Spring naar bijdragen
Draakie

Handleiding - VPN verbinding en anoniem downloaden

Recommended Posts

Draakie    238

Welkom bij de handleiding om een VPN verbinding te gebruiken zodat je anoniem kan internetten. Met dit programma is het mogelijk om anoniem te downloaden nadat je bent verbonden met je VPN provider.

In dit artikel geven we een introductie, gebruikers handleiding en configuratie voor het optimaal gebruik maken van je VPN verbinding.

Wat komt er aan bod deze handleiding?

• Wat is een VPN verbinding
  • Plus- en minpunten van Private internet access (PIA) VPN verbinding
  • Installatie in woord en beeld
  • Configuratie en tips van de PIA VPN na de installatie voor optimaal gebruik

Wat is een VPN verbinding

Iedereen heeft wel eens gehoord van een VPN verbinding. Sommige weten precies wat VPN betekend terwijl andere niet bekend zijn met het gebruik en de functie van de VPN verbinding. Met een VPN verbinding is het mogelijk om anoniem gebruik te maken van het internet en te downloaden.

Bij het normaal gebruik van internet is voor iedereen zichtbaar wat jou persoonlijk ip adres is, welke provider je hebt, waar je vandaan komt etc. Kijk maar eens op deze site wat er allemaal gevonden kan worden van je eigen PC waarmee je het internet op gaat.

Als je een VPN verbinding gebruikt zijn dit soort zaken niet meer zichtbaar en kan je je persoonlijk gegevens verbergen waardoor je anoniem gebruik kan maken van het internet.

Wij hebben een aantal providers getest waaronder die van Private Internet Access (PIA). PIA kwam als beste uit de test en staat onder andere het downloaden van torrents en nieuwsgroepen toe. Het bedrijf houdt geen gegevens / logs bij van wat je precies download en ze zullen je gegevens dus niet door kunnen spelen aan autoriteiten mochten die daarom vragen. Het downloaden via torrents over de servers gaat met PIA met de maximale snelheid en ze zijn goedkoop. Daarnaast kan je je account delen omdat je met 5 apparaten tegelijk gebruik mag maken van het abonnement.

Plus- en minpunten van Private Internet Access VPN verbinding

Pluspunten

• Onbeperkte data en maximale snelheid
  • Goedkoop en met 5 gelijktijdige verbindingen
  • Downloaden via torrents, nieuwsgroepen etc mogelijk
  • Betaal mogelijkheden via iDeal, creditcard etc
  • Anonieme VPN en geen logging
  • Software voor alle apparaten en killswitch

minpunten

• Hoofdkantoor in de verenigde staten

Installatie in woord en beeld

Open de website van Private internet access. Kies een gewenst abonnement. Het scheelt meer dan 50% in de kosten als je kiest voor een jaar abonnement. Je kan de dienst 7 dagen gratis uitproberen.

VPN-01.png

Kies je betaal optie zoals iDeal en voer je email adres in.

privateinternetaccess.com-2017-01-26-20-12-20.png

Volg de stappen totdat je de email ontvangt met de login gegevens van Private internet access. In deze email staat ook de link waar je de software kan downloaden. Open de link om de VPN software te downloaden. Je kunt de software downloaden voor verschillende apparaten. In ons geval gaan we de VPN software gebruiken met Windows. Klik op Download

VPN-03.png

Als de software is gedownload kunt u het installatie bestand uitvoeren. Aanbevolen word om deze via "Administrator" uit te voeren. Dit kan door via de rechtermuis knop op het installatie bestand te drukken en dan de optie te selecteren "Als administrator uitvoeren"

VPN-04.png

Even geduld, de VPN applicatie word voorbereid en geïnstalleerd.

VPN-05.png

Kies voor de optie "installeren"

VPN-06.png

Nadat de software is geïnstalleerd zal deze automatisch worden opgestart. Voor je gebruikersnaam en wachtwoord in welke je hebt ontvangen in je email programma.

Selecteer de optie "Start application at login" en "auto-connect on launch" . Dit zorgt ervoor dat de VPN automatisch word gestart bij het inloggen in Windows. U bent dan automatisch anoniem op het internet en druk op "save".

VPN-07.png

In de programma lijst rechts in het startmenu is de applicatie te vinden.

VPN-08.png

Druk met de rechtermuis knop op de applcatie en kies voor connect. De VPN applicatie zal automatisch een verbinding maken met een VPN server zodat u anoniem bent verbonden met het internet en kan gaan downloaden.

