Spring naar bijdragen

  • Popcorn time tips voor gebruik

     Delen


    Welkom bij de informatie pagina van Popcorn time met handige tips. Met dit programma is het mogelijk om films en series direct te bekijken zonder dat je deze eerst download.

    In dit artikel geven we een introductie en een 10-tal handige tips voor optimaal gebruik maken van Popcorn time. Alle tips zijn te gebruiken op Windows computers en veel van de tips op de overige systemen zoals Linux, Apple en Andriod.

    Wat komt er aan bod op deze pagina?

    • Wat is Popcorn Time?
    • Het instellingen menu
    • Popcorn Time in het Nederlands
    • Vergroot de ondertitels in Popcorn time
    • Downloaden met Popcorn time
    • Film categorieën in Popcorn time
    • Mijn favorieten en laatst bekeken films en series
    • VPN verbinding gebruiken om films en series te kijken
    • Kies je kwaliteit om films en series te bekijken
    • Nederlandse ondertiteling gebruiken en toepassen.
    • Popcorn time op je TV

    Wat is Popcorn Time

    Popcorn time is in Nederland één van de populairste “download / stream” methodes. Het programma laat door middel van een gebruiksvriendelijke "Netflix achtige¨ interface de laatste films en series bekijken. De films en series kan je met een druk op de knop bekijken. Het programma kan worden gebruikt op Windows computers, Linux computers, Apple OS X, Andriod en zelfs iOS7.

    Het aanbod is echter illegaal, waardoor het gebruik ervan ook illegaal is.  De videostreamingdienst is illegaal omdat het gebruikmaakt van torrents. Meer informatie over Popcorn time is hier te vinden. In dit artikel delen wij handige tips voor het gebruik van het programma. Hoewel het een heel populair programma is hebben wij wat tips welke bij de vele Popcorn gebruikers nog niet bekend zijn. Popcorn time is te downloaden op http://popcorn-time.to/.

    Het instellingen menu

    Doordat Popcorn time gelijk werkt na de installatie weten veel gebruikers niet dat er een instellingen knop beschikbaar is waar we wat goede mogelijkheden kunnen vinden welke ook in deze handige tips naar voren komen. Handige tip 1 is de “geheime” instellingen knop. De instellingen knop vinden wij rechtsboven in Popcorn Time welke eruit ziet als en tandwiel.
    popcorn-google

    popcorn-google

    Popcorn Time in het Nederlands

    Aangezien wij nu weten hoe we bij de instellingen kunnen komen is het verstandig om de applicatie in het Nederlands te zetten. Hierna is een groot deel van de Popcorn time applicatie in het Nederlands. Ga daarvoor na de instellingen knop (tandwiel) .
    Selecteer bij Default language “Dutch”. Hierna in de applicatie grotendeels in het Nederlands. Het woord “Films” verschijnt nu ook links boven in de applicatie.

    popcorn-google

    Vergroot de ondertitels in Popcorn time

    Bijna alle films op Popcorn time zijn Engels gesproken. Veel film kijkers willen een Nederlandse ondertiteling in de film wat mogelijk is in Popcorn time. Via het instellingen menu is er ook een “Subtitles” optie welke de grote van je ondertitels kan aanpassen. Je kan bijvoorbeeld met de optie Large grote ondertitels instellen.

    popcorn-google

    Downloaden met Popcorn time

    Hoewel Popcorn time veelal wordt gebruikt om films en series te streamen weten veel gebruikers niet dat de film in werkelijkheid ook word gedownload en op je harddisk / computer staat. Je kan de film vanuit zijn cache folder kopiëren / gebruiken voor al je apparaten zonder Popcorn time.
    Ga naar het instellingen menu om te zien waar Popcorn time de film welke jij kijkt “cached” (tijdelijk opslaat). Druk op de knop Open folder.

    popcorn-google

    Na het openen van de folder bevinden zich hier de folders van de films en series die je hebt bekeken. Dit bestand kan je afspelen via de bekende mediaspelers of kopiëren naar andere mediaspelers. Handig he?!

    popcorn-google

    Film categorieën in Popcorn time

    Standaard laat Popcorn time de lijst zien met de meest populaire films. Toch is er een verstopte categorieën lijst welke je kan gebruiken zodat je kan zien welke actiefilm, humor of juist liefdes films er beschikbaar zijn.

