Spring naar bijdragen

Downloaden via VPN op synology NAS


Gast Syno

Aanbevolen reactie

Ik wil in mijn synology Nas een vpn connectie opzetten naar een vpn provider zodat mijn ip adres niet zichtbaar is. 

Door deze nieuwsberichten 

Word het allemaal zo spannend. Ik wil problemen voor zijn maar downloaden doe ik via de Nas. Maar nergens kan ik vinden hoe ik een vpn verbinding op de synology kan opzetten. Is daar een manier voor ? 

Dank jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hier is de handleiding van synology om een vpn cliënt verbinding in te stellen.

https://www.synology.com/nl-nl/knowledgebase/DSM/help/DSM/AdminCenter/connection_network_vpnclient

U kunt gemakkelijk van uw Synology NAS een VPN-client maken en aansluiten op een bestaande VPN-server (virtueel particulier netwerk) via PPTP-, OpenVPN- of L2TP/IPSec-protocol. Als u meerdere VPN-servers hebt, kunt u ook voor elke server een specifiek VPN-profiel maken zodat u met een enkele klik snel kunt overschakelen en een verbinding kunt maken met verschillende VPN-servers.

Lukt het daarmee?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
  • 1 jaar later...

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

@Duken: oude post, maar toch nog een vraag hierover. Ik heb een VPN verbinding werkend gekregen, maar kan ik dan ook in mijn NAS het voor elkaar krijgen dat bv alleen de SABNZBD applicatie daar gebruik van maakt  en de rest blijft zoals het is. (ik gebruik de NAS o.a. als webserver die aan mijn domein gekoppeld is.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Wat voor type nas heb je? Soms is het mogelijk om het op applicatie niveau in te stellen. Dat heb ik bijvoorbeeld binnen qbittorrent gedaan. Die loopt via mijn vpn en de rest niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

Als het niet mogelijk is om een VPN in te stellen voor de torrent client kan je wellicht kijken of je de torrent client in jouw NAS via een proxy kan laten verbinden, ik weet ook zo 1 2 3 niet of dat kan in de torrent client in jouw NAS, maar het komt vaker voor dat je individuele applicaties via een proxy kan instellen, sommige VPN providers bieden ook proxy servers aan om te gebruiken. Als je via een proxy verbind verberg je ook je eigen IP adres.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik heb een DS 415+. Het gaat om de SABNZBD applicatie. Thnks. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

SABNZBD is naar mijn weten toch alleen een applicatie om van Usenet(Nieuwsgroepen) te downloaden en geen torrent client? In dat geval hoef je je niet zo druk te maken over het verzamelen van je IP naar mijn weten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507

  • Bijdragen:  3
  • Waardering:   0
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  30-08-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Kijko, klopt. Maar als het makkelijk zou kunnen, waarom dan niet. (Alle privacy is meegenomen...)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 3

  • Bijdragen:  507
  • Waardering:   416
  • Prestatiepunten:  4
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  03-07-17
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  157

8 minutes ago, ericbrouwer said:

Kijko, klopt. Maar als het makkelijk zou kunnen, waarom dan niet. (Alle privacy is meegenomen...)

Ik persoonlijk vind een Proxy makkelijker in gebruik, ik heb bijvoorbeeld in mijn browser meerdere profielen met elk een ander land, om geo-blocking te voorkomen en niet constant te hoeven schakelen tussen landen in mijn VPN applicatie, en ik hoef er niet op te letten of mijn vpn verbonden is of niet, ik weet gewoon als ik mijn browser open via welk land die verbonden is en als ik kodi open dat hij ten alle tijden via een proxy verbind, het is ook een gedeelte gemakzucht in mijn geval, en, ik wil niet ten alle tijden al mijn verkeer via een VPN, ik wil bijvoorbeeld mijn online banking, en andere zaken zoals mijn email, niet via een VPN provider binnen halen / naar buiten gooien. Zeker als je kijkt in het perspectief van privacy. Wie beheerd de VPN? Hoe goed zijn zij beveiligd? Met wat kijken ze wel en wat kijken ze niet mee? Als ik bijvoorbeeld een VPN zou beginnen en ik ben kwaadaardig kan ik zo al je gegevens er ook uit vissen. Buiten dat kunnen ze nog veel meer dan dat. Je moet het zo zien, als jij je brieven met open envelop mee stuurt met de TNT weet je iig dat de TNT die in handen heeft, geef je die mee aan een onbekend persoon met een bivakmuts op in de hoop dat die die ongemoeid laat terwijl die bezorgd wordt is toch een beetje freaky in perspectief van privacy.

bewerkt door oʞᴉlʞ
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 416
  • 507
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.929
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Helaas kan je SABnzbd niet losse VPN route gebruiken. SABnzbd maakt gebruikt van je directe verbinding en kan geen proxy gebruiken van je Synology. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...