Spring naar bijdragen
Draakie

Handleiding - VPN verbinding en anoniem downloaden

Recommended Posts

Dat is helemaal geen probleem. Je kunt zelfs 5 verbindingen tegelijk opzetten . :)

Ik deel t abonnement ook met een maatje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee hoor dat maakt niks uit. Je behoud je eigen download snelheid van je provider. Dat staat los of je het VPN account alleen of met 5 mensen gebruikt. 

• Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Stoneboy

Kun je deze en op je Windows Desktop en laptop en tablet en Android phone tegelijk gebruiken? 

Thanks, 

Stoneboy 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja je kan je account op 5 apparaten tegelijk gebruiken. Je kunt dus de VPN verbinding actief hebben de Windows Desktop, je laptop je Andriod phone etc. Je kunt de applicatie op zoveel apparaten als je wilt installeren. Je kunt 5 verbindingen tegelijk gebruiken. :goed:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Intenso? Dat zegt mij helaas niks. Is dat een VPN dienst of download mogelijkheid?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Sauvage

Kan PIA ook op een raspberry?

zou handig zijn ivm streamen dmv Kodi.

Ik hoor het graag.

Sauvage

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Jako

dank jullie wel voor de uitgebreide handleiding. het programma werkt op mijn windows 10 computer.

groet

jako

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast rtled

Even voor de duidelijkheid...... Ghost logt gewoon hoor! Goose en expressvpn weer niet.

Plotseling is t blijkbaar hip om te roepen dat men niet logt.... bij 8 van de 10 vpn aanbieders ben je gewoon de klos als de overheid je verkeer opvraagt! Voor de Tele2 toppers onder ons...jullie gegevens worden al jaren illegaal doorgesluist aan de hoogste bieder!

Betaal je vpn in BitCoins of rip er eentje ergens want na je overschrijving van je jaarlijkse betaling aan je vpn provider staan ook die gegevens keurig netje gelogt!!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@rtled Ghost wel maar Private Internet Acces (uit deze handleiding) logt niet :) Gelukkig maar. Dan maken de betaling ook niet uit via iDeal.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast David
Op 2017-5-1 om 16:06 zei Draakie:

@rtled Ghost wel maar Private Internet Acces (uit deze handleiding) logt niet :) Gelukkig maar. Dan maken de betaling ook niet uit via iDeal.

Klopt van dat loggen. Hier staat ook een interview met PIA, waarin de log-policy wordt besproken, en ook wat er gebeurt als gerechtelijke instanties aan komen kloppen voor data. Conclusie is dat PIA een zeer goede naam heeft op het gebied van het beschermen van privacy van klanten, dus wat dat betreft een goede keus.

bewerkt door Duken
Links door gasten niet toegestaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een seedbox is in ieder geval wel veiliger. De seedbox(software) staat op een server van de seedbox aanbieder en daarom is alleen het ip adres van deze betreffende server voor de buitenwereld zichtbaar. Ook zijn er seedbox aanbieders ook een VPN verbinding bij de seedbox aanbieden. Dan wordt het alweer lastiger om de juiste server te traceren. Maar daar gaat het eigenlijk niet om. Het is meer de vraag of bijvoorbeeld een stichting Brein bij zo'n seedbox aanbieder kan en/of mag aankloppen met de mededeling dat er via een seedbox illegale content verspreid wordt en dat ze de n.a.w. gegevens willen hebben van de betreffende huurder van de seedbox. Daar zullen aanbieders niet zo snel aan meewerken natuurlijk en zal het wellicht op een rechtszaak uitdraaien. Pas als de rechter in het voordeel van Brein beslist zullen ze die gegevens moeten geven. Nu kan je je natuurlijk (vaak) met fake gegevens registreren maar de seedbox moet wel betaald worden. Doe je dat via een bankoverschrijving, iDeal, creditcard of bijvoorbeeld Paypal dan komen ze uiteindelijk toch wel achter je ware identiteit. Dat zou je weer kunnen ondervangen door een seedbox aanbieder te nemen die Bitcoins als betaling accepteert. Zo maak je het Brein wel erg moeilijk. Verder heb je via een internetverbinding contact met deze seedbox en kan je via FTP bestanden van je eigen pc naar de seedbox uploaden en omgekeerd. Doe je dit gewoon met je thuisverbinding dan is je ip dus in ieder geval bekend bij de seedbox aanbieder die Brein wellicht ook zou kunnen opvragen. Daarom zou je voor de verbinding met de seedbox het beste alsnog een VPN verbinding kunnen gebruiken.

Probeer in ieder geval altijd je ware identiteit zoveel mogelijk te verbergen zodat je het bepaalde instanties zo moeilijk mogelijk maakt. Een gang naar de rechter zullen ze niet snel doen. Zeker niet bij torrent downloaders die hun torrents ook weer door delen aan anderen. Dat doen ze alleen bij grootschalige verspreiders van illegale content.

• Bedankt 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

okee bedankt allemaal voor de informatie reneetje1969 ga eens er over denken om dan toch ook nog maar een vpn te nemen heb nu alleen een seedbox in gebruik.