    Druk op het balkje in het midden, links in Popcorn time

    popcorn-google

    Hierna komt er een mooi menu tevoorschijn met alle gewenste en bekende film categorieën. Wat een fijne optie!

    popcorn-google

    Mijn favorieten en laatst bekeken films en series

    Door een film een “hartje” te geven wordt hij opgeslagen als je favoriet. Handige optie als je een film later wilt kijken maar niet in Popcorn time wilt opzoeken. Geef de film / serie een hartje door er met je muis op te staan. Hierna is hij zichtbaar in je favorieten overzicht. Deze kan je benaderen via het Hartje welke rechtsboven in de applicatie staat.

    Een leuk extra is dat je hier ook je geschiedenis van Popcorn time kan zien. De laatst afgespeelde films zijn zichtbaar onder de Historie paneel.

    popcorn-google

    VPN verbinding gebruiken om films en series te kijken

    Via VPN lijkt het alsof een computer in een ander land staat, waardoor de gebruiker niet kan worden getraceerd. Dit is een mooie optie omdat Popcorn time niet legaal is in Nederland. Je bent door een VPN verbinding minder makkelijk te traceren. De VPN optie is gratis maar het bekijken van films en series gaat minder snel.

    Update 10-2016
    - Helaas is de VPN mogelijkheid uit de applicatie van Popcorn Time verwijderd.Om gebruik te maken van een VPN mogelijkheid kan je deze handleiding gebruiken.

    Druk op het Slot icoontje rechts boven om de VPN optie aan te zetten via de knop Connect. Hierna staat het slotje dicht. Je kan nu gewoon gebruik maken van Popcorn time i.c.m. een VPN verbinding. Het starten van een film of serie duurt langer als dat je gewend bent maar het is wel “veiliger”.

    popcorn-google

    Kies je kwaliteit om films en series te bekijken.

    Je kan films bekijken in Full HD (1080p), HD Ready (720p) en soms ook 3D. Kies jou gewenste kwaliteit. Bij het selecteren van de kwaliteit komt er ook een batterij icoon naar boven. Hoe meer “peers” er beschikbaar zijn hoe sneller de film bekeken kan worden.

    popcorn-google

    Uitleg over het torrent protocol vind u hier.

    Nederlandse ondertiteling gebruiken en toepassen

    Voordat je de film start kan je via het ondertiteling menu de taal kiezen van je ondertitels. Kies de optie Dutch om de film te voorzien van Nederlandse ondertiteling. Indien deze niet aanwezig is bestaat ook de mogelijkheid om deze handmatig toe te voegen.

    popcorn-google

    Selecteer daarvoor als de film afspeelt “Subtitles off”. In dit menu is de optie <Custom Subtitles> beschikbaar. Custom (Nederlandse) ondertitels kan je onder andere downloaden op de bekende website: http://www.nlondertitels.com of http://www.ondertitel.com . Dit bestand kan je selecteren zodat de film afspeelt met Nederlandse ondertiteling als Popcorn time deze zelf niet aanbied.

    popcorn-google

    Popcorn time op je TV

    Popcorn time is te downloaden voor diversen apparaten. Via de Google Chromecast kan je de film / serie streamen naar je Televisie. De Chromecast, een slimme HDMI Dongle van Google welke je je in je TV kan steken. Hierdoor wordt je TV een “slimme / smart” TV. De applicatie Popcorn Time herkent dat er een Chromecast in de buurt zit waardoor je een extra optie krijgt om de flim welke je aan het bekijken bent kan “doorsturen” naar je televisie. Op dat moment heb je beeld van Popcorn Time op je eigen grote TV.
    Als je de Chromecast hebt aangesloten kan je drukken op het TV icoontje, rechts onder bij het afspelen van een film. Hierna komt er een menu op met apparaten waar je de film op kan afspelen. Kies je TV en binnen enkele ogenblikken heb je de film / serie op je TV in full HD! Genieten dus!

    popcorn-google

    Tot zover de handige tips van Popcorn time! Heb jij nog tips of vragen, laat het weten in de reacties.


    bewerkt door Duken


    Duken
    • Gebruiksgemak: Makkelijk Taal: Nederlands, Engels, Anders OS: Windows, Mac, Android, iOS, Linux / overig
     Delen


    Terugkoppeling

    Aanbevolen reactie

    Helaas is de VPN functionaliteit uit popcorn Time verwijderd. Deze krijg je dus binnen popcorn Time niet meer werkend . 