VPN-09.png

Het VPN programma komt met een pop-up geeft zelf aan dat hij is verbonden.

VPN-10.png

Op dit moment ben je verbonden met de VPN server en kan je anoniem gebruik maken van het internet. Je kunt hier controleren via welk IP-Adres je voor de buitenwereld bekend bent. Je kunt hier ook zien dat je beschermd bent.

VPN-11.png

Configuratie en tips voor de PIA VPN cliënt na de installatie voor optimaal gebruik

Bij het starten van de privateinternetaccess vpn settings applicatie kan je via de knop advanced meerdere instellingen weergeven welke je wellicht handig vind. De keuze is aan jezelf deze aan of uit te zetten.

• Request port forwarding - Deze kan worden gebruikt om het download verkeer van je torrent client te versnellen.
  • PIA MACE - Deze optie blokkeert advertenties en trackers op alle websites als je bent verbonden.
  • VPN Kill Switch - Erg fijne optie, hiermee kan je er voor zorgen dat je internet verbinding word gesloten als je niet verbonden bent met de VPN server. Je kunt dus alleen downloaden en internetten als je verbonden bent met de VPN servers van PIA.
  • DNS leak protection - Beveiligt je DNS records.
  • IPv6 leak protection - Sluit IPv6 verbindingen af voor anonimiseren.
  • Use small packets - Kan gebruikt worden als je problemen ondervind met een stabiele connectie.
  • Debug mode - Indien er problemen zijn kan je PIA voorzien van logs over verbindingsproblemen.

VPN-13.png

Je kan nu via je VPN verbinding downloaden en internetten. In deze handleiding gaan we met qBittorrent i.c.m. de VPN verbinding downloaden. De handleiding van qBittorrent kan je hier vinden.

Nadat de VPN client is verbonden starten we qBittorrent en downloaden we de film TPB AFK: The Pirate Bay Away from Keyboard en gaan deze downloaden. Het downloaden heeft binnen enkele seconden al bijna onze volledige download snelheid. (5MB per seconden.)

VPN-14.png

Leuk om te zien is dat onder het kopje "peers" wie nog meer het bestanden aan het downloaden en aan het delen zijn. De IP-adressen zijn zichtbaar evenals het land. Deze downloaders zien niet meer jou persoonlijke IP-adres maar die van de VPN provider PIA en ben je anoniem!

VPN-15.png

PIA is de zeer goede en betrouwbare VPN provider als je wilt downloaden. Vragen of opmerkingen kunnen in de reacties of als losse vragen in het forum van Duken.nl.

Toon volledig handleiding

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Duken    975
18 minuten geleden zei Gast Horizon:

Kan ik deze vpn software ook gebruiken om ziggo horizon te bekijken in het buitenland?

Ja hoor, je kunt in het buitenland verbinden met een vpn server van Pia uit Nederland. Deze staan onder de connect more. Dan connect to netherlands. Hierna kan je de horizon app gebruiken om de Nederlandse TV te kijken. Kan dus ook op Android etc :)

Overigens kan je dan ook de andere regionale zenders in Nederland streamen. Anders om kan eventueel ook, dus verbinden met een server uit het Verenigd Koninkrijk om BBC te bekijken. Je omzeilt de regionale blokkades. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Guest   
Gast Guest

Staat een paar keer IPA in plaats van PIA. Ook vind ik dat jullie best wel wat meer VPN providers hadden mogen op nemen. Noem het dan gewoon PIA how to. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Duken    975

Ach ja, helemaal waar. Dank! :) We passen de spelling aan. Weet jij andere vpn providers die niet loggen, waar je wel mag downloaden via torrents zonder datalimiet tegen deze prijs? Daar willen we gerust ook een handleiding voor maken. 

Vooral downloaden en torrents zijn van belang voor de vpn providers op duken.nl. :vriend:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast gast   
Gast gast

ik kreeg een aanbod van avast voor hun secureline vpn service. zij houden ook geen logs bij zeggen ze, maar in hun gebruiksvoorwaarden staat bij punt 8 dat ze wel informatie verzamelen over  het gebruik van het programma en dat ze het recht hebben om deze info te delen met derden. Ook staat er nog wat over copyright, "You may not use the Software or Services in a manner that violates the intellectual property rights of any person."

