Spring naar bijdragen

Film branden op een Blu-ray


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  13-03-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hallo,

Ik heb een filmbestand bestaand uit VOB bestanden die ik graag op een Blu-ray wil branden. Als ik vervolgens de Blu-ray in de speler afspeel zie ik alleen twee mappen en de vob bestanden. Wat doe ik verkeerd om ervoor te zorgen dat de Blu-ray normaal afgespeeld wordt en begint met het menu???

Alvast bedankt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 1
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Installeer ImgBurn volgens de instructies. Start vervolgens het programma op.

Klik op write files/folders to disk, deze knop is rechts bovenaan te vinden in het overzicht van de 6 grote knoppen wanneer ImgBurn net is opgestart.

Doe vervolgens een lege Blu-Ray disk in uw blu-ray brander. Voeg hierna de mappen van de Blu-Ray disk toe, dit zijn voor een Blu-Ray disk de BDAV / BDMV map en de CERTIFICATE map. Doe dit door op ‘Browse a Folder’ te klikken, het mapje met het vergrootglas erop. Voeg de benodigde mappen dan ook daadwerkelijk toe.

Open aan de rechter kant de tab ‘Options’ en stel de volgende instellingen in:

Data Type: Mode1/2048
File System: UDF
UDF Revision: 2.50
Vind alles uit, op ‘Recurse Subdirectories’ na.
Klik vervolgens op de tab ‘Informatie’. Klik hier op de calculator om ImgBurn de gegevens te laten berekenen zoals onder anderen de grootte van de bestanden bij elkaar opgeteld.

Overigens willen wij u ook aanraden om aan de linker kant van de interface ‘Verify’ nog even aan te vinken om ImgBurn de disk nog even te laten controleren of deze correct is gebrand na het branden.

Klik vervolgens op de grote knop linksonderaan om de Blu-Ray te branden. U zult nu een scherm zien met een laadbalk. Wanneer deze laadbalk op 100% is, is het branden voltooid en kunt u de Blu-Ray gaan bekijken in uw Blu-Ray speler!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Bedankt voor de reactie!

Maar nu heb ik geen BDAV / BDMV map maar zoals geschreven VOB bestanden.

Hoe krijg ik dit nu op een Blu-Ray zodat ik deze normaal kan afspelen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

VOB bestanden zijn DVD bestanden, geen blu-ray. Ik denk dat je deze alleen kan branden op een DVD schijfje. Eventueel op een dual layer DVD die 2x zoveel capaciteit heeft als een normale DVD.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

Ok. Bedankt.

Maar nu heb ik dus een avi bestand. In welke formaat moet ik die dan converteren voor een Blu-Ray?

Ik ging uit van een mpg2 en vervolgens compileren naar VOB maar dat is dus niet juist.

Overigens is de avi afkomstig uit mijn mini DV camera en wil graag de film op een Blu_ray plaatsen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Hangt er vanaf welke bestanden je blu-ray speler allemaal leest. Maar het omzetten naar blu-ray zou kunnen met ConvertxtotHD. Hiermee kan je al je filmpjes op een blu-ray zetten. De filmpjes zijn dat te starten via een menuutje, eventueel zelfs met achtergrond muziek erbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Het programma dat ik gebruik (al is het dan niet veel), er is een trial versie beschikbaar, is afkomstig van Leawo Blu-ray Creator – Easy Blu-ray Burning Software. Dit is wel een betalend programma.

Men kan het vinden via Blu-Ray Creator  en het heeft  Free lifetime update, betalings mogelijkheden zijn te vinden op Betalingsmogelijkheid . Wil u graag weten hoe het werkt? Kijk even hier Hoe Avi branden als Blu-ray .

Dit alles is echter ook mogelijk met Nero, het programma dat ons allen bekend is.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

Blij dat het opgelost is. :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goed om te horen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wil hem toch even melden in dit topic, deze handleiding is wellicht ook handig om in de toekomst te gebruiken. :)

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...