    Om toch gebruik te kunnen maken van popcorn Time samen met een VPN verbinding kan je deze handleiding gebruiken:

    Succes!

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Sommige kan je gebruiken voor Popcorn time op de andriod. Maar veel is niet hetzelfde door de andere interface en mogelijkheden. Dat zal je zelf even moeten proberen. ^_^

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Kan je Popcorn time veilig (zonder VPN) gebruiken in Frankrijk? (veilig = zonder een boete te krijgen)

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    6 uur geleden zei Wiemes:

    Kan je Popcorn time veilig (zonder VPN) gebruiken in Frankrijk? (veilig = zonder een boete te krijgen)

    Helaas niet, ook in Frankrijk is het niet meer toegestaan en werken ze volgens mij met de three-strike wet. Een VPN is dus een must, maar goed te doen voor die paar euro per maand. 

    http://www.duken.nl/forums/handleidingen/handige-tips/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/

     

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    43 minuten geleden zei Draakie:

    Helaas niet, ook in Frankrijk is het niet meer toegestaan en werken ze volgens mij met de three-strike wet. Een VPN is dus een must, maar goed te doen voor die paar euro per maand. 

    http://www.duken.nl/forums/handleidingen/handige-tips/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/

     

    Als ik op Popcorn time zit in Frankrijk is dit op een ander netwerk aangezien ik hier zelf geen Wi-Fi heb, kunnen ze je locatie kunnen traceren of komt dit bij de persoon die beheerder is van het netwerk?

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Dit komt terecht bij de eigenaar van  de verbinding. Stel wij nemen een huis met studenten. De internet verbinding is aangesloten en staat op naam van student A en student B doet minder legale activiteiten op de internet verbinding kan student A een brief ontvangen. 

    Wel kan student A aangeven dat de activiteiten niet van hemzelf waren maar die van een andere student. 

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Nee helaas is dat niet mogelijk. De films bevatten de Engelse audio streams. Nederlandse ondertiteling is wel mogelijk aar Nederlandse audio in Popcorn time niet. 

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Hoi max, nee in Nederland (gelukkig) nog steeds niet. In Duitsland gaat het er anders aan toe. Maar hier in Nederland zijn we (nog) beter beschermd kwa privacy.

    Leuk artikel:

     

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    On 7/14/2017 at 11:55 AM, Guest Max2theMax said:

    Zijn er in Nederland al boetes uitgedeeld aan particulieren voor het gebruik van PopcornTime zonder VPN? Ik heb nog niemand in mijn omgeving gehoord die een boete heeft gehad in Nederland. Ik weet wel van een collega uit Duitsland dat hij een boete heeft moeten betalen van meer dan €2K. Klopt het dat in Nederland de gebruiker méér beschermd is door privacy-wetten, dan in andere landen zoals Duitsland? Hierdoor zou de filmindustrie of een andere piraterij-opspoorder in Nederland meer moeite hebben om IP-adressen te achterhalen?

    Njah, enige wat ik kan zeggen uit mijn ervaring uit de tijd dat mijn werk oa. bestond uit het beantwoorden van de emails in de abuse box van een grote ISP, is dat er de hele dag constant meldingen binnen komen over mensen die torrents aan het downloaden zijn. Deze worden automatisch gegenereerd, ze vissen die IP adressen uit de torrents zelf als mensen aan het downloaden en/of uploaden zijn, vervolgens kijken ze automatisch van welke provider dat ip is, en sturen een automatisch bericht uit met als melding dat er illegale content gedownload wordt met de vraag of ze daar wat aan willen doen. Momenteel doen ze er niets mee, maar ga er maar vanuit dat als je iets met Torrents doet, of het nou Popcorn time is of wat anders, jouw providers heeft al lang meerdere meldingen over je gehad. Momenteel worden die emails allemaal genegeerd door alle providers, maar ze krijgen die meldingen/waarschuwingen daadwerkelijk wel binnen constant. Je vraag is nu eigenlijk, hoe lang kan ik doorgaan met deze content te downloaden zonder dat mijn ISP/overheid er wat aan doet. Dat kan dus totdat ze ergens besluiten downloaders aan te pakken. Met andere woorden, je kan beter voor die tijd al zorgen dat je je eigen ip niet meer verspreid via torrents.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    1 uur geleden zei kliko:

    Momenteel worden die emails allemaal genegeerd door alle providers, maar ze krijgen die meldingen/waarschuwingen daadwerkelijk wel binnen constant. 

