Spring naar bijdragen

welke nieuwsgroepen providers gebruiken jullie


Gast downloadertje

Aanbevolen reactie

Gast downloadertje

Hallo Allemaal,

Mijn huidige nieuwsgroepen provider heeft een mail gedaan dat hij de deuren gaat sluiten.

Ik was al gewoon dat als ik iets niet binnen 3-4 dagen downloaden dat ik het niet volledig meer kon downloaden maar nu las ik overal dat als je 2 abonnementen en 1 blok account ofzo als combi pakt dat je wel alles volledig kan binnen krijgen.
Nu weet ik dat veel van die providers weer dochters organisaties zijn en daarmee dezelfde take downs moeten doorvoeren.

 

Mijn vraag is dan ook welke combinatie hebben jullie, en hoe tevreden ben je daarmee.

 

Groet,


Downloadertje :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Hoi downloadertje.... Lang woord ;)

Ik zit zelf bij ExtremeUsenet. Deze staat ook als enigste toegekend als Download provider in mijn spotnet. Ik heb Ziggo als thuis provider en zou deze als secondaire kunnen toevoegen maar i principe kan ik zonder problemen downloaden via ExtremeUsenet. Het is wel zo dat bekende series als game of thrones binnen 2 dagen via de take down and notice verzoeken offline zijn of incompleet maar daar hebben (volgens mij) alle Usenet providers last van.

Dus tja, ik zit dan via spotnet 2.0, ssl en ExtremeUsenet. 

Wellicht dat je ook nog wat hebt aan dit topic?

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Hoi Downloadertje,

Wat je ziet dat mensen doen is dat ze bij één provider gewoon een abonnement hebben en bij een andere provider een block product.
Nou moeten deze beide wel een verschillend platform hebben. Hebben ze geen verschillend platform, dan zit je dus met het probleem dat jij niets aan het block product hebt.

Hier is een map (niet meer up-to-date), maar dan kan jij snel zien welke providers gebruik maken van hetzelfde platform: Clg4x.png

Het meeste kan ik ook gewoon downloaden via mijn usenet provider (XSNews), maar zoals Duken al aangaf veel bestanden zijn al verwijderd vanwege een NOTD (Europa). Alle usenet providers hebben hiermee te maken (wettelijk). In Amerika kennen ze een DMCA. Het verschil tussen een DMCA en een NOTD is klein. De DMCA is alleen iets strenger dan de NOTD. Dit kan dus invloed hebben op hoe snel iets verwijderd moet zijn. Wellicht is het handig om te kijken naar 2 partijen met een eigen platform die beide in Europa zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Mooie toevoeging en handige map. Zo een overzicht maakt ook weer heel veel duidelijk. :)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
Gast downloadertje

Heren,

Bedankt voor de antwoorden,

Ik zat even te kijken als  ExtremeUsenet en Sunnyusenet tot dezelfde groep behoren, is het dan niet goedkoper om Sunny te nemen?
Daar is 1 maand maar 7 euro 79 en dan heb je het snelste pakket wat je ook nog mag delen met familie.

Of maakt de kwaliteit tussen de providers ook al zijn het resellers ook nog uit? (zou ik niet verwachten).

Groet,

Downloadertje

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Het platform is hetzelfde, het zou niet uit mogen maken welke provider jij dan kiest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6
Gast Downloadertje

Oke,

Ik heb 4 trails aangevraagd en gewoon gekeken hoe het loopt zal hier zeggen hoe het gaat,

Ik heb

Astraweb (snelste account trail)
Sunnyusenet (snelste account trail)
Pure Usenet (snelste account trail)
Tweaknesws (block account trail)

 

Wat we tot nu toe opvalt is dat Astraweb zowel een US als een EU server heeft die je beide tegelijk kan instellen. En beide servers hebben andere takedowns gehad want wat ik bij 1 niet kan downloaden download 2 wel.
Pure heeft tot nu toe redelijk de dingen die Astra niet heeft
Tweaknesws blocks hebben nog weinig te doen meeste vonden ze niet (heb deze op slave 2 gezet zodat deze pas gaat zoeken als de hoofd dingen niks vinden).
Sunny idem als tweak Tweaknesws nog maar 20 mb gedwonload de rest hadden de andere 2 trails aan gevonden.

