Spring naar bijdragen

Films op USB afspelen op TV


Gast Danie

Aanbevolen reactie

Mijn gedownloade films wil ik afspelen op mijn TV. Nu heb ik mijn TV in 2015 gekocht en deze heeft een usb aansluiting. De televisie kon ook films afspelen via USB, volgens de doos maar mij lukt het niet.

Ik kopieer de film naar usb en doe deze in de TV maar daarna kan ik het niet zien.

Hoe kan ik nu films afspelen op usb?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Probeer er eerst even achter te komen (in de handleiding van de tv) welke bestandstypes de tv allemaal ondersteunt. Een film kan in verschillende jasjes gestoken worden en niet al deze jasjes worden door de tv herkent. Je zal de film dus op usb moeten zetten in een bestandstype waar de tv mee kan werken. Maar dan moet je eerst uitzoeken welke bestandstypes dit allemaal zijn. Welke merk en type tv is het precies?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

3 uur geleden zei Gast Danie:

Mijn gedownloade films wil ik afspelen op mijn TV. Nu heb ik mijn TV in 2015 gekocht en deze heeft een usb aansluiting. De televisie kon ook films afspelen via USB, volgens de doos maar mij lukt het niet.

Ik kopieer de film naar usb en doe deze in de TV maar daarna kan ik het niet zien.

Hoe kan ik nu films afspelen op usb?

 

2 uur geleden zei reneetje1969:

Probeer er eerst even achter te komen (in de handleiding van de tv) welke bestandstypes de tv allemaal ondersteunt. Een film kan in verschillende jasjes gestoken worden en niet al deze jasjes worden door de tv herkent. Je zal de film dus op usb moeten zetten in een bestandstype waar de tv mee kan werken. Maar dan moet je eerst uitzoeken welke bestandstypes dit allemaal zijn. Welke merk en type tv is het precies?

Wat zeker is is dat het spelen van een film zeker normaal zou moeten gaan als het een avi bestand is, indien het moet geconverteerd worden zij, hiervoor verschillende programma's verkrijgbaar die al dan niet betalend of gratis zijn. Ik heb wel reeds ondervonden dat gedownloade films die in het dvd formaat zijn niet afspelen op deze manier, ze doen het wel indien de dvd 1 op 1 gekopieerd is naar de usb-stick(of hd), ook hier zal  het converteren worden. Met andere formaten heb ik niet direct ervaring zodat ik reneetje1969 hierin kan volgen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Wat fijn dat ik zo snel geholpen wordt ! :kusje:Het merk van mijn televisie is Samsung.

Ik ben gaan kijken naar dat jasje van mijn video. Het is een iso bestand? Deze kan ik op de computer gewoon afspelen met vlc. Ik krijg dan het dvd menu van de film.

Kan de TV niet via USB met dvd menus omgaan? 

Kan ik anders de film.iso van naam veranderen naar film.avi? 

Dank jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Je kan een iso file niet hernoemen. Helaas werkt het hele bestand dan niet meer. 

Je tv kan waarschijnlijk de iso niet lezen. Deze zul je, zoals @Trizomu aangeeft moeten converteren naar een video bestand welke je tv wel kan lezen. Zoals een avi bestand. Er is al een paar keer een goede gratis tool genoemd in het forum waarmee je kan converten. Ik kan zo niet op de naam komen, en zoeken is nu even lastig . Misschien dat 1van de andere heren dat nog weet. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik zou eerst proberen om de ISO uit te pakken met Winrar of Winzip. Dan houd je waarschijnlijk een VIDEO_TS map over. Dit is het gebruikelijke bestandsformaat waar dvd-spelers mee werken. Wellicht kan je tv deze VIDEO_TS map wel lezen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Goede gratis converter tool is Freemake video converter :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

18 minuten geleden zei reneetje1969:

Goede gratis converter tool is Freemake video converter :)

Video Omzetten met Freemake Video Converter

Freemake Video Converter is mijn favoriete gratis video converter, die allerlei video formaten zoals AVI, WMV, Apple, DVD, MPEG, MP4, MP3, 3GP, MKV, FLV en meer kan omzetten naar een ander formaat. Het is mijn favoriet omdat het gratis is en omdat dit programma het omzetten heel eenvoudig maakt.

Je kunt Freemake Video Converter hier (gratis) downloaden.

1 Open Freemake.

2 Klik op de "Video" knop.

3 Ga via Freemake naar de locatie op je computer waar de film of video staat die je wilt converteren.

4 Selecteer het bestand en klik rechts onderaan het venster op "Open".

Als je wilt kun je zelfs meerdere bestanden tegelijk omzetten. Dus als je meer wilt converteren dan klik gewoon weer op de "Video" knop en kies een andere film of video.