     

    Klopt. Alles is volledig geautomatiseerd tegenwoordig. In Duitsland krijgen mensen zelf vorderingen binnen zonder dat er iemand naar gekeken heeft.
    Mogelijk gebeurd dat hier ook binnenkort. Maar nu nog niet. 

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Met als extra toevoeging, tot hoelang behouden ze en morgen ze oude data logs bewaren en gebruiken. 

    Leuk om te lezen hoe het bij een isp loopt. Maar blijkbaar zijn er al alerts alleen zijn ze nog vrijblijvend. Gelukkig maar :)

     

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Ik denk dat we over 20 jaar alleen toegang tot het internet hebben met een paspoort. Enkele zware aanslagen die zogenaamd gekoppeld zijn aan het vrije internet, zullen alles in beweging zetten.
    Momenteel zijn online grenzen fictief, vrijheid is relatief. Alles zal veranderen... Het ISO (TCP/IP) model zal worden aangepast. Lach mij nu uit, kom over 20 jaar terug en bekijk deze post dan nog eens.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    4 hours ago, Meh Meh said:

    Ik denk dat we over 20 jaar alleen toegang tot het internet hebben met een paspoort. Enkele zware aanslagen die zogenaamd gekoppeld zijn aan het vrije internet, zullen alles in beweging zetten.
    Momenteel zijn online grenzen fictief, vrijheid is relatief. Alles zal veranderen... Het ISO (TCP/IP) model zal worden aangepast. Lach mij nu uit, kom over 20 jaar terug en bekijk deze post dan nog eens.

    Ach, dat dachten ze 10, 20 jaar geleden ook dat we nu meer gecontroleerd internet zouden hebben, maar het feit is dat gebruik van VPN's, proxies en andere manieren om "anoniem" te blijven meer mainstream geworden zijn. Het is makkelijker geworden om encryptie te gebruiken, er zijn ook meer mensen die tegenwoordig encryptie gebruiken dan 10-20 jaar terug. Er zullen altijd landen zijn waar ze geen invloed op hebben of weinig invloed, je ziet ook dat die VPN en veilige email diensten steeds meer naar azie en zuid amerika verplaatsen, buiten het bereik van USA/UK/EU. Ze hebben geen invloed op de wet overal, ze kunnen niet elk land dwingen om alles zomaar voor ze te doen.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Zowel wat mehmeh zegt als kliko vind ik kloppen. Doordat de toegang en de privacy van het internet momenteel aan het veranderen is komen diensten als een VPN en proxies. Met andere woorden, we zoeken naar een nieuwe oplossing omdat er vanuit de overheid een controle slag gemaakt wilt worden. 

    Maar eigenlijk zouden VPN en proxies helemaal niet nodig moeten zijn als het internet net als "vroeger" open bleef. 

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    6 hours ago, Draakie said:

    Zowel wat mehmeh zegt als kliko vind ik kloppen. Doordat de toegang en de privacy van het internet momenteel aan het veranderen is komen diensten als een VPN en proxies. Met andere woorden, we zoeken naar een nieuwe oplossing omdat er vanuit de overheid een controle slag gemaakt wilt worden. 

    Maar eigenlijk zouden VPN en proxies helemaal niet nodig moeten zijn als het internet net als "vroeger" open bleef. 

    Ja, het heeft inderdaad twee kanten, maar ik ben wel van mening dat het ze niet gaat lukken alles aan banden te leggen op het internet. Ik vind het een slechte zaak dat het moet, maar een goede bijzaak vind ik dat mensen eindelijk eens (gedwongen of niet) gaan nadenken over hun privacy online.

    Deel deze opmerking


    Link naar opmerking
    Deel via andere websites

    Piraatje

    Geplaatst 18 uur geleden

    Vergeten jullie de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem. Een vereiste tegenwoordig.... Gelukkig hebben we een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

    De handleiding van de VPN verbinding staat hier.

    Doe je mee?

    Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

    Gast
    Voeg een reactie toe...

    ×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

      Only 75 emoji are allowed.

    ×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

    ×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

    ×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Wie zijn er online?  5 leden zijn actief

×
×
  • Nieuwe aanmaken...