Ga nu Sunny bovenaan zetten en dan is kijken hoe het loopt.

 

Ondanks dat ik er nu 4 heb kan ik nog altijd geen nog grote series van 40 dagen of ouders downloaden

 

Dus volgens mij zou heel veel verschillende servers gaan hebben ook geen zin hebben.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Goede test! Zou je ons de resultaten willen laten weten? Ik ben zelf ook wel erg benieuwd welke provider er vandaag de dag bij een huis, tuin en keuken gebruiker het beste uit de bus komt. :yahoo:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264
Gast Downloadertje

Mijn GB limiet is op bij de trail accounts,

Laatste test waren films van 150 dagen oud, redelijk bekende (Starwars / james bond).

Probleem wat ik groot en deels heb voor mijn keuze is dat,

Astraweb, Sunnyusenet, Pure Usenet alle drie andere gedeeltes hadden die ze binnen haalde.

Per film had ik ze op 1,2,3 gezet (dus dat eerst alles via 1 worden gedownload alles wat niet lukt probeert server 2 dan etc).
Elke keer geswitched en elke keer had ik ze alle 3 nodig.

block account van tweaknews had weinig meerwaarde die stond op slave 4 en heeft maar 30mb gedownload in totaal verspreid over alle films de rest kon hij niet vinden of was al gedownload.

Eigenlijk zou ik alle 3 de servers moeten nemen maar dat is me iets te duur :).

Astraweb = 11 dollar per maand (geen acc share mogelijk)
Sunny = 7,79 per maand (acc share mogelijk)
Pure =  8,29 euro per maand (acc share mogelijk)

Mijn gevoel is nog wel Sunny en Pure ook een zelfde reseller zijn sites en ook bestel menu ziet er precies het zelfde uit.

 

Denk dat ik voor Astra + Sunny ga.

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • 0

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

TweakNews, PureUsenet en SunnyUsenet hebben hetzelfde platform, namelijk Highwinds (Amerikaans (Dus DMCA)). Het verhaal achter SunnyUsenet en PureUsenet zal ik jullie besparen, maar de websites lijkt zoals jij al wel gezien hebt op elkaar.
Het valt mij op dat alleen voor jou dan Astraweb EU servers heeft (NOTD en dus geen DMCA).

Nu kunnen sommige providers wel enkele eigen servers hebben of servers op meerdere plekken hebben staan. Dat betekend voor een Astraweb dat servers in Amerika moeten voldoen aan de DMCA wetgeving en servers in Europa moeten voldoen aan de NOTD wetgeving (kan per land iets verschillen).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6
  • 2 weken later...

  • Bijdragen:  1
  • Waardering:   2
  • Prestatiepunten:  0
  • Dagen gewonnen:  0
  • Lid sinds:  05-08-16
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Ik maak gebruik van Eweka als hoofd account en nexgennews als backup account.Omdat nextgennews  bij elke grote provider een verbdining heeft zie http://www.usenet-providers.net/newsgroup-resellers.php voor een up to date map.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2
  • 1

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

4 uur geleden zei usenetman:

Ik maak gebruik van Eweka als hoofd account en nexgennews als backup account.Omdat nextgennews  bij elke grote provider een verbdining heeft zie http://www.usenet-providers.net/newsgroup-resellers.php voor een up to date map.

Alle providers staan met elkaar in verbinding. En er zijn maar een paar platformen. Deze kaart geeft eigenlijk niet een geheel correct beeld weer. Alle platformen feeden met elkaar. Dus als een post op platform 1 is geupload. Dan komt deze vanzelf ook op platform 2,3,4 en 5 terecht. Het maakt daardoor niets uit. Het hangt op dat moment alleen af van je usenet provider hoeveel retentie ze bij een 1-tier provider afnemen en welke afspraken er zijn gemaakt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...