Spring naar bijdragen

VLC speelt MP4 bestand niet af. Structuur fout.


mummy

Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik heb een (mp4) bestand via wetransfer gekregen. Normaal gesproken kan ik alle bestanden via VLC media player afspelen. Nu krijg ik echter een foutmelding dat VLC niet in staat is om de structuur van de invoer te herkennen. De structuur van het bestand kan niet gedetecteerd worden.

Enig idee waar dit aan kan liggen? Degene die mij het heeft gestuurd kan het zonder problemen met VLC afspelen. Het is met een mac naar mijn windows laptop gestuurd.

Schermopname (2).png

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Het bestand kan tijdens het verzenden beschadigd zijn geraakt. Heb je het al geprobeerd af te spelen met Windows Media Player? Ook zou het kunnen dat een gebruikte video codec niet geïnstalleerd staat op je pc. Je zou daarom het K-lite Codec Pack kunnen installeren. Dit pakket bevat heel veel codecs wat wellicht de oplossing is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Ik heb het ook geprobeerd met andere media players. Niet gelukt helaas. Ik ga het proberen opnieuw te downloaden en anders probeer ik jouw codec pakket. Al twijfel ik of dat lukt omdat VLC wel andere mp4 bestanden afspeelt. Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

De mogelijkheid die reneetje1969 aangeeft is één van de mogelijke oplossingen, daarin moet men hem gelijk geven. Echter het versturen van media-bestanden, ik ben geen Mac gebruiker en heb er weinig ervaring mee en kan het dus wel eens mis hebben, met een Mac pc naar een Windows pc kan het soms wel eens verkeerd lopen. Niet dat dit de regel is maar het kan uitzonderlijk wel eens gebeuren, daar het opslaan van een bestand op een Mac wel op een licht andere manier verloop dan met Windows (maar normaal gezien mag een overdracht van gegevens geen probleem zijn of vormen).

Indien het echter zo mocht zijn dat de aangeboden oplossing geen soelaas bied kan er nog altijd geprobeerd worden op een conversie uit te voeren met het desbetreffende bestand, hier zijn de mogelijkheden evenredig aan de verschillende programma's die beschikbaar zijn. Zelf gebruik ik verschillende programma's hiervoor waaronder er zijn die echter betalend zijn ( :P  de emo zegt wel genoeg denk ik), maar er is ook een gratis programma die deze mogelijkheid heeft en meteen ook verschillende mogelijkheden bied zoals het downloaden van YouTube (dit is echter niet van toepassing hier, omdat dit een ander onderwerp zou zijn). Over welk programma heb ik het dan? Wel het volgende: Free Video Coverter . Ik gebruik het programma regelmatig, niet om te converteren, maar om film(s)pjes te downloaden van site's (welke site's die dat zijn ga ik in het midden laten, maar een snugger iemand kan er wel iets bij bedenken) waarvan men soms wel eens iets niet op een normale manier kan van downloaden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goede tool die free video converter. Ook veel gebruikt , normaal zijn die free tool vol met bagger maar dit is de uitzondering op de regel :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Bedankt mannen! Ik ga dit in komende week proberen. Laat het jullie weten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Zowel met het codec pakket als met de Video converter is het (nog) niet gelukt. Ik begin te denken dat er iets mis is met het bestand zelf. Bedankt in ieder geval. Ik laat het weten als het gelukt is. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Misschien een vreemde opmerking maar stel dat het MP4 bestand 'stiekem' geen MP4 bestand is maar een .MOV bestand waar Apple veel mee werkt. Of dat de Mac deze MP4 heeft omgezet naar een .MOV bestand. MOV bestanden zijn video bestanden specifiek bedoeld voor Apple. Wat je nog zou kunnen proberen is om Apple Quicktime te installeren op je PC en kijken of die het bestand afspeelt. Wie niet waagt wie niet wint..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

4 uur geleden zei reneetje1969:

Misschien een vreemde opmerking maar stel dat het MP4 bestand 'stiekem' geen MP4 bestand is maar een .MOV bestand waar Apple veel mee werkt. Of dat de Mac deze MP4 heeft omgezet naar een .MOV bestand. MOV bestanden zijn video bestanden specifiek bedoeld voor Apple. Wat je nog zou kunnen proberen is om Apple Quicktime te installeren op je PC en kijken of die het bestand afspeelt. Wie niet waagt wie niet wint..

Wat ook een optie zou kunnen zijn, heb dit meermaals moeten toepassen maar dan wel met foto's (die zogenaamd niet konden afgebeeld worden), is handmatig de extensie veranderen tot men de juiste heeft die VLC wel neemt. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55
  • 1 maand later...

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Uiteindelijk heb ik het opnieuw gedownload via een andere website. Eerste keer had ik het via wetransfer gekregen. Waarschijnlijk is er gewoon iets mis gegaan tijdens het downloaden, want nu werkt die gelukkig wel.

Bedankt voor de hulp!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Bedankt voor de terugkoppeling, daar kunnen andere Googleaars ook wat mee. ^_^

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   6
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  12-02-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  32

Geen probleem, ik ben ook blij met de hulp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 6
  • 265

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...