al voldoende in de meeste gevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Ja ik wil nu gewoon zorgen dat het werkt tot ik een server kan samenstellen/bestellen. Zat net op serverhome.nl te kijken, weet niet of je daar toevallig ook verstand van hebt/suggesties qua sites waar je er goed een kan samenstellen. Moet namelijk wel aardig wat ram hebben aangezien ik er ook een nas systeem op wil draaien en mijn eigen gitlab op wil hosten. Ga in elk geval eens even achter die x3210 aan. 

Upgrade kitje is inderdaad niet nodig. Gebruik hem echt alleen als server nu en heb een msi gt70 staan die ik normaal  gebruik en sta op het punt om nieuwe macbook pro te halen (2016 versie, hopen dat die gepresenteerd wordt de 21ste)

In elk geval al bedankt voor de moeite die je al gedaan hebt word gewaardeerd;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k
  • 4 weken later...

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Op 11-3-2016 om 21:56 zei shadowwatch:

Ja ik wil nu gewoon zorgen dat het werkt tot ik een server kan samenstellen/bestellen. Zat net op serverhome.nl te kijken, weet niet of je daar toevallig ook verstand van hebt/suggesties qua sites waar je er goed een kan samenstellen. Moet namelijk wel aardig wat ram hebben aangezien ik er ook een nas systeem op wil draaien en mijn eigen gitlab op wil hosten. Ga in elk geval eens even achter die x3210 aan. 

Upgrade kitje is inderdaad niet nodig. Gebruik hem echt alleen als server nu en heb een msi gt70 staan die ik normaal  gebruik en sta op het punt om nieuwe macbook pro te halen (2016 versie, hopen dat die gepresenteerd wordt de 21ste)

In elk geval al bedankt voor de moeite die je al gedaan hebt word gewaardeerd;)

Sorry voor mijn late reactie.
Nee, daar heb ik geen kaas van gegeten, sorry.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6
  • 4 weken later...

  • Bijdragen:  1.095
  • Waardering:   139
  • Prestatiepunten:  2
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  26-09-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  29

Op 9 april 2016 om 14:38 zei xipher:

Sorry voor mijn late reactie.
Nee, daar heb ik geen kaas van gegeten, sorry.

Om zelf ook maar nog later te reageren dan hahahaha..

ik heb intussen een dell poweredge 2900 staan met twee 2.6ghz quad core processors en 48gb ram dus kan even vooruit nu haha.

heb mn openvpn en freenas al draaiend

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 139
  • 1,1k

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...