Maar die betaal je inderdaad met IDEAL dus hebben ze als nog je bankgegevens al

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

https://thatoneprivacysite.net/vpn-comparison-chart/

Hier een handige site om te kijken wat een VPN bijhoudt.
Misschien handig om in de handleiding toe te voegen, dan zie je in een goed overzicht wat een VPN logged.
Je ziet ook of p2p (torrents) wordt geblockeerd, hoeveel servers ze hebben, hoeveel landen, en nog een hele hoop.

@Duken misschien handig om in de handleiding te zetten? :) 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi Duke

Ik kan met PIA dus hetzelfde wat ik nu met Tweaknews doe, downloaden. Alleen dan anoniem?
En ik kan met PIA in het buitenland op een laptop Nederlandse tv kijken als ik Internet of WIFI heb?

En kan ik ook Netflix kijken?

Dank

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minutes ago, revdpoel said:

Hoi Duke

Ik kan met PIA dus hetzelfde wat ik nu met Tweaknews doe, downloaden. Alleen dan anoniem?
En ik kan met PIA in het buitenland op een laptop Nederlandse tv kijken als ik Internet of WIFI heb?

En kan ik ook Netflix kijken?

Dank

PIA is bedoeld om je IP adres op internet te veranderen naar het IP adres van een ander land idd, en tegelijk je verbinding te beveiligen doormiddel van encryptie. En door de Encryptie is het dus mogelijk om torrents etc anoniem te downloaden via de servers van je VPN provider.

Je kan inderdaad NEderlandse TV kijken vanuit het buitenland alleen Netflix is een moeilijke, die zijn constant bezig met het blokkeren van VPN's, die proberen het gebruik tegen te gaan en veel VPN's zullen niet of nauwelijks werken met Netflix.

Dit omdat er heel veel mensen gebruik maakte van VPN's om bij de Amerikaanse Netflix te komen, om er zeker van te zijn of PIA dit kan, kun je ze een Email sturen om het na te vragen, sommige VPN's adverteren er actief mee. Je kan er ook op googlen "Netflix VPN", dan kom je er vast een aantal tegen die ermee adverteren.
Het is voor de VPN provider veel werk om constant om die blokkades heen te werken, maar er zijn er wel veel die het doen. Anders kom je uit bij een Smart DNS, waarbij je een alternatieve DNS server gebruikt van het bedrijf waar je een account neemt, en zij deblokkeren dan bepaalde streaming sites als Netflix automatisch als je hun DNS gebruikt. Voor dit geld hetzelfde als je googled naar "Netflix Smart DNS" kom je ze vast en zeker tegen.

Ik heb het opgegeven om voor Netflix VPN's te gebruiken omdat het echt een moeilijke zaak werd, heb toen mijn Netflix account opgezegd en ben weer gaan downloaden, want het werkte gewoon vaker niet dan wel, paar keer geswitched van VPN en Smart DNS maar het bleef problematisch.

bewerkt door oʞᴉlʞ
  • Leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Uit eigen ervaring weet ik dat de PIA vpn servers werkte in combinatie Netflix en andere regio's. :)

Maar of het nog steeds werkt weet ik niet. Het is wat kliko zegt. Netflix wilt het namelijk graag tegengaan :( dat is overigens van toepassing op alle VPN providers. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Advertorial - Geplaatst 21 uur geleden

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Het is makkelijk, na het aanmelden is er geen reclame meer zichtbaar.

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden

• Vergelijkbare bijdragen

• Door Meh Meh
      Sinds enige tijd ben ik bezig met een website over VPN providers. Ik heb een aantal (domme?) vragen.
      Als een VPN provider de bandbreedte afknijpt, houden ze dan geen logs bij?
        Als ik een afbeelding of bestand download, dan is er toch een punt waarop de VPN verbinding wordt gepasseerd?
      Dan kunnen anderen, waaronder een internetprovider toch waarnemen dat een bestand van een bepaalde website wordt download?
        Een VPN provider heeft meestal geen eigen backbone en ze gebruiken altijd netwerken en knooppunten van andere providers.
      Kunnen die providers niet waarnemen wat er waar en mogelijk door wie wordt gedaan?
    • Door revdpoel
      Hai

ik zit bij Ziggo, maar heb voor gebruik Spotnet en Grabit betaald abonnement bij Tweaknews.
      Nu wilde ik Tweaknews opzeggen, PIA (VPN) aanvragen en i.p.v. Tweaknews wil ik dan PIA gebruiken voor zowel Grabit als Spotnet.
      Werkt dat eigenijk wel zo?
      Ik neem aan dat ik bij gebruik Tweaknews de nieuwsgroepen van Tweaknews benader. Als ik PIA installer, welke nieuwsgroepen gebruik ik dan?

groet Ron
    • Door Kireknorp
      Nog nooit met een vpn gewerkt. Als ik vpn gebruik op mijn pc en telefoon, hoe werkt dat dan met mijn kodi kastje? Dat werkt middels de router via WiFi rechtstreeks op mijn tv.