5 Kies onderaan bij Freemake een video formaat of apparaat en klik erop.

6 Je kunt bij "Voorkeuze" een kwaliteit kiezen. Ik laat dit meestal gewoon zo staan.

7 Je kunt bij "Opslaan in" de locatie op je computer zien of veranderen waar Freemake het geconverteerde bestand opslaat. Als je dit wilt wijzigen, klik dan naast de locatie balk op de ... knop, selecteer een locatie en klik op "Opslaan".

8 Klik op "Converteren" en Freemake zal dan beginnen met het omzetten van je bestand(en).

Dit kan een tijdje duren ... dus wees geduldig, ontspan en doe even iets anders. Freemake laat je wel weten wanneer het klaar is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Na veel gedoe is het gelukt de iso te veranderen. Ik had daarna een map met video ts. De bestanden hierin gekopieerd op de usb stick en deze in de TV gedaan.

Helaas nog niks kunnen afspelen. 

Ik heb nu Freemake Video Converter op de computer geïnstalleerd en ga het converten proberen. Dat zal moeten lukken met de uitleg. Hopen dan ik dan een avi krijg :)

Dank jullie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

4 uur geleden zei Gast Danie:

Na veel gedoe is het gelukt de iso te veranderen. Ik had daarna een map met video ts. De bestanden hierin gekopieerd op de usb stick en deze in de TV gedaan.

Helaas nog niks kunnen afspelen. 

Ik heb nu Freemake Video Converter op de computer geïnstalleerd en ga het converten proberen. Dat zal moeten lukken met de uitleg. Hopen dan ik dan een avi krijg :)

Dank jullie

Ik ben een oplossing aan het testen, indien de test positief is post ik de uitslag als update en bij een negatief resultaat post ik een mogelijke andere oplossing. Deze test wordt ook gedaan met een gratis programma.

Update: 17:09 h

Met het programma dat ik getest heb is het gelukt om een hele film van een dvd om te zetten naar een avi bestand (dit heb ik gedaan aan de hand van een dvd dus niet van een map die op de pc staat), was ik wel vergeten om de Nederlandstalige ondertiteling te selecteren, het is een programma dat ook kan ingesteld worden naar het Nederlands bij het installeren (dus het programma is op dat moment niet Engelstalig indien men er later mee werkt). Echter de afbeelding die ik gebruik is nog in Engels.

Het programma is gratis te bekomen op http://www.dvdvideosoft.com/products/dvd/Free-DVD-Video-Converter.htm , wel even opletten bij het installeren dat u niet gewenste onderdelen weigert, Van deze site gebruik ik zelf reeds geruime tijd een paar programma's waaronder het befaamde Free YouTube downloader en de Free YouTube To MP3 Converter.

FreeDVDVideoConverterBig.png 

Input dvd --> hier selecteer u waar de dvd zich bevind / choose --> hier kan u eventueel de ondertitels bij plaatsen / Output --> Hier kan u kiezen waar de film moet geplaatst worden / Format --> hier kiest u het formaat en op Presets wordt normaal de juiste selectie gemaakt voor het formaat die u kiest maar wenst u een andere kwaliteit dan is het hier mogelijk om het te wijzigen. U zal opmerken indien u het programma geïnstalleerd heeft dat de afbeelding niet overeenstemt met wat u krijgt als u het programma start omdat dit nog een oudere versie betreft, de nieuwe volgt hierna

Knipsel.JPG

Men ziet hier dat het een andere versie nummer is en dat het programma Nederlandstalig is, bij het downloaden van het programma wordt automatisch de nieuwste versie genomen en er zijn 22 talen beschikbaar.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Ooooowww Sorry!! Maar het is gelukt! Ik had na de Converteer een avi bestand. Deze heb ik verplaatst naar de usb stick en die is zichtbaar op de Samsung TV! Ik kan hem nu afspelen, heel fijn. Vanavond filmpje kijken met mijn man. :roos:

Heel erg bedankt mannen. Super hulp

Danie1977

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  1.570
  • Waardering:   784
  • Prestatiepunten:  2.531
  • Dagen gewonnen:  55
  • Lid sinds:  17-02-10
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  59
  • Was actief op:  Windows

We zijn natuurlijk blij voor jou dat het gelukt is, en voor de hulp zijn we er. :goed:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 784
  • 1,6k
  • 55

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...