Blij dat ik door julie forum/website de tip heb gekregen om me te verdiepen in de gebruiksvoorwaarden. Ik kies denk ik toch maar voor PIA.

bedankt voor de info

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Draakie    238

Wat goed dat je de informatie met ons deelt. Jammer dat secureline vpn niet garant kan staan voor de privacy. Volgens mij heeft vanishvpn wel een goede privacy maar Pia is de provider waar ik het afgelopen jaar zonder problemen, volledig anoniem en met veel plezier gebruik van hebt kunnen maken.  :ph34r:

Bedankt voor de feedback!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Rob67   
Gast Rob67

Beste Duken,

Top dat je deze informatie met ons deelt, ik heb zojuist een account afgesloten bij PIA en ben erg enthousiast over het gemak waarmee dit werkt.

Ik ga dit even een maand uit proberen en als het bevalt dan ga ik dit voor een jaar afsluiten, voor de prijs hoef je het niet te laten.

Bedankt voor het attenderen op deze VPN server.

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Duken    975

Bedankt voor de feedback Rob! Het is ook een zeer makkelijke vpn client voor een paar euro. En pssstttt.... Je kan je account delen met familie of vrienden . Dan kan je die paar euro nog verdelen ook ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Duken    975
10 uur geleden zei Gast Draak2016:

Werkt de PIA VPN ook met Usenet in combinatie met SSL?

Ja hoor, dat is helemaal geen probleem. Je download dan via je VPN provider over SSL. Beetje veel van het goede ;) maar het kan perfect. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Draakie    238
54 minuten geleden zei Gast Handleiding CyberGhost:

Mag ik Duken aan zijn woord houden??

Hoe bedoel je, anders probeer je het toch? Je kan de dienst 7 dagen gratis uitproberen. :proost:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Draakie    238
26 minuten geleden zei Gast cyberghost:

Kan/wil Duken een handleiding maken voor Cyberghost. Deze kost momenteel € 21,50 per jaar.

Dat is een tijdelijke actie, normaal kost deze 49.99 per jaar. De reviews zijn ook niet erg goed en heeft niet de onbeperkte bandbreedte.

Conclusie CyberGhost VPN
CyberGhost VPN heeft een no-log beleid maar toch weten ze hoeveel bandbreedte ik verbruik. Dit stuit tegen hun principe van gratis internet en geen logs. Ik als gebruiker zal toch moeten worden gevolgd met de consequentie van mogelijk mij te blokkeren wanneer ik over mijn limiet ga. Weer het big brother is watching you gevoel!!!

debestevpn.nl.cyberghost-vpn

En PIA is voor ons nog steeds de goedkoopste en beste VPN client zonder gekke limieten, logs en gedoe. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heeft iemand ook een instructie voor PIA icm Synolgy en torrent downloads?
Ik heb de VPN verbinding inmiddels werkend maar zit een beetje in mijn maag met de portforwarding.
PIA heeft namelijk maar een aantal servers waarop dit kan voor torrent verkeer. Normaliter heb ik geen problemen om dit in te stellen maar met een VPN er tussen vind ik het toch lastiger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Opmerking over PIA   
Gast Opmerking over PIA

Bij instellingen kun je Pia configureren met de volgende onderwerpen:

Pia Mace      Dit kan alleen als ik de volgende inschakel en dat is

VPN Kill switch en hier krijg ik een opmerking dat ik dit wellicht beter niet kan doen omdat dit problemen met de verbinding kan geven.

DNS Leak protection  idem als Kill switch.

Deze worden dus door de leverancier afgeraden.

Welke problemen kunnen hierdoor ontstaan? en hoe dan op te lossen?

Nic.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Duken    975

Je kan dit het beste zelf proberen en ervaren. Door de opties aan te zetten zoals kill switch word je internet verbinding op je computer gestopt als je niet meer bent verbonden met PIA. Dat is een extra stukje beveiliging, je kan er ook voor kiezen om alleen PIA te starten als je bijvoorbeeld gaat downloaden.:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Duken    975

Nee helaas niet. Maar dit is voor een paar euro perfect te doen. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
reneetje1969    369

Je hebt wel gratis VPN aanbieders maar deze zijn erg traag en onvoorspelbaar. Dus voor een stabiele veilige VPN is een (eenvoudig) abonnementje bij een VPN aanbieder wel aan te raden.

