Spring naar bijdragen

Moederbordscherm blijft hangen na installatie videokaart


Aanbevolen reactie


  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Beste forumleden,

Zoals de titel al aangeeft, blijft het moederbordscherm hangen bij de nieuwe videokaart. Het systeem wil dus niet doorstarten en ik kan ook niet in de bios komen.
Het betreft het een GTX 970 videokaart van MSI (nieuw) met een 600 watt voeren (minimaal 500 watt volgens MSI). Wanneer ik mijn eigen GTX 970 in de betreffende PC stop, heb ik precies hetzelfde probleem.
Hiermee sluit ik eigenlijk uit dat de nieuwe kaart defect is. Bij het opstarten hoor ik zoals normaal gewoon één korte piep. Maar omdat het scherm blijft hangen hoor je na +/- 30 seconden weer korte piep.

Alle extra stroomaansluitingen zijn voorzien en het is correct aangesloten.

Een extra aanvulling: Via de onboard kaart heb ik wel beeld, echter ziet deze de gehele kaart niet. Ook kan ik niet de drivers installeren, aangezien NVIDIA zegt dat er geen hardware gevonden is.

Heeft iemand van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6
  • Reacties 4
  • Gemaakt
  • Laatste reactie

Top Posters In Dit Topic

Populaire dagen


  • Bijdragen:  918
  • Waardering:   429
  • Prestatiepunten:  707
  • Dagen gewonnen:  4
  • Lid sinds:  25-08-09
  • Status:  Offline
  • Actief:  

Vermoed dat de kaart niet goed met Windows 10 (of andersom) kan werken. Kwam dit nog tegen. Wellicht heb je er wat aan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 429
  • 918
  • 4

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

Ik heb mijn kaar geprobeerd, ook een GTX 970 toevallig. Zelfde issue is het andere systeem. In mijn eigen systeem werken beide kaarten.
Het lijkt mij sterk dat het aan de Win 10 update ligt. Hij komt niet eens in het POST scherm. Windows is dan namelijk nog niet gestart.

Zelf heb ik het vermoeden dat het gewoon aan het moederbord ligt. Dat die op één of andere manier niet met de kaart overweg kan. Ondanks de 600W voeden waar MSI 500W minimaal nodig heeft.
Denk ik dat de PCI poort niet voldoende kan leveren en dat het probleem zich daar in zit.

De tijd tussen de eerste vermelding van het betreffende moederbord en de GTX 970 is 4 jaar. De techniek gaan zoal wij allemaal weten tegenwoordig met sprongen vooruit.
Inmiddels een ander moederbord, processor, ram-geheugen en een voeding gekocht. 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6

  • Bijdragen:  265
  • Waardering:   190
  • Prestatiepunten:  1.335
  • Dagen gewonnen:  6
  • Lid sinds:  19-05-08
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Leeftijd:  30
  • Was actief op:  Windows

12 uur geleden zei xipher:

Ik heb mijn kaar geprobeerd, ook een GTX 970 toevallig. Zelfde issue is het andere systeem. In mijn eigen systeem werken beide kaarten.
Het lijkt mij sterk dat het aan de Win 10 update ligt. Hij komt niet eens in het POST scherm. Windows is dan namelijk nog niet gestart.

Zelf heb ik het vermoeden dat het gewoon aan het moederbord ligt. Dat die op één of andere manier niet met de kaart overweg kan. Ondanks de 600W voeden waar MSI 500W minimaal nodig heeft.
Denk ik dat de PCI poort niet voldoende kan leveren en dat het probleem zich daar in zit.

De tijd tussen de eerste vermelding van het betreffende moederbord en de GTX 970 is 4 jaar. De techniek gaan zoal wij allemaal weten tegenwoordig met sprongen vooruit.
Inmiddels een ander moederbord, processor, ram-geheugen en een voeding gekocht. 

De oplossing in het linkje van jou heeft trouwens ook niet geholpen.

bewerkt door xipher
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 190
  • 265
  • 6
  • Oud-beheerder

  • Bijdragen:  26.218
  • Waardering:   2.930
  • Prestatiepunten:  24.923
  • Dagen gewonnen:  264
  • Lid sinds:  17-12-11
  • Status:  Offline
  • Actief:  
  • Was actief op:  Windows

Welk moederbord zit er in? Waarschijnlijk kunnen we het verhelpen met een chipset of bios update. Gaan we samen even zoeken en oplossen :) Leuke case.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2,9k
  • 26,2k
  • 264

Geplaatst 2 uur geleden

Vergeten jullie alsjeblieft de VPN verbinding niet? Je internet provider zoals Ziggo of KPN kan door gebruik van de VPN niet zien wat er gebeurd op je internet verbinding en ben je volledig anoniem voor iedereen. Een vereiste tegenwoordig.... We een uitgebreide handleiding geschreven met informatie. :goed:

Deze vindt je hier:   https://www.duken.nl/forums/handleidingen/downloaden/vpn-verbinding-en-anoniem-downloaden-r35/  


Doe je mee?

Je kunt nu een bericht plaatsen en je later registeren. Als je al een account hebt, kun je je hier aanmelden.

Gast
Reageer op deze discussie / vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Jouw link is automatisch embedded.   Toon als een normale link

×   Je vorige inhoud is hersteld.   Schoon editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Mededelingen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...