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Nijntje   
Gast Nijntje

Dit werkt echt super, dank jullie. Ik heb er nooit eerder aan gedacht om een VPN account te nemen omdat het zo duur was. Maar voor dit bedrag is het echt wel super fijn. De app werkt ook goed op mijn Andriod, heel leuk. Ik weet alleen niet waarom ik de app zo gebruiken op mijn telefoon. ;) maar wel leuk dat hij er is. VPN op mijn telefoon. Haha ben blij dat het werkt op mijn computer. :goed:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is hier iemand die PIA heeft draaien op een synology?
Ik weet dat het mogelijk is om de verbinding op te bouwen maar ik zit met de te gebruiken poorten.
Als je de windows client start kan je door met je muispijl over het icoon te gaan zien welke poorten er open staan voor torrentverkeer. Deze poorten zijn elke keer anders. Maar hoe los je dit op met de synology?

Thanks!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Rikkert.
      Hallo,
      Al een tijdje op zoek naar een VPN. Maar door de bomen zie ik het bos niet meer.
      Waarom VPN? Contant gecontroleerd door van alles en nog wat, wat meer privacy online is altijd fijn
      Nou game ik nogal wel wat (ook online) dus een weinig ping iis ook belangrijk voor mij.
      En natuurlijk moet het niet al te veel kosten (als Nederlander).
      Zijn er hier mensen met ervaringen betreffende VPN's inclusief onder andere gaming?
      Hebben mensen tips/aanraders? 
    • Door Draakie
      Welkom bij de handleiding om een VPN verbinding te gebruiken zodat je anoniem kan internetten. Met dit programma is het mogelijk om anoniem te downloaden nadat je bent verbonden met je VPN provider.
      In dit artikel geven we een introductie, gebruikers handleiding en configuratie voor het optimaal gebruik maken van je VPN verbinding.
      Wat komt er aan bod deze handleiding?
      Wat is een VPN verbinding Plus- en minpunten van Private internet access (PIA) VPN verbinding Installatie in woord en beeld Configuratie en tips van de PIA VPN na de installatie voor optimaal gebruik Wat is een VPN verbinding
      Iedereen heeft wel eens gehoord van een VPN verbinding. Sommige weten precies wat VPN betekend terwijl andere niet bekend zijn met het gebruik en de functie van de VPN verbinding. Met een VPN verbinding is het mogelijk om anoniem gebruik te maken van het internet en te downloaden.
      Bij het normaal gebruik van internet is voor iedereen zichtbaar wat jou persoonlijk ip adres is, welke provider je hebt, waar je vandaan komt etc. Kijk maar eens op deze site wat er allemaal gevonden kan worden van je eigen PC waarmee je het internet op gaat.
      Als je een VPN verbinding gebruikt zijn dit soort zaken niet meer zichtbaar en kan je je persoonlijk gegevens verbergen waardoor je anoniem gebruik kan maken van het internet.
      Wij hebben een aantal providers getest waaronder die van Private Internet Access (PIA). PIA kwam als beste uit de test en staat onder andere het downloaden van torrents en nieuwsgroepen toe. Het bedrijf houdt geen gegevens / logs bij van wat je precies download en ze zullen je gegevens dus niet door kunnen spelen aan autoriteiten mochten die daarom vragen. Het downloaden via torrents over de servers gaat met PIA met de maximale snelheid en ze zijn goedkoop. Daarnaast kan je je account delen omdat je met 5 apparaten tegelijk gebruik mag maken van het abonnement.
      Plus- en minpunten van Private Internet Access VPN verbinding
      Pluspunten
      Onbeperkte data en maximale snelheid Goedkoop en met 5 gelijktijdige verbindingen Downloaden via torrents, nieuwsgroepen etc mogelijk Betaal mogelijkheden via iDeal, creditcard etc Anonieme VPN en geen logging Software voor alle apparaten en killswitch minpunten
      Hoofdkantoor in de verenigde staten Installatie in woord en beeld
      Open de website van Private internet access. Kies een gewenst abonnement. Het scheelt meer dan 50% in de kosten als je kiest voor een jaar abonnement. Je kan de dienst 7 dagen gratis uitproberen.

Kies je betaal optie zoals iDeal en voer je email adres in.

Volg de stappen totdat je de email ontvangt met de login gegevens van Private internet access. In deze email staat ook de link waar je de software kan downloaden. Open de link om de VPN software te downloaden. Je kunt de software downloaden voor verschillende apparaten. In ons geval gaan we de VPN software gebruiken met Windows. Klik op Download

Als de software is gedownload kunt u het installatie bestand uitvoeren. Aanbevolen word om deze via "Administrator" uit te voeren. Dit kan door via de rechtermuis knop op het installatie bestand te drukken en dan de optie te selecteren "Als administrator uitvoeren"

Even geduld, de VPN applicatie word voorbereid en geïnstalleerd.

Kies voor de optie "installeren"

Nadat de software is geïnstalleerd zal deze automatisch worden opgestart. Voor je gebruikersnaam en wachtwoord in welke je hebt ontvangen in je email programma.
      Selecteer de optie "Start application at login" en "auto-connect on launch" . Dit zorgt ervoor dat de VPN automatisch word gestart bij het inloggen in Windows. U bent dan automatisch anoniem op het internet en druk op "save".

In de programma lijst rechts in het startmenu is de applicatie te vinden.

Druk met de rechtermuis knop op de applcatie en kies voor connect. De VPN applicatie zal automatisch een verbinding maken met een VPN server zodat u anoniem bent verbonden met het internet en kan gaan downloaden.

Het VPN programma komt met een pop-up geeft zelf aan dat hij is verbonden.

Op dit moment ben je verbonden met de VPN server en kan je anoniem gebruik maken van het internet. Je kunt hier controleren via welk IP-Adres je voor de buitenwereld bekend bent. Je kunt hier ook zien dat je beschermd bent.

Configuratie en tips voor de PIA VPN cliënt na de installatie voor optimaal gebruik
      Bij het starten van de privateinternetaccess vpn settings applicatie kan je via de knop advanced meerdere instellingen weergeven welke je wellicht handig vind. De keuze is aan jezelf deze aan of uit te zetten.
      Request port forwarding - Deze kan worden gebruikt om het download verkeer van je torrent client te versnellen. PIA MACE - Deze optie blokkeert advertenties en trackers op alle websites als je bent verbonden. VPN Kill Switch - Erg fijne optie, hiermee kan je er voor zorgen dat je internet verbinding word gesloten als je niet verbonden bent met de VPN server. Je kunt dus alleen downloaden en internetten als je verbonden bent met de VPN servers van PIA. DNS leak protection - Beveiligt je DNS records. IPv6 leak protection - Sluit IPv6 verbindingen af voor anonimiseren. Use small packets - Kan gebruikt worden als je problemen ondervind met een stabiele connectie. Debug mode - Indien er problemen zijn kan je PIA voorzien van logs over verbindingsproblemen.
      Je kan nu via je VPN verbinding downloaden en internetten. In deze handleiding gaan we met qBittorrent i.c.m. de VPN verbinding downloaden. De handleiding van qBittorrent kan je hier vinden.
      Nadat de VPN client is verbonden starten we qBittorrent en downloaden we de film TPB AFK: The Pirate Bay Away from Keyboard en gaan deze downloaden. Het downloaden heeft binnen enkele seconden al bijna onze volledige download snelheid. (5MB per seconden.)

Leuk om te zien is dat onder het kopje "peers" wie nog meer het bestanden aan het downloaden en aan het delen zijn. De IP-adressen zijn zichtbaar evenals het land. Deze downloaders zien niet meer jou persoonlijke IP-adres maar die van de VPN provider PIA en ben je anoniem!

PIA is de zeer goede en betrouwbare VPN provider als je wilt downloaden. Vragen of opmerkingen kunnen in de reacties of als losse vragen in het forum van Duken.nl.

• Recent nieuwsbericht

• Nu op het forum

• Eh, dat klinkt als parttime werk, @Trizomu  Ik zie dat deze game gratis te verkrijgen is via Steam.
      Ik zoek enkele leuke games voor een uurtje per dag maar ik denk dat STO veel meer tijd zal opeisen. Een goede nacht allemaal! 
    • Net terug uit de ruimte, en nee niet van iets te nemen of te roken, meer bepaal STO (Star Trek Online). Eén vloot admiraals ziek en ik heb de pech van First Officer in Command te zijn, hou dan ook twee vloten in het oog voor de dagdagelijkse leiding op me te nemen. Nu weet ik waarom ik geen eigen vloot heb, wat een rompslomp brengt dat met zich mee.
    • Ik zal de game volgende week kopen! Lijkt mij wel leuk, gewone FPS games zijn mij wat te realistisch, dit ziet er iets meer anime uit.